دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱

نقش عربستان در ربایش مرزبانان ایرانی

سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 352509
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: عربستان ربایش و نگهداری مرزبانان ایرانی را مانند دو جنایت قبلی مدیریت کرده است .
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، "منصور حقیقت پور" تصریح کرد: "ایران دلیلی برای حفظ احترام یک طرفه برای عربستان سعودی نمی بیند "

حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد، "برخی کشورهای فرومایه منطقه " اقدامات تروریستی علیه ایران را مدیریت می کنند و شک نکنید عربستان همچون دو اتفاق قبلی، سناریوی ربایش مرزبانان ایرانی را مدیریت می کند".

وی با اشاره ضمنی به انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت نیز گفت، مکالمات بی سیم "ماجد الماجد" (عامل حمله به سفارت ایران ) با "بندر بن سلطان "، مسئول وقت سازمان اطلاعات عربستان "ثابت کننده این موضوع است که ماجد الماجد، از عربستان دستور می گرفته است ".

منصور حقیقت پور همچنین تصریح کرد، "تمام فتنه ها زیر سر عربستان است و عملیات جنایتکارانه ای که در منطقه چابهار و در مرز ایران قرار بود، انجام شود، اما بچه های بسیج با شهادت خود، مانع از آن شدند نیز زیر سر عربستان بوده و اسناد آن هم مشخص است "

منصور حقیقت پور- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به سخنان مقام های پاکستانی مبنی براینکه هیچ نشانی از مرزبانان در خاک این کشور پیدا نکردند، گفته است که "بیایند ما به آنها نشانی دهیم که این تروریست ها و اشرار در کجای خاک پاکستان پنهان شده اند ".

حقیقت پور، ضمن آنکه پاکستانی ها را در یافتن تروریست ها در خاک این کشور ناتوان دانسته است ، گفت، از پایه و اساس پاکستانی ها در یافتن مسایلی که در داخل خاک آنها رخ می دهد، ناتوانند و پیگیر هم شده اند، ولی چیزی پیدا نکردند ".

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین در ادامه تاکید کرده که ایران دلیلی برای احترام یکطرفه به عربستان نمی بیند و افزود: او گفته است که "ایران عربستان را به عنوان عامل اصلی تمامی مسائل اخیر و پاکستان را به عنوان مقصر اصلی در این جریان می داند ".

خبر گزاری دویچه وله نیز با اعلام این خبر نوشت، پیشتر نیز "محمد جواد ظریف "، وزیر امور خارجه ایران در نامه ای سرگشاده به دبیرکل سازمان ملل متحد، گروه جیش العدل را "یک گروه تروریستی و مورد حمایت دولتی " خوانده بود.

دویچه وله افزود: "اسماعیل کوثری "، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز گفته بود که "این گروهک تروریستی از عربستان و کشورهای این چنینی حمایت می شود و پاکستان در مرزهای خود با ایران هیچ کنترلی ندارد ".
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه فتنه های داخلی هم زیر سر دوستان داخلی ملک عبدالله هست!