دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

پیش‌بینی‌سفیرمرگ‌دامن‌خودش‌را‌گرفت+عکس

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب: 347494
«رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه بازنشسته شد و رییس جمهور سوریه مقتدرانه همچنان با نیروهای ارتش خود به تارومار تروریست‌های تکفیری می‌پردازد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه بازنشسته شد و رییس جمهور سوریه مقتدرانه همچنان با نیروهای ارتش خود به تارومار تروریست‌های تکفیری می‌پردازد.

به گزارش شبکه المنار به نقل از وزارت خارجه آمریکا از بازنشسته شدن «رابرت فورد» سفیر این کشور در دمشق خبر داد.

رابرت فورد که نام "سفیر مرگ" برای وی در سوریه گذاشته شده است دو سال پیش اعلام کرد که فقط ۳ ماه تا سقوط نظام «بشار اسد» رییس جمهور سوریه باقی مانده است.

اما اکنون همه چیز برخلاف ادعاهای سفیر آمریکا در سوریه ثابت شده است. او توسط وزارت خارجه آمریکا بازنشسته شد و رییس جمهور سوریه مقتدرانه با نیروهای ارتش خود به تارومار تروریست‌های تکفیری می‌پردازد و هر روز که می‌گذرد دستاورد جدیدی به دست می‌آورد.

عکس زیر مربوط به زمانی است که رابرت فورد سه انگشت خود را به نشانه سه ماه تا پایان نظام سوریه بالا برد و مدعی شده بود: ۳ ماه تا پایان عمر نظام اسد مانده است.


نشریه رأی الیوم در مقاله‌ای در مورد بازنشستگی رابرت فورد در سوریه با طرح این سوال که آیا واشنگتن محاکمه یا بازخواست سفیر خود را که ارزیابی‌های سیاسی اشتباهی را ارائه داده و گزارش های گمراه کننده‌ای را از سوریه ارسال کرده و امیدهای این کشور را به افراد ضعیف و نیروهای اندک زنده نگه داشته، در دستور کار قرار خواهد داد یا نه؟ آنهم بعد از اینکه وی سناریوهایی شکست خورده‌ای را برای آمریکا ترسیم کرده و ائتلاف‌هایی را ایجاد کرد که فروپاشی آنها سریعتر از روند تشکیل شدنشان بود.

دومین سوالی که این نشریه مطرح کرده این است که آیا بازنشستگی یا کناره‌گیری وی از این سمت می‌تواند به بازنشسته شدن فتنه در سوریه منجر شود یا اینکه واشنگتن سفیر جدیدی را در این سمت قرار خواهد داد و وی نیز مأموریت خواهد داشت تا فتنه را در سوریه تا زمانی که همه سوری‌ها از بین بروند و همه مناطق سوریه تخریب شود و ارتش این کشور تخریب شده جایگاه منطقه ای دمشق از بین برود، برپا نگه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Belgium
خدا این ظالم را لعنت کند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
سوريه بايد سفارت شيطان بزرگ را در دمشق براي هميشه تعطيل كند اگر عاقل باشد . چوناز شيطان و جز شرارت و پاشيدن تخم كينه و عداوت ميان مسلمانان كار ديگري ساخته نيست .