دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

کری: جنگ با ایران باید آخرین گزینه باشد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 346901
وزیر خارجه امریکا می‌گوید واشنگتن باید قبل از انتخاب گزینه نظامی، به مذاکرات دیپلماتیک با ایران ادامه دهد.
به گزارش جهان به نقل از پرس‌تی‌وی، کری روز چهارشنبه (۷ اسفند، ۲۶ فوریه) گفت: «ما ابتکار عمل را بدست گرفتیم و تلاش‌ها را برای پی بردن به اینکه قبل از جنگ، رسیدن به راه حل صلح آمیز امکان دارد یا نه، هدایت کردیم.»

وی افزود: «من بر این باورم که در خصوص رهبری کشور... قبل از اینکه افراد جوان به جنگ فرستاده شوند، باید دید که جایگزین بهتری برای جنگ وجود دارد یا خیر.»

اظهارات کری اشاره‌ای است به مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ و همچنین تلاش اعضای جمهوری خواه سنای امریکا برای تصویب طرح جدید تحریم‌های ضد ایرانی.

کاخ سفید هشدار داده است که تصویب تحریم‌های جدید به معنای «حرکت به سمت جنگ» است و از آندسته اعضای کنگره که حامی طرح تحریم‌های جدیدند، خواست که اذعان کنند حامی اقدام نظامی علیه ایران هستند.

برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت: «اگر برخی از اعضای کنگره به دنبال این هستند که امریکا دست به اقدام نظامی بزند، باید با مردم امریکا صادق باشند و صراحتا این موضوع را بیان کنند.»

ایران همواره در مورد تبعات هرگونه اقدام نظامی علیه خاک خود هشدار داده و گفته است واکنش این کشور شدید و دندان شکن خواهد بود.

ایران و ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان جدیدترین دور مذاکرات خود را ۲۰ فوریه در وین، پایتخت اتریش به پایان رساندند. دو طرف قرار است ۱۷ مارس مذاکرات را از سر گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
اولین گزینه هم باشد هیچ غلطی نمیکنید.