پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱
۱۳
احمد توکلی:

ازمدل اقتصادی رهبرانقلاب دفاع‌‌علمی دارم/با مقالات علمی مدل اقتصادی حاکم برکشور را رد کرده‌ایم

يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 351288
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقا خیلی حرف‌ها زده که قابل توجه است و بنده از حرف‌های ایشان دفاع علمی دارم.
ازمدل اقتصادی رهبرانقلاب دفاع‌‌علمی دارم/با مقالات علمی مدل اقتصادی حاکم برکشور را رد کرده‌ایم
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مدل اقتصادی حاکم بر مسؤولان کشور، مبنی بر دنباله‌روی از کشورهای غربی، گفت: این افراد به‌زبان فنی می‌گویند ما باید نظم جهانی را بپذیریم تا به این ترتیب یکی از شرایط توسعه را احراز کنیم.

وی افزود: این مدل از زمان بعد از جنگ تا حالا دنبال می‌شود، وقتی منظم‌تر می‌شد و معایبش کمتر می‌شد. در زمانی مثل زمان آقای احمدی‌نژاد نیز سلیقه‌ای بود، یک‌وقت بالا و یک‌وقت پایین بود، ولی مدل همان بود، بنابراین وضع فعلی، ثمره حاکمیت ۲۵ساله همین مدل است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این مدل با مطالعات اقتصادی تجربی و کاربردی تأیید نمی‌شود، اظهار داشت: درون این مدل تناقض علمی وجود دارد و توصیه‌کنندگان آن که WTO و IMF هستند، ناصادقند.

توکلی تصریح کرد: نگاه به بیرون و دنباله‌روی از کشورهای غربی با اقتضائات ملی و قانون اساسی ما نیز سازگار نیست، لذا مردم ما به‌طور منطقی مقابل آن مقاومت می‌کنند. همین اقتصاد مقاومتی که آقا فرمود با دقت‌های خیلی قوی آن مدل را تخطئه می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه "درون‌زا و برون‌گرا" با توسعه‌ای که آن‌ها پیشنهاد می‌کنند، متفاوت است، خاطرنشان کرد: مدل مقام معظم رهبری پیشرفت و عدالت را می‌خواهد، بنابراین با مدل آنها که فقط رشد را می‌خواهند، متفاوت است. تفاوت اصلی و محوری آن اینهاست و در جزئیات هم تفاوت‌هایی دارند.

نماینده مردم تهران در ادامه همچنین اظهار داشت: ما آن مدل را قبول نداریم و استدلال داریم و مقاله هم نوشته‌ایم و ردش کرده‌ایم.

توکلی درباره اجرا کردن اقتصاد مقاومتی توسط دولت یازدهم، نیز گفت: خوب از آن استقبال شد، باید احتجاج کنیم. نگوییم چون قبول نداری نمی‌توانی اجرا کنی. بگوییم چون قبول کردی اجرا کن.

وی با اشاره به مدل اقتصاد مقاومتی و پیشرفت درون‌زا تصریح کرد: این مدل‌ها باید اجرا شود تا قوت و ضعفش مشخص شود، حسنی که غرب دارد این است که چون دین را قبول ندارد خودش آن را تجربه می‌کند و مدل می‌سازد و بلافاصله اجرا می‌کند و بیست ــ سی سال به کار می‌گیرد و در اطراف آن کار علمی می‌کنند و صدها مقاله می‌نویسند، اگر نشد یک مدل دیگر می‌سازند، اما چون خیلی از سیاست‌مداران ما به این چیزها اعتقادی ندارند، مدل‌های جمع و جور دست‌ساز دیگران می‌آورند و می‌خواهند که جامعه را درون آن بچپانند، مشکل ما این است وگرنه آقا خیلی حرف‌ها زده که قابل توجه است و بنده از حرف‌های رهبر انقلاب دفاع علمی دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاش همه مسئولین به فکر این شرایط باشند
دکتر توکلی نماد واقعی یک انسان ولایتمدار است
خدا حفظش کنه
به نظر شما گوش شنوایی وجود دارد؟
مسئولین دولتی چرا خبری ازشون نیست؟
درود بر این عمار انقلاب
صمد
Iran, Islamic Republic of
بازم انتخابات مجلس نزدیک شد!!!!!!!!!!!!!!!!!
احسان
الیته اقای دکتر توکلی اول بگویند در این 30 سال که پست و مقام داشته اند چرا به همان راه رفتند و مگر شما در انگلستان تحصیل نکرده اید. ایا علم اقتصاد را از اسمان اورده اید یا معلومات شما همین پیش فرض های عرضه و تقاضا و کشش پذیری و منحنی های توابع تولید نیست. اگر چیزی غیر از همین دارید عرضه کنید ما که هیچ ملل عالم از ان بهره مند شوند.
مطمئنم شما هم به این حرف های بی اساس و شعاری اعتقادی ندارید. اقتصاد هم غربی و شرقی ندارد. تخصیص بهینه منابع است با کمال ازادی به فعالی های اقتصادی مطلوب جامعه. دولت های غربی رفاه دارند ولی شما فاصله طبقاتی یک به بیست و هفت!!!!!!
مشکل این است که شما با اعتقاد به معلومات غربی می خواهید نفیش کنید.
شما کجا بودی وقتی ایشون داشت خدمت می کرد؟
هرکسی انگلیس درس خوند اشتباه کرده؟؟؟
س
تمام طرح ها ئ تفکرات این آقا تاکنون به ضرر کشور شده است ...
توکلی مچکریم!!!!
United States
ایشان نقش بازجو را دارند