دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

گفت‌وگوی کری با نتانیاهو و محمود عباس

جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 352890
وزیر خارجه آمریکا در راستای تلاش برای نجات مذاکرات سازش، تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، به دنبال مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادسازی اسرای مرحله چهارم که به بن بست در مذاکرات سازش منجر شده است، «جان کری» تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» و «محمود عباس» گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که اجرای مرحله چهارم آزادسازی اسرای قدیمی فلسطین لغو شده است، کری در تلاش برای پایان دادن به این بحران، با نتانیاهو و عباس تماس تلفنی برقرار کرد.

«تزیپی لیونی» مسئول پرونده مذاکرات رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته اعلام کرد که این رژیم اجرای مرحله چهارم آزادسازی اسرای فلسطینی که تعداد آنها ۲۶ نفر است، لغو کرده است.

وی افزود که آزادسازی اسرای فلسطینی تنها در صورتی میسر خواهد بود که فلسطینیان از انجام اقدامات یکجانبه منصرف شوند اما با وجود شروط جدید، آزادسازی اسرای مرحله چهارم ممکن نیست.

این اظهارات لیونی پس از آن صورت گرفت که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که اجرای اقداماتی برای پیوستن به ۱۵ معاهده بین المللی را آغاز کرده است.

رژیم صهیونیستی به موجب توافق با تشکیلات خودگردان متعهد شده بود که ۱۰۴ اسیر فلسطینی که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمده‌اند، طی سه مرحله آزاد می کند که تا کنون سه مرحله از این توافقنامه اجرا شده و قرار بود ۳۰ اسیر مرحله چهارم روز شنبه گذشته ۲۹ مارس ( ۹ فروردین) آزاد شوند اما رژیم صهیونیستی آزادی این اسرا را به تمدید مهلت مذاکرات سازش مشروط کرده است در حالی که رهبران فلسطینی با این شرط مخالفت کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *