دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تیراندازی به سوی سفارت ایران در بغداد

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب: 346428
منابع خبری از تیراندازی به سوی مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و زخمی شدن یکی از نگهبانان آن خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تلویزیون «المیادین» لحظاتی پیش به نقل از خبرنگار خود در بغداد از تیراندازی به سوی سفارت کشورمان در بغداد خبر داد و تاکید کرد که یکی از نگهبانان آن در جریان این تیراندازی زخمی شده است.

بر اساس گزارش ال بی سی نیوز لبنان، راههای منتهی به محل این سفارتخانه بسته شده است.

در همین پایگاه خبری «العاجل عراق» از کشته شدن یکی از نگهبانان سفارت کشورمان بر اثر تیراندازی تک تیرانداز در منطقه «الصالحیة» واقع در مناطق نزدیک به منطقه «خضراء» بغداد خبر داد.

تلویزیون «الجدید» لبنان با پخش خبر تیراندازی در نزدیکی سفارت ایران در بغداد، از قطع شدن راه‌های منتهی به این مقر دیپلماتیک در بغداد سخن گفت.

این منبع با بیان اینکه یک منبع امنیتی این حادثه را عملیات انتحاری توسط یکی از عناصر نگهبان سفارت خواند، افزود: یکی از کارکنان سفارت ایران در بغداد به خبرگزاری فرانسه گفت که تیراندازی مقر سفارت را هدف قرار داده و در جریان آن یک تن از نگهبانان را زخمی کرد ولی «علی نراقی» سخنگوی سفارت ایران در بغداد این موضوع را رد کرد.

در همین حال تلویزیونی العربیه از وقوع انفجاری مهیب در منطقه «الکراده» در مرکز بغداد خبر داد. شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که در این انفجار ۲ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که صدای انفجار در خیابان ابونواس در نزدیکی دجله شنیده شده است.

از سوی دیگر در حمله خمپاره ای به یک بازار در منطقه «حله» در جنوب بغداد دست کم ۲۰ نفر کشته شدند. برخی منابع نیز این تعداد را ۱۵کشته ۱۹ زخمی اعلام کردند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *