سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

وهابیت، عامل جوسازی علیه امام زمان (عج)

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 345065
استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوسازی علیه امام زمان (عج) و القای شبهات نسبت به آن حضرت نتیجه و زایده افکار انحرافی وهابیت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی ظهر امروز در همایش منطقه‌ای منجی موعود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: جوسازی بر علیه امام زمان و القای شبهات نسبت به آن حضرت نتیجه و زایده افکار انحرافی فرقه ضاله وهابیت است.

وی افزود: قضیه مهدویت امروزه با دوران قبل بسیار فرق می‌کند و از حدود قم و نجف و... خارج شده و بعد جهانی یافته، قضیه این است که همه (دوست و دشمن) آن را مطرح می‌کنند، که حجم انبوه سئوالات در زمینه مهدویت نشان از مهم بودن این مبحث دارد.

طبسی تاکید کرد: قضیه مهدویت جهانی شده و این زمینه‌ای برای ظهور آقا امام زمان است و ما افتخار می‌کنیم که امروز پرچم‌دار این حکومت اسلامی جهانی در قم هستیم.

مولف کتاب چشم‌اندازی به حکومت مهدی (عج) افزود: جریان مهدوی اختصاص به شیعه ندارد، علمای اهل سنت نیز این مسئله را پررنگ مطرح کرده‌اند حتی در زمانی که حضرت آقا صاحب‌الزمان، هنوز به دنیا نیامده بودند آن را مطرح کرده‌اند، این قضیه مهدویت در انحصار شیعه نبوده ولیکن شیعه به طور شفاف آن را بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: این جریان در طول تاریخ مورد سوء استفاده‌های بسیاری شده است، گاهی افرادی آمده‌اند و ادعای کاذبی در این زمینه کرده‌اند، امروز نیز مهدویت مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

مدرس مهدویت در حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما منتظر خود آقا هستیم، در هیچ حدیث و روایتی عنوان نشده که در دوران غیبت امام زمان (عجل الله) نقشی برای احدی از فرزندان امام زمان قائل شده باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی برای امام زمان همسر و فرزند و.... معرفی نموده‌اند، افزود: این جور سخنان شایعه است، اینها اقدامات افکار و زایده فرقه وهابیت است، چراکه وهابیون در هیچ زمینه‌ای نتوانستند در شیعه رسوخ کنند و می‌خواهند این طریق عمل کنند.

آیت‌الله طبسی تاکید کرد: اینکه شیعه، وهابی بشود محال است، بدانید که پشت پرده این آشوب در جهان اسلام، وهابیون هستند، در دوران غیبت امور ما در دست فقها و ولی فقیه است.

وی گفت: این گونه سخنان آسیب‌هایی است که اگر درباره قضایای مهدویت، عالمانه و با قدرت در جامعه حلاجی و بیان نشود، مورد سوءاستفاده قرار گرفته و با فضاسازی نادرست آن را بد جلوه می‌کنند و به بیراهه کشیده می‌شود.

در ادامه این همایش حجت الاسلام رضا مرادی خلیف‌لو دبیر همایش منجی موعود با ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری همایش اظهار داشت: بیش از ۷۰ مقاله ارزنده در زمینه‌های مطرح شده برای همایش از سوی صاحب‌نظران و علاقمندان به مهدویت از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه این همایش رسید، که پس از داوری ۳۰ اثر پذیرفته شد.

خلیفه‌لو افزود: از میان آثار راه یافته به مرحله داوری نهایی با نظر و رأی هیئت داوران ۳ مقاله در بخش اساتید و ۳ مقاله نیز در بخش دانشجویی به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی شد.

در این همایش ضمن ارائه مقالات برتر از سوی مولفین آنها، از مقام استاد آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، به عنوان مدرس مهدویت در عرصه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

قابل ذکر است که همایش منطقه‌ای منجی موعود از سوی کانون مطالعاتی و تحقیقاتی حضرت مهدی (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی و مشارکت مرکز تخصصی مهدویت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران و واحدهای دانشگاهی پرند و شهرری در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *