چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

نظر رفسنجانی درباره اقتصاد مقاومتی

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 350080
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مطالبات بخش‌های مختلف از دولت زیاد است و باید با اولویت‌بندی و استفاده از زیرساخت‌هایی که تهیه شده، با تدبیر و رفع موانع، واحدهای تعطیل و متوقف شده را وارد چرخه تولید کرد.

هاشمی‌: مطالبات از دولت زیاد است

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، تولید را نقطه آغاز رونق اقتصادی در هر کشوری دانست و گفت: رکود تولید، واردات و به تبع آن قاچاق، اجناس نامرغوب را رونق می‌دهد که طی سال‌های گذشته شاهد آن در کشور بودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخش خصوصی را ظرفیتی بالقوه برای گسترش کمی و کیفی تولید در سراسر کشور دانست و گفت: باید نگاه مقطعی به بخش خصوصی اصلاح شود که گاهی ابزار قدرت باندها می‌شوند و گاهی ضدارزش تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور براساس نگاه‌های علمی و تجربیات عملی است و باید همه بخش‌های کشور براساس وظایف و اختیارات قانونی در این راه تلاش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالبات بخش‌های مختلف از دولت را زیاد دانست و گفت: باید با اولویت‌بندی و استفاده از زیرساخت‌هایی که تهیه شده، با تدبیر و رفع موانع، واحدهای تعطیل و متوقف شده را وارد چرخه تولید کرد.

وی با تشریح مباحث مثبت و منفی درباره اثرات نقدینگی در کشور، گفت: یکی از هنرهای دولت پیدا کردن نقدینگی و هدایت آنها به سوی تولید است تا فرصت و پشتوانه‌های اقتصاد، تهدید نشود.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به سفر خویش به ژاپن و بررسی شرکت‌های بزرگ صنعتی و تولیدی آنها، گفت: از سرمایه‌های محدود مردم، سرمایه‌های عظیمی ایجاد شده بود که هم سود معقول می‌داد و هم باعث رونق تولید و اشتغال جوانان شده بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت درست را از عوامل جذب سرمایه‌های سرگردان مردم خواند و گفت: مردم هم می‌خواهند با اطمینان در جاهایی سرمایه‌گذاری کنند که هم یک کار شخصی و هم یک اقدام ملی است.

هاشمی‌رفسنجانی با ابراز تأسف از خبرهایی که این روزها از زدوبندهای اقتصادی در دولت سابق در جامعه پخش می‌شود، گفت: باید بیماری اقتصادی را درمان کرد و جلوی بعضی از سودجویان را گرفت که با موج آفرینی‌های حبابی در بازارهای خاص، آرامش اقتصادی جامعه را مخدوش می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *