يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی:

نمی‌خواستم استاندار را عوض‌کنم ولی نشد!

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 349166
وزیر کشور گفت:‌ نظرم من این بود که آقای فروزان‌مهر استاندار خراسان رضوی بماند و در سفرم به مشهد این موضوع را به وی گفتم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی که در ساختمان صبای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نظر من این بود که فروزان‌مهر استاندار خراسان بماند و در اولین سفرم به خراسان رضوی در دیداری که با آیت‌الله طبسی داشتم ایشان نیز با حضور وی در استانداری موافق بودند و مجمع نمایندگان استان نیز با وی مخالفتی نداشتند.

وی بیان داشت:‌ اما بعد از اینکه استانداران استان‌های دیگر تغییر یافتند تقاضا برای استانداری خراسان رضوی افزایش یافت و یک موجی ایجاد شد که سبب تغییر استاندار خراسان استان رضوی شد.

وزیر کشور ادامه داد: برای فروزان‌مهر از سه استان، برای استانداری پیشنهاد آماده بود و من هم وی را به عنوان معاون اقتصادی وزارت کشور انتخاب کردم.

رحمانی فضلی گفت: گزینه‌های فراوانی برای استانداری خراسان رضوی مطرح شد که آخرین آن آقای نجار بود که به نظر من گزینه بسیار بسیار مناسبی برای این استان بود زیرا وی فردی کارشناس، انقلابی و کاملا در مسیر سیاست‌های دولت تدبیر و امید بود اما یک مقدار کم لطفی صورت گرفت و در واقع به وی ظلم شد و من به همین دلیل از وی درخواست کردم در این مراسم حضور یابد تا من از وی دفاع کنم و از امروز آقای نجار از معاونان وزارت کشور خواهند بود.

وی در خصوص رشیدیان استاندار جدید خراسان رضوی گفت: من با رشیدیان ۱۰ سال ارتباط مستقیم دارم که وی فردی کارشناس در همه زمینه‌ها است البته ایشان سابقه استانداری ندارند اما سابقه مدیریت استانداران را دارند و رشیدیان از همان اول جزو گزینه‌های ما برای استانداری بود اما نه برای خراسان رضوی بلکه برای استان‌های دیگر و معاونت مواد مخدر مطرح بود اما وی قبول نکرد تا وقتی که استانداری خراسان رضوی پیش آمد و وی با وساطت دوستان مشترک این مسئولیت را پذیرفت.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ایران گلستان منطقه است، اضافه کرد:‌ ما امروز شاهد تهدیدات فراوان و شرایطی خاص در منطقه هستیم. این در حالی است که کشور ما در آرامش کامل قرار دارد اما مبدأ همه این خشونت‌ها یعنی ایالت متحده می‌خواهد تفرقه و خشونت در ایران اسلامی نیز گسترش یابد.

وی ادامه داد: ما امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ اقتصادی کاملاً متفاوت هستیم و یادآوری می‌کنم که در آخر سال گذشته ما در اوج تحریم‌ها، جنگ روانی، تهدیدهای مستقیم، ائتلاف‌های تبلیغی علیه ایران و حتی اختلاف شدید بین سران قوا بودیم و آمریکا نیز به دنبال آن بود که از این فضا در انتخابات بهره گیرد اما مردم با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی را خلق کردند و این انتخاب معقول مردم بود که مردم را امیدوار و وحدت و همدلی را در جامعه گسترش داد و دشمنان از ما قطع امید کردند.

وزیر کشور بیان داشت: پیشنهاد مقابله‌ با خشونت‌ در سازمان ملل و توسط رئیس جمهور مطرح شد و این در حالی بود که دشمنان ما را عامل عملیات‌های تروریستی در منطقه می‌دانستند و این شعار مقابله با خشونت‌طلبی باعث عزت اسلام و ایران شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای حق قانونی ایران است، اظهار کرد:‌ کشورهای ۱+۵ هم‌اکنون با ما سر میز مذاکره می‌نشینند ما در تحلیل‌های‌مان نباید خود را کوچک بشمریم، در بعضی از تحلیل‌ها اینگونه آورده می‌شود که انگار کسانی وارد مذاکره شده‌اند که شناختی از آمریکا و استکبار ندارند و یا بی‌اطلاع به این مذاکرات رفته‌اند و در این در حالی است که شخص آقای روحانی خود اولین گام‌ها در مسئله انرژی هسته‌‌ای در زمانی که اولین سانتریفیوژ پایه‌گذاری شد، را برداشت.

وی با تأکید بر اینکه ما مذاکره را نیز مبارزه می‌دانیم، خاطرنشان کرد: همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس مبارزه کردیم و ایستادیم در حال حاضر نیز هر لحظه که حقوقی از ما ضایع شود نظام تصمیم خود را خواهد گرفت.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای رئیس جمهور بحث اعتدال است، یادآور شد:‌ برخی با برداشت‌هایی از تفاسیر بزرگان در حوزه‌های فلسفی و نگاه عمیق فقهی و علمی می‌خواهند برداشت سیاسی داشته و اعتدال را در برابر عدالت قرار دهند اما چه زمانی آقای روحانی گفته که اعتدال را قبول ندارم بلکه از نظر رئیس جمهور اعتدال روشی در مقابل خشونت و افراطی‌گری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *