دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اعلام زمان بازیهای جهانی کشتی

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 348149
رییس کنفدراسیون کشتی آسیا اعلام کرد تلاش‌هایش برای تغییر زمان مسابقات جهانی نتیجه‌ نداده و این مسابقات در فاصله کوتاه تا بازی‌های آسیایی برگزار خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فاصله کوتاه مسابقات جهانی ازبکستان با بازی‌های آسیایی دغدغه‌ اصلی کشتی‌گیران آسیایی از جمله ایران است، چرا که حضور یک نفر در هر دو رقابت کار بسیار دشواری است.

تنها پنج روز پس از پایان رقابتهای جهانی، بازیهای آسیایی در اینچئون افتتاح می‌شود و حدود یک هفته بعد از افتتاحیه، رقابتهای کشتی آغاز می‌شود.

پس از این که کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا توانست تاریخ مسابقات جهانی این رشته را تغییر دهد، این امید در کشتی‌گیران هم به وجود آمد تا شاید زمان رقابت‌های جهانی ازبکستان جابجا شود. اما دکتر کیم، رییس کنفدراسیون آسیا اعلام کرد که تلاش‌هایش بی‌نتیجه‌ مانده است.

در ادامه گفت و گوی اختصاصی ایسنا با چانگ کیو کیم را می‌خوانید:

* فاصله کم بین مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی، تیم‌های آسیایی را به دردسر انداخته است. آیا کنفدراسیون کشتی آسیا برای حل این مشکل با فیلا مکاتبه کرده است؟

- من در کنفدراسیون آسیا تلاشم را کردم. از فیلا و همچنین ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات جهانی درخواست کردم تا زمان رقابتهای جهانی را تغییر دهند، اما این تغییر دشوار بود. به دلایلی از جمله تعطیلات ملی در ازبکستان این تغییر انجام نشد.

- با تغییرات اخیر در قوانین فدراسیون جهانی، اوزان المپیکی مردان به شش وزن کاهش پیدا کرده و مسابقات جهانی در هشت وزن برگزار می‌شود. بازی‌های آسیایی به سبک المپیک برگزار می‌شود یا به شیوه مسابقات جهانی؟

- قرار است بازی‌های آسیایی در هشت وزن آزاد، هشت وزن فرنگی و چهار وزن زنان انجام شود، اما پس از بررسی با شورای المپیک آسیا به زودی کشورهای آسیایی را در جریان جزئیات رقابت‌ها قرار خواهیم داد.

* با این شرایط فکر می‌کنید آسیایی‌ها از جمله ایران و کره کدامیک از دو رویداد جهانی یا بازی‌های آسیایی را در اولویت قرار دهند.

- فکر می‌کنم هر دو مسابقه برای آسیایی‌ها مهم باشد. ضمن این که ایران کشتی‌گیران بسیار قدرتمندی هم در آزاد و هم در فرنگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *