سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۶

ادعای مجدد مالکیت امارات بر جزایر ایران

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 344224
امارات عربی متحده ادعای خود درباره جزایر ایرانی را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داد تا در سال ۲۰۱۴ مجددا در دستور کار این شورا قرار بگیرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری کویت خبر داد، امارات عربی متحده روز شنبه مجددا ادعای خود درباره مالکیت بر جزایر ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و جزیره ابوموسی را به شورای امنیت سازمان ملل برد تا آن را در دستور کار این شورا در سال ۲۰۱۴ قرار دهد.

«لانا زکی نسیبه» نماینده امارات در سازمان ملل طی نامه ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار آن شده است که این بند در دستور کار سازمان ملل همچنان باقی بماند تا اینکه این مسئله با تمسک به گفت و گو یا از طریق ارجاع آن به دادگاه بین المللی به صورت کامل و دائمی حل شود.

براساس این گزارش، دولتهایی که مایلند مسائل مربوط به منافع ملی آنها در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد باید آن را تا پایان ماه فوریه هر سال به دبیر کل سازمان ملل ارجاع دهند.

این برای اولین بار نیست که امارات مساله جزایر ایرانی را در شورای امنیت مطرح می‌کند.

موضع مقامات ایران در مورد سه جزیره همواره این بوده است که حاکمیت کشور بر این جزایر به طور دائم و قطعی اعاده شده است و این جزایر جزء لاینفک حاکمیت ارضی ایران است.

با این وجود ایران تاکید کرده است که حاضر است درباره سوء تفاهمات موجود درباره این مساله گفت‌وگو و مذاکره کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
والا از این دولت بعید نیست این جزایر رو هم در راستای تعامل با دنیا به امارات ببخشه!!!
شورش رو در آوردند خیلی بچه های بدی هستند دوسشون ندارم.ولی اگه امارات همچین جزایری داشت توریست میومد و میرفت ها!
حسین
وقتی می بینند دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید همه چیز را ارزان می فروشد و بجای خدا از کدخدا فرمان می برد فرصت را غنیمت شمرده اند بلکه این بار به آرزویشان برسند
(البته صبر ملت هم اندازه ای دارد هر کس بخواهد به کشور خیانت کند دست اش را از بیخ بن قطع می کنیم)
این جسارت به خاطر اینه که در واقع خود امارات مال ایران هست و ایران باید ادعای مالکیت بر قسمت اعظم خاک امارات را که برابر اسناد بین المللی متعلق به ایران هست باید هر چه زودتر در سازمان ملل مطرح کنه
س
اگه این دولته که دودستی تقدیم میکننننننننننن...هییییییی روزقاااااااار روزغاررررر..روزگارررر
میلاد
United States
کشور ما همش از قدرت بازدارندگی حرف می زنه و همه دندون تیز کردن به خاکمون مگه ما مردیم اماراتی ها جزایر رو می خوان عربا خلیج فارس رو می خوان عراقی ها خوزستان رو می خوان و......................... ایران هم باید تهدید باز پس گیری بحرین و افغانستان و آذربایجان و عراق و ترکمنستان و نیمی از پاکستان و .............. بکند که با عهد نامه های دوره قاجار از ایران جدا شدند. اگر این کار را بکنیم دیگر هیچ غلطی نمی کنند حتی پای این باز پس گیری هم می میریم ....