چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

هشدار درباره جیره‌بندی آب در تهران

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 348330
استاندار تهران گفت: در صورتی که صرفه‌جویی در مصرف آب صورت نگیرد باید آب را در تهران سهمیه‌بندی کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین هاشمی در نشست خبری خدمات سفر و گردشگری که ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: دولت در حوزه گردشگری مصوبه ای ابلاغ کرده است که می تواند نظم خوبی را در این حوزه ایجاد کند. اگر گردشگری مورد توجه قرار گیرد می تواند بیشتری درآمدزایی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا نقش فعال تری در این حوزه ایجاد کنیم و شرایط خوبی برای مسافران داخلی و خارجی به وجود آوریم، ادامه داد: در ستاد سفرهای نوروزی با همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی ۹ کمیته تخصصی در حوزه های مختلف تشکیل تا شاهد برخی از مشکلات گذشته نباشیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه از جمله کمیته های تشکیل شده کمیته بهداشت و درمان، امداد و نجات، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، اسکان و پذیرایی و نظارت و تنظیم بازار است است، اظهار داشت: سیب، پرتغال، گوشت و مرغ به اندازه کافی ذخیره شده است اما توصیه کرده ایم توزیع آنها به خوبی صورت گیرد تا مشکلاتی که در این حوزه در سال های گذشته رخ داد را دیگر شاهد نباشیم.

وی با اشاره به کمیته حمل و نقل، گفت: ساماندهی این حوزه را در جلسه قبلی انجام دادیم و اعلام کردیم امسال هی چگونه افزایش نرخی نداشته باشیم. البته شهرداری تهران اصرار داشت نرخ کرایه های تاکسی افزایش داشته باشد که قرار شد به سال آینده و با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها موکول شود.

به گفته هاشمی، در کمیته امنیت و انتظامی نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد ضمن اینکه گزاشاتی از کاهش سرقت ها اعلام شده که امیدواریم این آمار در سال آینده نسبت به گذشته کاهش بیشتری داشته باشد.

استاندار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره توزیع بوروشورهای گردشگری برای معرفی شهر تهران، گفت: متأسفانه وضعیت شهر تهران به گونه ای است که نمی توان نقطه ورود و خروج شهر را تشخیص داد. این موضوع در دستور کار قرار گرفته و مصوب کرده ایم که تا در راستای هویت بخشی به شهر تهران ورودی و خروجی های مناسبی برای شهر تهران مشخص کنیم در عین حال نیز لازم است مانند سایر کشورهای دنیا کیوسک های خاصی برای ارائه بروشورهای گردشگری به مسافران ایجاد شود.

وی افزود: بیشتری مسافرانی که به تهران می آیند مسافران گذری هستند و کمتر برای اقامت می آیند. از این رو شهرداری نقاطی را برای نصب چادرهای مسافرت در نظر گرفته است که باید نسبت به اطلاع رسانی آنها اقدام شود. برخی از نقاط تعیین شده برای نصب چادرهای مسافرتی خاوران، بهشت زهرا و اتوبان بابایی است.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تمدید نمایشگاه های بهاره گفت: بازدیدی از این نمایشگاه ها خواهیم داشت ، در صورت مشاهده استقبال شهروندان ۵ روز دیگر آنها را تمدید خواهیم کرد.

وی در ادامه به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران بسیار زیاد بوده است و کمیته‌ای برای مبارزه با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در استان تهران تشکیل و در حال حل این نابسامانی در تهران هستند.

وی با تأکید بر اینکه دفتر مقام معظم رهبری نیز درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز اخطارهایی داده است، گفت: سازمان اطلاعات استان تهران، فرمانداری‌ها، بخشداران و شهرداران موظفند موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز را بررسی کنند.

به گفته استاندار تهران در سال گذشته ۲۵ ساختمانی که در بستر رودخانه ساخت و ساز داشته‌‌اند، با حکم قضایی تخریب شده‌اند.

وی به تشکیل پرونده‌های جدید زمین‌خواری در استان تهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه در دوره گذشته به برخی از پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز رسیدگی نشده بود که با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استان کمیته‌ای تشکیل شد و این پرونده‌ها در حال بررسی است و به قوه قضائیه ارجاع داده خواهد شد.

استاندار تهران درباره کمبود آب اظهار داشت: اگر مردم تهران ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند ما بحران آب را نخواهیم داشت. بارش بارندگی‌ها نسبت به گذشته یک چهارم بوده است و امیدواریم در بهار امسال شاهد افزایش بارندگی‌ها باشیم.صرفه‌جویی در آب باید در اولویت شهروندان تهرانی قرار گیرد، آب در دنیا خیلی ارزش دارد و چون در کشور ما ارزان ارائه می‌شود کسی قدر آن را نمی‌داند. در صورتی که صرفه‌جویی در مصرف آب صورت نگیرد باید آب را در تهران سهمیه‌بندی کنیم.

وی درباره تعامل بین شورای شهر، شهردار و استاندار تهران اظهار داشت: در حال حاضر تعامل خوبی بین این مدیریت شهری اتفاق افتاده است و هفته آینده نیز جلسه مشترک ستاد بحران مابین شهرداری و استانداری برگزار می‌شود. درباره آلودگی هوا، سلامت شهروندان و مسائل زیست‌محیطی صحبت‌هایی صورت گرفته و در اولویت اصلی مدیریت شهری قرار گرفته است. در دولت کمیسیون ویژه‌ای در مورد شهر تهران و کلانشهرهای کشور تشکیل شده است که در این کمیسیون ۱۰ وزیر و شهردار، رئیس شورای شهر و استاندار تهران حضور دارند.

هاشمی گفت: پیشنهاد داده شده است شهرک‌های جدید صنایع های‌تک که به عنوان صنایع پاک معرفی می‌شوند در سه نقطه شهر تهران ایجاد شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *