دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

براي مربيان ايراني تره هم خورد نمي‌کنيم

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 344268
سرمربي اسبق تيم ملي اميد گفت: فوتبال ايران مشکلات زيادي دارد که با آوردن مربي خارجي حل نمي‌شود.
به گزارش جهان، ابراهيم قاسمپور در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعيت تيم ملي اميد ايران و اينکه گفته مي‌شود نلو وينگادا يکي از گزينه‌هايي اصلي براي بر عهده گرفتن هدايت اين تيم است، گفت: فکر مي‌کنم وينگادا پيشنهاد کارلوس کي‌روش باشد. او در گذشته مربي پرسپوليس بوده و فرد شناخته شده‌اي است. فوتبال ما مشکلات زيادي دارد و با آوردن مربي خارجي حل نمي‌شود. زماني که عليرضا منصوريان در تيم ملي زير ۲۲ سال بود هيچ باشگاهي به او بازيکن براي شرکت در مسابقات نمي‌داد. اگر بهترين مربي را هم براي تيم ملي انتخاب کنيم اگر وضعيت به همين شکل باشد راه به جايي نخواهيم برد.

وي در مورد اينکه آيا مربي خارجي مي‌تواند براي تيم ملي اميد مؤثر باشد، تأکيد کرد: مربي خارجي بسيار خوب است اما مربيان ايراني نيز وضعيت خوبي دارند. متأسفانه ما براي مربي داخلي تره هم خورد نمي‌کنيم اما اگر يک چشم زاغ مو بور بگويد الان شب است همه اين مسئله را قبول خواهيم کرد. مربي خوب خارجي براي تيم‌هاي پايه مثمرثمر است اما بايد نيازها و مشکلات او را برآورده کنيم. اگر گذشته را بررسي کنيم مي‌بينيم که در زمان حضور مربي ايراني نيز موفقيت‌هايي کسب کرديم. مربي خوب خارجي وقتي امکانات ما را مي‌بيند اصلا حاضر به حضور در تيم ملي نمي‌شود مگر اينکه پول زيادي به او پرداخت کنيم که متأسفانه از اين کار عاجز هستيم چرا که براي اردوهاي تيم ملي بزرگسالان پول نداشتيم.

قاسمپور در پاسخ به اين سؤال که اگر او در فدراسيون مسئوليت داشت، آيا براي هدايت تيم ملي اميد مربي ايراني انتخاب مي‌کرد يا خارجي اظهار داشت: با امکانات و مشکلاتي که فوتبال ايران دارد مربي داخلي بهتر مي‌تواند با شرايط کنار بيايد. همچنين مربي ايران داراي شناخت بيشتري از پتانسيل فوتبال ايران است. البته بايد واقعيت را نيز بيان کنيم. متأسفانه با مربيان خارجي به خوبي همکاري نمي‌کنيم وقتي با مربي بومي همکاري نداريم چطور مي‌خواهيم اين کار را با مربي خارجي انجام دهيم.

سرمربي اسبق تيم ملي اميد ايران در پاسخ به اين سوال که آيا تيم ايران مي تواند راهي المپيک شود، تأکيد کرد: تجربه ۳ دوره حضور در جام جهاني را طي ۱۶سال گذشته داريم. دو دوره صعود ما به اين رقابت‌ها همراه با شانس بوده و لطف خدا شامل حال ما شده است. اگر قرار است براي صعود به رقابت‌هاي المپيک تضميني وجود داشته باشد اين مسئله مستلزم برنامه‌ريزي، داشتن پشتکار و انجام هزينه است. مطمئن باشيد خدا براي کساني که مي‌نشينند و همه چيز را به قضا و قدر مي‌سپارند نتيجه‌اي حاصل نمي‌کند. نبايد با صعود به جام جهاني خودمان را گول بزنيم. بايد برنامه‌ريزي داشته باشيم تا بتوانيم در رقابت‌هاي انتخابي المپيک به موفقيت برسيم.

قاسمپور در پايان يادآور شد: اميد زيادي به نسل جديد فوتبال ايران دارم. توانايي‌هايي که از بازيکنان جديد فوتبال مي‌بينم بيانگر اين مسئله است که روزهاي بهتري را از چند سال گذشته در پيش خواهيم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *