دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ماموریت غیرممکن ایران در برزیل

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 350062
هفته نامه ورزشی کیکر به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین نشریات ورزشی جهان در سلسله گزارش های خود از ۳۲ تیم حاضر در مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال برزیل،به تشریح وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت: ملی پوشان فوتبال ایران در چهارمین حضور جهانی خود کار بسیار سختی پیش روی دارند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، در گزارش این نشریه ورزشی آلمانی در مورد تیم ملی فوتبال ایران آمده است، هر چند تیم ملی ایران از بازیکنان و مربی با تجربه ای بهره می برد و صعود به مرحله بعدی این رقابت ها را هدف اصلی خود قرار داده است، اما در سه بازی مرحله اول خود تقریبا یک ماموریت غیر ممکن در انتظار این تیم است.

این مطلب می افزاید: بی شک بزرگترین موفقیت فوتبال ایران در تاریخ جام جهانی،پیروزی در مقابل دشمن دیرینه سیاسی اش، آمریکا و درجام جهانی ۹۸ فرانسه بوده است که البته هر دو تیم برای مسابقه خود روی این نکته تاکید داشتند که صرفا یک دیدار ورزشی خارج از دیدگاه های سیاسی انجام می دهند و با اهداء دسته گل از سوی دو طرف پیامی واضح در این زمینه ارسال شد.

کیکر همچنین نوشت: عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی فرانسه به اندازه ای قانع کننده بود که تعداد زیادی از بازیکنان این تیم همچون مهدی پاشازاده، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری بعد از این مسابقات راهی بوندس لیگا شدند.

این مطلب می افزاید: اگر بخواهیم جایگاه فوتبال ایران در آن مقطع زمانی را تبیین کنیم باید بگوییم،علی دایی که به عنوان گلزن برتر جهان در سال ۱۹۹۶ انتخاب شد، قبل از جام جهانی ۹۸ فرانسه اعلام کرده بود که از آرمینیا بیله فلد به بایرن مونیخ مطرح ترین تیم آلمان منتقل خواهد شد.

به نوشته این نشریه ورزشی المان، صعود ملی پوشان فوتبال ایران به دور نهایی جام جهانی برزیل با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده و همچنین انتظار نمی رود که علی کریمی بازیکن سابق تیم بایرن مونیخ به عنوان فوتبالیست اثرگذار فوتبال ایران، تیم ملی کشورش را در برزیل همراهی کند.

کیکر در ادامه نوشت: برغم همه این افت و خیز ها اما نکته مهم در رقابت های مقدماتی این بود که ایران توانست رقیب دیرینه خود کره جنوبی را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داده و به عنوان سرگروه به مرحله نهایی صعود کند.

در بخش دیگری از مطلب این نشریه ورزشی المانی آمده است:کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران،یک مربی بحث برانگیز در سطح بین المللی شناخته می شود به طوری که در دوران هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی برغم اینکه توانست این تیم را راهی جام جهانی ۲۰۰۲ کند اما بخاطر اختلاف نظر با مسوولان فوتبال این کشور،از ادامه فعالیت در این تیم استعفا کرد.

کیکر در ادامه می افزاید: فلسفه این مربی پرتغالی،ارائه یک بازی دفاعی در مقابل حریفان است و زمانی هم که مسوولیت هدایت تیم ملی پرتغال را در جام جهانی آفریقای جنوبی برعهده داشت، به خاطر این تفکر خود از سوی کارشناسان و رسانه های ورزشی سخت مورد انتقاد قرار گرفت.

این مطلب می افزاید: تقریبا تمام تیم های تحت هدایت کی روش، سیستم دفاعی داشته و این تفکر تاکتیکی در تیم ملی فوتبال ایران نیز غالب شده و به همین خاطر انتقاداتی هم بدنبال دارد.

کیکر نوشت: بعد از شکست خانگی ایران از لبنان در مرحله مقدماتی در بازی رفت،انتقاد ها از کی روش بر دو محور شدت گرفت که لحن خشن این مربی در مواجهه با منتقدان خود و همچنین تمرکز ویژه بر انتخاب بازیکنان لژیونرها را شامل می شد.

این مطلب می افزاید:فضای مثبت ایجاد شده در بین دوستداران فوتبال ایران با صعود تیم به مرحله نهایی جام جهانی با رد پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی کی روش در ماه ژانویه تحت الشعاع قرار گرفت.

کیکر در معرفی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از دانیل داوری دروازه بان حاضر در بوندس لیگا و اشکان دژاگه بازیکن سابق بوندس لیگا که درحال حاضر در لیگ برتر انگلیس توپ می زند به عنوان دو تن از شناخته شده ترین بازیکنان تیم فوتبال ایران برای آلمانی ها نام برده است.

به نوشته این نشریه آلمانی، داوری برغم اینکه سابقه حضور در بوندس لیگای آلمان و سطح اول فوتبال حرفه ای دنیا را دارد،تاکنون سنگربان قابل اطمینانی برای حراست از دروازه ایران در جام جهانی شناخته نمی شود.

در این مطلب به دیدار دوستانه ایران و گینه در تهران و اشتباه فاحش داوری در خوردن گل اشاره شده و آمده است: این اتفاق موجب افزایش انتقادها و حتی بروز خصومت های شخصی نسبت به دروازه بان بوندس لیگایی فوتبال ایران شده است.

کیکر همچنین درمورد خط میانی تیم ملی ایران به حضور جواد نکونام به عنوان بازیکن باتجربه و بازی ساز تیم اشاره کرده و نوشت: بهترین دوره فوتبال کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز دوران بازی در لالیگا برای تیم اوساسونا بوده است اما این شوت زدن قهار نیز با داشتن ۳۳ سال دیگر پا به سن گذاشته است.

به نظر این نشریه ورزشی آلمانی،مشکل اصلی تیم ملی فوتبال ایران در برزیل، ساختار سنی این تیم است زیرا نیمی از۳۶ بازیکنی که از سوی کی روش در دیدارهای مقدماتی برای همراهی تیم مورد آزمایش قرار گرفته اند، بالای ۳۰ سال سن دارند.

این مطلب می افزاید: رسانه های ورزشی در داخل ایران نیز بر این نکته تاکید می کنند که هرچند تیم از تجربه بالایی برخوردار است اما فاقد سرعت لازم بوده و بازیکنان به خاطر سن بالا تمایلی به دویدن بیشتر ندارند.

کیکرهمچنین نوشت: این موضوع به یک مشاجره بین کی روش و رسانه ها تبدیل شد که آیا نکونام در بازی مقابل گینه ۶ کیلومتر دویده یا بنا بر ادعای سرمربی تیم، ۱۲کیلومتر در طول مسابقه دویده است.

در ادامه این مطلب به رضا قوچان نژاد مهاجم ۲۶ ساله تیم ملی ایران که در حال حاضر در یکی از تیم های دسته دوم فوتبال انگلیس بازی می کند،اشاره شده و آمده است: قوچان نژاد با تک گل سه امتیازی مقابل کره جنوبی که نهمین گل او در۱۱ بازی ملی اش بود، ایران را راهی جام جهانی کرد.

کیکر در ادامه می نویسد: سرمربی فوتبال ایران گفته که می خواهد برای ایرانیان افتخار آفرینی کند اما به نظر می آید خودش نیز زیاد خوشبین نیست که از مرحله اول صعود کند زیرا در ماه ژانویه اذعان کرده بود که ما با سه ماموریت غیر ممکن در مرحله اول جام جهانی برزیل مواجه هستیم.

این نشریه آلمانی درپایان نوشت: واقعیت این است که صعود ایران از گروه سختی در کنار آرژانتین، نیجریه و بوسنی، به یک معجزه شبیه است و درحالت عادی این تیم امتیازات خود را به همگروهان خود تقدیم خواهد کرد زیرا همیشه در آماده سازی برای مسابقات بزرگ زیاد هدفمند عمل نکرده است و این وضعیت با انتخاب روسیه سفید، مونته نگرو، آنگولا و ترینیداد و توباگو به عنوان حریف تدارکاتی بار دیگر تکرار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *