کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جناب وزیر ارشاد اسلامی! به کجا چنین شتابان؟

13 اسفند 1392 ساعت 11:59

دغدغه فراهم‌تر کردن فضای فعالیت محمدرضا شجریان به جمع اولویت‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه شد.


گروه فرهنگی جهان نیوز – "در مجموعه دولت درباره فیسبوک مشکلی وجود ندارد ... فیسبوک رفع فیلتر می‌شود ... آقای شجریان به عنوان یکی از برجسته ترین اساتید موسیقی کشور احترام زیادی دارند و ما تلاش مان این است که ایشان بتوانند از بسترهایی که برایشان فراهم است استفاده کنند و امیدواریم که شرایط جوری بشود که بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم."

این جملات جدیدترین موضع‌گیری جناب جنتی است.

در این چند ماهی که علی جنتی فرمان وزارت "فرهنگ و ارشاد اسلامی" را در دست گرفته، فیس بوک از دهانش نیفتاده و کم خبر‌ساز نبوده است. سکوت معنادار در برابر هتاکی و انکار نص قرآن کریم، اصول اسلام و مبانی انقلاب در روزنامه‌های زنجیره‌ای، دفاع از نویسندگان مسئله‌دار، بستن نشریات منتقد، پس گرفتن شکایت از «آرگو»، لغو جشنواره ارزشی افق‌نو و هالیوودیسم، تکریم فیلم‌سازان مسئله‌دار و اخیرا هم دغدغه فراهم‌تر کردن فضای جولان محمدرضا شجریان به جمع اولویت‌های وزارتخانه اضافه شده است.

محمد ناصری،‌ دبیر جایزه ارزشی شهید غنی‌پور شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره از بی‌توجهی وزارت ارشاد به این جشنواره گلایه کرد و گفت "در یکی از جلسات ما مسئولین ارشاد وعده خریداری برخی کتابها را دادند اما در ادامه هیچ حمایتی انجام نشد."

با رویدادهایی که افکار عمومی دیده‌اند این عدم حمایت شاید چندان غیرمنتظره نباشد اما مدح و سنای خواننده‌ای که هنرش را در خدمت در فتنه آمریکایی‌-اسرائیلی ۸۸ گذاشت و برای فتنه‌گران خواند،‌ مهمان رسانه‌های ضدایرانی همچون بی‌بی سی فارسی و صدای آمریکا شد و علیه ایران سخن گفت و با حضور در شبکه فارسی زبان سازمان ام آی شش انگلیس با عناصر بهایی و صهیونیست عکس یادگاری گرفت، آن هم از طرف مقام اول وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی اعجاب آور است.

صدای زن را می خواهیم

البته شاید جناب وزیر لوازم فراهم‌تر کردن فضا برای شجریان را هم تدارک دیده است. شجریان سال۹۰ در مصاحبه با بخش فارسی یورونیوز می گوید: بخشی از صدای موسیقی ما نیست. مانند این ساز که چهار سیم دارد و سیم اول را برداریم. این صدا را می خواهیم، این صدای زن است.

او در همین مصاحبه گفته که "بعد از انتخابات(۸۸) هم دوباره خواندم و خودم ساختم. بعد از نزدیک به شصت و هشت سال سن، در آن زمان، شرایطی در جامعه ام دیدم که گفتم: “تفنگت را زمین بگذار.”

و با این حال، انگار علی جنتی انتخابش را کرده است؛ اما سوال اینجاست که جناب رئیس جمهور و وکلای مردم در خانه ملت تا کی در مقابل سیاستگذاری‌های ضدارزشی وزیر خبرساز، صبوری می‌کنند؟ آیا جنتی همانگونه که برخی مقامات ارشد دولتی گفته‌اند، باکی از کارت زرد دوم مجلس ندارد؟


کد مطلب: 347828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/347828/جناب-وزیر-ارشاد-اسلامی-کجا-چنین-شتابان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com