دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

آرزوی پیامبر درباره سوره "یس"

پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 349755
در پیام آیت‌الله سبحانی آمده است: امید است این همایش با رویکرد سوره «یس» گامی در راه شناخت فضایل این سوره مبارکه باشد و روزی برسد که آرزوی پیامبر مبنی بر حفظ «یس» در قلب همه مسلمانان برآورده شود.
 به گزارش جهان، آیت‌الله سبحانی در پیامی به همایش بانوان قرآن‌پژوه ضمن اشاره به آرزوی پیامبر درباره سوره مبارکه «یس» گفت: بهره‌مندی از قرآن حتی اندکش سبب در امان ماندن از آسیب‌های دنیاست.
 
 یازدهمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی صبح امروز پنجشنبه 29 اسفند ماه 1392 با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی استاد قرآن کریم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سیدحسن خمینی یادگار امام(ره)، حجت‌الاسلام محمد‌رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و برخی دیگر مسئولان قرآنی کشور در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
 
بنا بر این گزارش اجرای این مراسم را عباس سلیمی چهره آشنای قرآنی کشور بر عهده داشت و برنامه با تلاوت ترتیل سوره مبارکه «یس» توسط مجتبی محمد‌بیگی قاری ممتاز قرآن کریم آغاز شد.
 
در ابتدای مراسم پیام آیت‌الله جعفر سبحانی برای حاضران قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است؛
 
«شما بانوان و نخبگان قرآنی در محضر کتابی هستید که نجات دهنده مردم از تاریکی‌های کفر و فساد و هدایتگر به سوی روشنایی است. در این 14 قرن هزاران کتاب درباره قرآن نوشته شده است اما هنوز باید در این راه کار کرد.
 
آیت‌الله سبحانی در این پیام با اشاره به هجمه‌های غرب بر علیه جوانان ایران اسلامی می‌افزاید: امروز رسانه‌های گوناگون، ایمان جوانان را نشانه گرفته و کیان خانواده‌ها را متزلزل ساخته است علاج ما پناه به قرآن است زیرا پیامبر فرمود: آنگاه که فتنه‌ها شما را در بر گرفت بر شما لازم است که به قرآن پناه ببرید پس گسترش آموزه‌های قرآن و تحقیق و پژوهش جوانان ما را بیمه می‌کند.
 
در ادامه پیام آیت‌الله سبحانی آمده است؛ تجربه نشان داده هر جوانی که به صورت اندک از قرآن بهره برده از آسیب‌های دنیا در امان مانده است.
 
پیامبر اکرم سوره «یس» را قلب قرآن بیان کرده و منزلت قلب بر همه آشکار است زیرا بیشتر نیاز انسان به زندگی به قلب است البته همه قرآن نور و رحمت است اما «یس» رحمتی برتر و نوری افروزنده‌تر است.
 
امید است این همایش با رویکرد سوره «یس» گامی در راه شناخت فضایل این سوره مبارکه باشد و روزی برسد که آرزوی پیامبر مبنی بر حفظ «یس» در قلب همه مسلمانان برآورده شود.
 
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، حجت‌الاسلام قرائتی استاد تفسیر قرآن کریم، محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران و سید‌حسن خمینی یادگار امام(ره) برای حاضران سخنرانی کردند.
 
در این مراسم از پژوهشگران، چهره‌های قرآنی و 6 نفر از فعالان قرآنی خارجی تجلیل شد که اسامی آنها به شرح ذیل است:
 
در بخش پژوهش
 
اعظم پویازاده
 
بی‌بی سادات رضی بهابادی
 
مریم ایمانی خوشخو
 
طلعت حسنی بافرانی
 
مرجان نجفی
 
شایسته پزشکیان
 
در بخش چهره‌های قرآنی
 
زهرا جعفری
 
زهرا رحیمی
 
سیده فهیمه کاظمی یزدی
 
فرحناز محمدی یکتا
 
اکرم‌السادات روحانی
 
نجله خندق
 
فریبا ضرغامی
 
خدیجه گرشاسبی
 
مریم قنبرپور
 
طاهره موسوی
 
لیلا صندوقی
 
ژاله حیدری مقدم
 
سمیرا قنبری
 
در بخش پژوهشگران خارجی
 
نسلیشاه باشبو از ترکیه
 
شیریپاوه معتبر از تاجیکستان
 
بنتا آدم از نیجریه
 
طاهره بتول از پاکستان
 
شاهده‌بانو از هندوستان
 
سنه‌سعید از اندونزی
 
در پایان این مراسم از کتاب «آیات روشن» تالیف خدیجه فلاحی که با خط سرخ نگارش شده و اثر گلدوزی قرآن روی چرم از اکرم‌السادات روحانی رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *