چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

مجلس‌دیداراشتون وفتنه‌گران راپیگیری‌می‌کند

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۲۴
کد مطلب: 349193
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اشتون ایران را با کشور اکراین که اروپایی‌ها قادر هستند در مسائل داخلی این کشور دخالت کنند، اشتباه گرفته است.
به گزارش جهان، منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با فارس، اظهار داشت: تا زمانی که ملاقات اشتون با مسئولان کشورمان در ریل مناسبات و سطح دیپلماسی بین‌المللی بود هم به نفع اروپا و هم به نفع ایران بود اما زمانی که این دیدارها از ریل خود خارج شد دیگر مفید بودن آن زیر سئوال می‌رود.

وی با بیان اینکه نماینده اتحادیه اروپا با محکومان فتنه دیدارهایی را داشته است، تصریح کرد: چنین روندی برای ما قابل قبول نیست و هیچ کس حق ندارد خارج از روابط و قواعد دیپلماتیک در کشورمان به اقدامات خلاف مقررات و ضوابط دست بزند.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ همان‌گونه که مقام معظم رهبری اعلام کردند که ما به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اطمینان و اعتماد نداریم، بنده نیز اعلام می‌کنم که ما به اشتون اعتمادی نداریم و او در سفر به ایران تهران را با کیف اشتباه گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: باید اعتماد در عرصه دیپلماسی متقابل باشد تا مذاکرات و پیگیری امور به ثمر بنشیند اما گله‌مندی ما این است که چگونه به این نماینده اتحادیه اروپا زمینه‌ای را فراهم کردند تا با برخی از محکومان فتنه دیدار داشته باشد که این حرکت اشتون به مذاکرات اخیر و اصل سفر او لطمه وارد کرده است.

وی بیان کرد: مجلس به احتمال زیاد فردا جلسه‌ای را برگزار می‌کند و ما از طریق قوه مقننه این سفر و دیدارهای انجام شده را مورد پیگیری قرار می‌دهیم و با افراد خاطی که زمینه این دیدارها را فراهم کرده‌اند، برخورد می‌کنیم و قصور آنها را در این مسئله نمی‌بخشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به موضوعات و مسائل مطرح شده در کمیسیون سیاست خارجی و کمیسیون امنیت ملی اشاره کرد و یادآور شد: ‌ما در این کمیسیون موضوع اکراین و همچنین تحولات این کشور به همراه گروگان‌گیری انجام شده مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در کشور پاکستان به جد رصد می‌کنیم و در این زمینه از مسئولان امر به ویژه وزیر کشور و امور خارجه دعوت کردیم تا در کمیسیون آخرین وضعیت دو موضوع مطرح شده را در قالب گزارشی ارائه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *