دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

رسوایی العربیه درباره یک عکس جنجالی

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 345009
دروغ‌پردازی و فضاسازی شبکه خبری العربیه دربار بحران سوریه بار دیگر برای این شبکه وابسته با آل سعود رسوایی به بار آورد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، یک‌بار دیگر دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ عربستان سعودی و سایر رسانه‌های غربی همسو در انعکاس وارونه واقعیات بحران سوریه نمایان شد تا عیار مدعیان بی‌طرفی در خبررسانی و اطلاع‌رسانی و حسن‌نیت سینه‌چاکان حقوق بشر هم بیش از گذشته سنجیده شود.


انتشار تصویر یک کودک سوری از آوارگان جنگ داخلی سوریه در فضای مجازی و رسانه‌های عربی - غربی با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی همراه شد.

در این تصویر کودکی سوریه مشاهده می‌شود که به تنهایی در صحرای اردن در حال حرکت به سوی مرزهای این کشور است و در توضیح آن ادعا شده است که امدادرسانان سازمان ملل بطور اتفاقی او را پیدا کرده‌اند در حالی که به تنهایی در صحرای اردن به دنبال خانواده خود سرگردان شده است.



بسیاری از رسانه‌های داخلی نیز تصویر منتشر شده با همان توضیحات رسانه‌های عربی و غربی منتشر کردند

اما تصویر اصلی و از نمایی بالاتر از صحرای اردن و محلی که این کودک سوری به ادعای این رسانه‌ها "پیدا شده است" نشان دهنده حقیقت ماجراست. این کودک سوری به همراه ده‌ها نفر از مردم سوریه در صحرای اردن در حال حرکت به سوی مرزهای این کشور هستند تا به اردوگاه پناه‌جویان برسند.




تصویر اصلی "کودک ۴ ساله سوری" از نمایی بازتر که نشان می‌دهد وی به همراه گروهی از مردم سوریه به سوی مرز در حرکت بوده است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *