يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
در ماه فوریه صورت گرفت؛

افزایش صادرات نفت خام ایران به چین

شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 351145
صادرات نفت خام ایران به چین در ماه فوریه 2014 میلادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته با شش درصد افزایش به ٥٥٢ هزار و ٦١٣ بشکه در روز رسید.
به گزارش جهان به نقل از شانا، خبرگزاری رویترز نوشت: آمارهای دیروز جمعه اول فروردین ماه سال ١٣٩٣ اداره کل گمرک چین نشان می دهد که صادرات نفت خام ایران به این کشور در سال ٢٠١٤ میلادی به سطوح پیش از تحریمهای اعمال شده در بیش از دو سال گذشته رسیده است.
 
به دنبال توافق ژنو در ماه نوامبر سال ٢٠١٣ میلادی، صادرات نفت خام ایران در چهار ماه گذشته با افزایش رو به رو بوده است.
 
بر اساس توافق ژنو، میانگین صادرات نفت خام ایران برای شش ماه یعنی تا ٢٠ ژوئیه سال جاری میلادی باید در سطح روزانه یک میلیون بشکه باقی بماند، اما براساس داده های کشتیرانی و گمرکات از ماه نوامبر ٢٠١٣ تاکنون صادرات نفت خام این کشور به آسیا با رشد رو به رو بوده است.
 
خرید نفت خام چین از ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی با ٣٦,٢ درصد رشد به میانگین روزانه ٥٥٨ هزار و ٨٧٧ بشکه رسیده است.
 
بر اساس پایه روزانه، واردات نفت خام چین در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه با ٢,١ درصد افت نسبت به ماه ژانویه به روزانه ٥٦٤ هزار و ٥٣٦ بشکه در روز رسیده است.
 
محموله های نفت وارداتی چین در ماه فوریه بالاتر از سطح برنامه بارگیری چین در ماه ژانویه یعنی حدود روزانه ٤٩٢ هزار و ٦٧٧ بشکه نفت و میعانات گازی بوده است.
 
عرضه میعانات گازی ایران به یک شرکت مستقل پتروشیمی چینی با عنوان دراگون آروماتیکز که از نیمه دوم سال ٢٠١٣ خرید را از ایران آغاز کرده است از دلایل رشد فروش نفت تهران به پکن به شمار می آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *