دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۵

سیب‌زمینی ارزان می‌شود

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 347565
رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان در رابطه با افزایش قیمت سیب‌زمینی گفت: این افزایش قیمت مقطعی وکوتاه مدت است و رفته رفته با ورود سیب‌زمینی مناطق گرمسیری و سیب زمینی نو قیمت و حجم عرضه مناسب خواهد شد.
به گزارش جهان، حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمبود سیب زمینی نشات گرفته از کاشت کم در سال جاری بوده و این مساله نیز به دلیل کاشت بسیار زیاد در سال گذشته همراه با کاشت سنتی بوده است.

وی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شود سال آینده حجم کاشت افزایش خواهد یافت و در نتیجه سیب‌زمینی با قیمت بسیار ناچیز عرضه خواهد شد، یادآور شد: سیب زمینی جیرفت کیلویی ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ تومان و سیب زمینی کهنه ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

قیمت سبزی منطقی شد


مهاجران تاکید کرد: امسال بعد از دو سال حجم عرضه و قیمت سبزی خوردن با حجم تقاضا برابر شده است.

او ادامه داد: سبزی از حاشیه تهران، دزفول و گلخانه‌ها تامین می‌شود که هر کیلو سبزی‌پلو ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و سبزی خوردن ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

دلایل تیرگی سیب قرمز

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که چرا درون سیب قرمز در ماه‌های پایانی سال تیره شده اما این اتفاق برای سیب زرد رخ نمی‌دهد گفت: سیب سرخ دارای میزان قند بالایی نسبت به سیب زرد است و قند بالا باعث تیرگی درون آن می‌شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر زمان چیدن سیب تاثیر به سزایی بر رنگ درون سیب دارد و سیب‌هایی که در قسمت بالای درخت قرار دارند به طور نسبی باید پنج روز زودتر از بقیه میوه‌های درخت چیده شوند.

مهاجران یادآور شد: کیفیت سیب در سال جاری بهتر از سال گذشته است اما قیمت آ‌ن نسبت به سال گذشته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود قیمت آن در شب عید افزایش نیابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هداینی
بادمجان چه امروز صبح قیمت میوه و تره بار 26000 ریال پدر مردم از گرانی در امد فکری بکنید
Iran, Islamic Republic of
اینهمه گرانی و تورم ، ناشی ازعملکرد غلط و پراشتباه دولت سابق است واگردولت روحانی ، جلوی گرانی رانمی گرفت و توافقنامه زنو راتحت نظرمقام رهبری، اجرانمی کرد ، معلوم نبود که چه بلایی برسرمردم و ایران می آمد .
Iran, Islamic Republic of
جوک سال بود یا دروغ 13
رامبد
دستشون درد نکنه فقط نمیدونیم چطوری تشکر کنیم ه=الان انقدر همه چی ارزون شده که توشوکیم چی بخریم
چقدر ارزون
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!