دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

خط و نشان جدید عربستان برای قطری‌ها

شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 351119
پایگاه خبری سعودی « سبق» اعلام کرد که احتمال کنارگذاشتن قطر از همه سازمان های دفاع مشترک کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله نیروهای « سپر جزیره » افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سبق این مطلب را به نقل از کارشناسانی که برخی وزیران دفاع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آنها را برای بررسی وضعیت قطر بدلیل رد حمایت از بحرین در مقابل اعتراضات علیه نظام این کشور بکار گرفته اند، اعلام کرد.
 
این کارشناسان گفته اند که موضع قطر با توافق های امضا شده بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تطابق ندارد.
 
سبق به نقل از منابعی همچنین گزارش داد که بیش از 2 هزار سرباز جدید از نیروهای زمینی برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به سپر جزیره خواهند پیوست اما بیشتر آنها سعودی هستند.
 
این پایگاه خبری سعودی افزود: شورای همکاری خلیج فارس درصدد تاسیس یک شهر کوچک نظامی است که مقر اصلی آن در شهر « حفر الباطن» در نزدیک مرزهای سعودی و کویت خواهد بود.
 
سبق اضافه کرد که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همچنین درصدد خرید قایق های تندرو هستند.
 
قطر و سلطان نشین عمان در نیروهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به فرماندهی عربستان سعودی که ماه مارس 2011 وارد بحرین شدند تا تظاهرات مسالمت آمیز و دمکراتیک مردم این کشور را سرکوب کنند، شرکت نکردند.
 
عربستان سعودی با یک هزار نظامی از گارد ملی و امارات با 500 نظامی وارد بحرین شدند و کویت نیز مشارکت خود را به نیروی دریایی محدود کرد.
 
در همین حال یک پایگاه خبری مصری با نام « اخبار مصر 24» به نقل از منابعی گزارش داد که عربستان سعودی اقداماتی جدید و فزاینده را علیه دوحه شروع کرده و اولین گام کنارگذاشتن قطر از نیروهای سپر جزیره است که در دهه 90 قرن گذشته تاسیس شد.
 
این پایگاه خبری مصری افزود: عربستان سعودی تصمیم دارد در پایان اجلاس سران عرب که در آخر ماه جاری میلادی در کویت برگزار می شود، تصمیم های گسترده خود علیه قطر را اعلام کند.
 
ˈاخبار مصر 24 ˈ علت تاخیر عربستان سعودی در اعلام تصمیم هایش را جلوگیری از پیامدهای منفی آن بر اجلاس سران عرب در کویت دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *