کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایتالیا با نماد صنایع دستی در جام جهانی؛

تصویر "یوز ایرانی" با کدام اولویت ملی روی پیراهن تیم ملی نقش می بندد؟

14 اسفند 1392 ساعت 15:51

"آقای بلاتر از درج تصویر یوزپلنگ آسیایی(ایرانی) روی پیراهن تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل استقبال کرد و این کار را نشان دهنده توجه ایرانیان به حفظ محیط زیست عنوان کرد" این جمله ای بود که ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پس از دیدار با پلاتر عنوان کرد و در محافل ورزشی، فرهنگی و رسانه ای با اما و اگرهایی مواجه شد.


گروه فرهنگی جهان نیوز: ظاهرا قرار است تصویر"یوز" ایرانی بر روی پیراهن فوتبالیستهای ایرانی در جام جهانی برزیل درج شود، مسأله ای که از زاویه های گوناگون قابل بحث و تامل است و می توان به جرات گفت که این اقدام با کج سلیقگی برخی مسؤولان، فرصتی را که می توانست برای ایران ظرفیت باشد به راحتی از بین می برد.

اما به راستی جای سؤال است که آیا مهمترین نماد فرهنگی و ملی که روی پیراهن تیم ملی ایران درج می شود و میلیونها نفر در سراسر جهان از طریق آن قرار است با فرهنگ ایرانی آشنا شوند "یوز ایرانی" است؟!

هر چند مسؤولین قصد داشته اند با معرفی "یوز ایرانی" برای حفظ این گونه جانوری اقدام کنند که کاری مثبت است، اما آیا به این نکته توجه نداشته اند که با این ابتکار، تصویری که منقش خواهند کرد، خشن است و بازتاب خوبی در جامعه جهانی نخواهد داشت؟

نکته دیگر اولویت بندی برای استفاده از یک فرصت ملی و جهانی است. با فرض این که در کشور ما حفظ حیات وحش بسیار مهم و برای آن کوشش فراوان می شود اما آیا بهتر نبود از این فرصت بهتر استفاده می شد و در چنین شرایطی که دولت در حال چانه زنی بین المللی است، فرهنگ غنی ایرانی و یا یک نماد اثرگذار دیگری معرفی می شد؟ در کنار جوسازی های صهیونیستی-آمریکایی علیه ایران اسلامی،‌ ما باید از هر روشی صلح طلبی خود را به جهانیان نشان دهیم. آیا "یوز ایرانی" می تواند صلح دوستی ایرانیان را به جهان نشان دهد؟ با "یوز ایرانی" ریشه تمدنی ایران باستان چگونه معرفی می شود؟

آیا نمی توانستیم با نمادهایی، فرهنگ غنی ایرانی یا خروجی انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم؟ یادمان نرود که همه وظیفه دارند با هر ابزاری و با هر قدرتی در معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان بکوشند که این مهم قطعا با "یوز" ایرانی امکان پذیر نیست!

لازم است که مسؤولان کمی هم عملکرد سایر کشورها در معرفی نمادهایشان را در نظر بگیرند. منقش کردن لباس تیم ملی ایتالیا به تصویر صنایع دستی این کشور، یعنی تلاش کشورها برای معرفی آنچه اولویت کشورشان است؛ اقدام تیم ملی ایتالیا تنها یکی از اقدامات ملی کشورهای حاضر در جام جهانی است.


کد مطلب: 347903

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/347903/تصویر-یوز-ایرانی-کدام-اولویت-ملی-روی-پیراهن-تیم-نقش-می-بندد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com