شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲۱
۲۱
طرح پیشنهادی ارزشمند در شبکه سوم سیما

حمایت مردم از حذف تبلیغات مصرفی در برنامه‌های کودک تلویزیون +فیلم

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 348566
حجت الاسلام ماندگاری گفت: از مردم تقاضا می کنم که بیایند بگویند ما آماده هستيم سريال كمتر ببينيم ولي بچه‌ي ما با فرهنگ مسموم بزرگ نشود.
حمایت مردم از حذف تبلیغات مصرفی در برنامه‌های کودک تلویزیون +فیلم
به گزارش جهان، حجت الاسلام ماندگاری در برنامه چهارشنبه هفته گذشته برنامه «سمت خدا» ضمن انتقاد از ترویج فرهنگهای غلط از صدا و سیما افزود: من به این دلیل به این درخواست شما پاسخ ندادم چون تا زمانی که لقمه حرام در سفره مردم است سیر و سلوک معنا ندارد. در اسلام تاکید شده که هرکس لقمه ای حرام در سفره اش باشد تا چهل روز عباداتش پذیرفته نمیشود پس مدیران ما را چه شده است؟! تا زمانی که بد حجابی و بی حجابی وجود داردتا زمانی که ربا خواری در بانکها وجود دارد تا زمانی که رشوه خواری وجود دارد تا زمانی که همین رسانه ملی که منبع تولید فکر است و مصرف گرایی را در تبلیغات نظام سرمایه داری به خورد مردم میدهد چگونه میتوان انتظار سیر و سلوک داشت؟!

وی با بیان اینکه اگر تبليغات حرف اول را بزند، يعني نظام سرمايه‌داري مي‌خواهد حاكم بر صدا و سيما شود ادامه داد: نظام سرمايه‌داري كه آقا با بنزش، با پاپيونش، با كراواتش تا دم در استوديو بيايد، و چون پول مي‌دهد كسي جرأت نكند به او چيزي بگويد. اين يعني انقلاب ما؟! صدا و سيما الآن شما حكم متولي يك توليد فكر و فرهنگ را براي مردم داريد. ما مي‌خواهيم زير بار نظام سرمايه‌داري نرويم. نظام سلطه نرويم. حاضر هستيم، كمتر سريال ببينيم، كمتر فيلم ببينيم، دو تا شبكه‌ي ما كم شود ولي صدا وسيماي ما فرهنگش زير نظر نظام سرمايه‌داري نرود.

وی با اشاره به پخش تبلیغات مصرف گرا در حاشیه برنامه های کودک و نوجوان گفت: یعنی چه که حتی در برنامه کودک هم شاهد تبلیغ محصولات نظام سرمایه دار کشور هستیم؟! این در حالی است که در آئین نامه خود صدا و سیما امده که هرگونه تبلیغ ، قبل ، حین و بعد از برنامه کودکان ممنوع است اما در صدا و سیما بجای آنکه توجه کودک به برنامه سازی برنامه سازان و تولید کنندگان فکر باشد به محصولات نظام سرمایه داری سوق داده می شوند…! این یعنی چه که صدا و سیما تبلیغ می کند مصرف گرایی هرچه بیشتر را ؟!… مثلا همین همراه اول و ایرانسل چرا تبلیغاتشان پخش می شود که تشویق به تماس های غیر ضروری می کنند در اینصورت برنده خودرو میشوید و یک شبه بدون زحمت میلیونر شوید؟

وی افزود: اين مردمي كه مسجدها را اداره مي‌كنند. اين مردمي كه محافل اهل بيت را دارند اداره مي‌كنند، مردم بيايند باني شوند حتي خيرين، بگويند: ما اين برنامه‌ي صدا و سيما را اداره مي‌كنيم. اشكالي ندارد! حتماً بايد برنامه‌هاي ورزشي و فيلم و سريال، اسپانسر داشته باشد، ما مي‌گوييم پشتيبان داشته باشد. برنامه‌هاي مذهبي هم بيايند بگويند: آقا، ما اين برنامه را پشتيباني مي‌كنيم، شما اين فرهنگ‌ها را به مردم بدهيد، مشكل هزينه نداشته باشيم. اين نقش مردم است!

من همچنین پیشنهاد می کنم همسران مسئولان که الان دارند در منزل این برنامه را می بینند به همسرانشان سفارش کنند تا بودجه بیشتری برای صدا و سیما در نظر بگیرند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی حرفهای به جا و متینی بود. ما هم با این همه تبلیغات زیاد و بیمزه و مخرب مخالفیم
مهدی
فقط نمی دونم چرا تا به حال کسی پیدا نشده که اینطور واضح و روشن این خطای بزرگ رو مثل ایشون تذکر بده. جالبه که خود صدا و سیما در آئین نامه خودش می گه قبل و حین و بعد برنامه کودکان تبلیغات ممنوعه.
همایون
United States
حاصل هشت ماه عمر... دولت "تدبیر" بپای فضل چند کلام برادر ماندگار نمی رسد. خدا قوت.
سيد احسان
...
"در برنامه كودك هم شاهد تبليغات نظام سرمايه دار كشور هستيم"
نظام سرمايه دار كشور به چه معناست؟
آيا سرمايه دارى در اسلام حرام يا مكروه است؟
آيا توليد كننده نبايد محصول توليدى خود را تبليغ كند؟
...
...
علی
سرمایه داری در اسلام حرام یا مکروه نیست بلکه خوی سرمایه داری(تاکید بر مصرف بیشتر به جای مصرف درست) ناپسند است.
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب ماندگاری
United States
تازه این تبلیغات هم اولش می ره تو خزانه دولت
United States
واقعا ایشون با گفتن این مطالب آن هم در سیما شجاعت خودشونو نشون دادن
مهدي
Iran, Islamic Republic of
مطالب بسيار عالي است.ضميمه کنيد حضور زنان در تبليغات و بي حجابي دختران خردسال و پخش ورزش بانوان با لباس هاي نامناسب در شبکه ورزش و پخش موسيقي هاي تند در شبکه شما. ما از محافظه کاري مسئولان صدا و سيما و از دست دادن روحيه انقلابي بشدت نگرانيم.
amin
عکسی بهتر از این از ماندگاری سراغ نداشتین

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه چشه اخوي
محمد
Iran, Islamic Republic of
ايشون زماني امام جمعه موقت طبس بودند ودراون زمان با جوونها ارتباط خوبي داشتند واقعا يادش بخير خيلي چيزها ازاين عالم ياد گرفتيم ولي طبس براي ايشون واقعا كوچك بود.
Iran, Islamic Republic of
برای اولین بار با حاج اقا و جهان موافقم
مگر در دولت قبل که بودجه صدا و سیما پرداخت می شد، شاهد پخش آن همه آگهی تبلیغاتی نبودیم. متاسفانه لقمه چرب هزینه آگهی های تبلیغاتی زیر زبان صدا و سیما مزه کرده و دیگر نمیتواند از آن چشم پوشی کند!!!
حاج آقا درود بر شما
برادر
شما هر چی بگین،تبلیغات و بر نمیدارن توش پوله پول‎ ‎
ببینید کی دارم اینو میگم این برنامه و عواملش کله پا میشن...
مسعود
آقایان صدا وسیما توجه داشته باشید...
سید
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرف دل ما را زدند؛خدا خیرشان بدهد
من به جای مجریان صدا وسیما خجالت میکشم وقتی حقیرانه تبلیغ ماکارونی وپودر لباسشویی وکفی کفش و صابون خرچنگ .کرم ضد چروک میکنند!!!
ایمان
Iran, Islamic Republic of
خداقوت حاج آقا
حرف دل ما رو زدی به خدا
فقط خداکنه شما و این برنامتون رو حذف نکنند
به خاطر این حرفها...