چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

رونمایی نفیس‌ترین فرش‌های دستباف

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 348331
استاد منافی با ابراز خرسندی از استقبال باشکوه از جشنواره زمستانی گالری فرش منافی از دیگر علاقه‌مندان به این هنر دعوت کرد تا همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ به این موزه گالری در خیابان پاسداران ، گلستان دهم آمده و از آثار بی نظیر و کلکسیون گرد آوری شده بازدید نمایند. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، چند روزی است که با آغاز جشنواره زمستانی گالری فرش منافی ، هر روز تعداد زیادی از علاقه مندان به این هنر و صنعت کهن ایرانی ، که گاه یگانه شناسنامه ایرانیان در سایر کشور ها است ، به خیابان پاسداران تهران می‌روند و با نفیس‌ترین و کم‌نظیرترین فرش‌های دستباف ایرانی آشنا می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگارن، "استاد محسن منافی"، بنیانگذار و مدیر این موزه گالری در حاشیه این جشنواره گفت : بیست و پنج سال فعالیت تجاری در خارج از کشور در زمینه صادرات فرش‌های دستباف ایرانی باعث شد که بتوانم فرهنگ ایران و ایرانی را به این وسیله و با ثبت شرکتی با نام ایرانی در کشور هایی همچون ژاپن گسترش دهم و امروز این افتخار را داشته باشم که مردم ایران را با راه اندازی گالری فرش منافی و جشنواره‌های فصلی با این هنر و دستاوردهای آن آشنا کنم.

استاد منافی با توجه به این که طی سالیان گذشته شناخت بسیار دقیق و کارشناسی نسبت به فرش و بازتاب فراملی آن پیدا کرده است گفت : فرش دستباف کالای ارزشمند هنری و اقتصادی کشور است و پیشینه ای گرانقدر در تاریخ ، هنر ، فرهنگ و هویت این سرزمین دارد.

بنیانگذار موزه گالری فرش منافی در رابطه با تجارت فرش افزود : فرش دستباف صنعتی اشتغال زا و مولد به شمار می آید و جریان فرش همانقدر پیچیده است که تجارت در دنیای امروز پیچیده است.

وی گفت : در مقوله فرش مبحث تامین ، تولید و تجارت هنر و صنعت فرش دستباف ، زنجیره ای است که بایستی از قبل از هر اتفاقی به آن پرداخت . اما بخش اساسی این زنجیره عبارت است از فروش و تجارت و بازاریابی و تبلیغات فرش در داخل و خارج کشور که اساسا در فرآیند بازاریابی و تجارت قرار دارد.

وی افزود : با توجه به همین بخش اساسی زنجیره تامین ، تولید و تجارت ، مهمترین ویژگی فرش دستباف همان ویژگی بازار اقتصادی تجارت و صادرات است ، چرا که فرش دستباف همواره یکی از مهمترین و پایدار ترین قلم اقتصادی در بین ۱۰ قلم عمده صادرات غیر نفتی کشور محسوب می شود . به همین دلیل اهمیت صادرات فرش جهت توسعه روز افزون این قلم تجاری لازم است در جایی قرار گیرد که توسعه صادرات جزو مهمترین اولویت‌های آن باشد.

استاد منافی خاطر نشان کرد: نباید غفلت کرد که افزایش صادرات است که میزان تولید را بیشتر خواهد کرد ، به همین دلیل بعد اقتصادی فرش دستباف امری مهم و قابل توجه و ارزشمند است .
وی در پاسخ به این سوال که بیشتر دیده شده که به بافندگان این صنعت لقب " استاد " داده می شود و چگونه شما در زمینه صادرات و فروش لقب " استاد منافی " را گرفته اید ! گفت : ابتدا این نکته را متذکرمیشوم که بافنده فرش دستباف " هنرمند " محسوب می شود ، چرا که فرش قبل از هر چیز یک اثر هنری است. در رابطه با سوال شما نیز باید بگویم که من هیچوقت اسراری به این لقب نداشته ام و خود را استاد نمیدانم ، اما این موضوع بر میگردد به ۲۵ سال سابقه ورزشی من در رشته جودو که موازی با کار در زمینه فرش در معبد جودو کاران جهان در "کودوکان" دنبال کرده ام و در حال حاضر دان ۷ این رشته را دارا هستم وافتخار استاد جودو بودن را دارم.

وی افزود : به همه جوانان سفارش میکنم که از ورزش کردن حرفه ای غافل نشوند چرا که با آن میتوان به هر خواسته ای رسید ، و اعتماد به نفس و انگیزه ای که به این وسیله در انسان افزایش پیدا میکند در موفقیت و تجارت قطعا بی‌تاثیر نیست.

استاد منافی در پایان با ابراز خرسندی از استقبال با شکوه از جشنواره زمستانی گالری فرش منافی از دیگر علاقه مندان به این هنر دعوت کرد تا همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ به این موزه گالری در خیابان پاسداران ، گلستان دهم آمده و از آثار بی نظیر و کلکسیون گرد آوری شده بازدید نمایند.

گفتنی است که اکثر هنرمندان کشورمان همچون "سید محمد رضا حسینیان" ،" استاد حسن همایونفال" و "نیوشا ضیغمی" در افتتاح این جشنواره حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *