شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱

کارجالب‌همسرپيکه‌درحمايت‌ازنوجوان‌فلسطيني

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 343969
همسر سرشناس مدافع آبي- اناريها در واکنش به اقدام فيفا در خط زدن نوجوان فلسطيني از فهرست خوانندگان مراسم افتتاحيه جام جهاني برزيل اعلام کرد که در اين مراسم شرکت نخواهد کرد و آن را دخالت سياست در ورزش مي‌داند.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، ظلم و ظالم قصه‌اي تکراري در اين دنيا راز‌آلود و تودرتو است که با وجود آن که سخنان‌ در بيان کراهت و نوشته ‌ها در تاييد رذالت و پستي آن به گوش مي‌رسد و به ديده مشاهده مي‌شود اما هنوز رخت برنبسته است و به نظر نمي‌رسد که رخت هم بربندد چرا که تا زمانيکه که قدرت است ظلم هم وجود دارد و اين همان نکته اي است که مونتسکيو معلم تاريخ به ما آموخته است.

گاهي اوقات فطرت انسانها آنها را به ريشه نخستينشان برمي‌گرداند و نداي روحاني مبارزه با ظلم و ستم هرچند در تعارض با منافع فرد باشد اما در درون او دميدن مي گيرد و فرد چاره‌اي جز بيان آن را ندارد. رژيم اشغالگر قدس در اين سالهاي بيشمار حضور ظالمانه خود بارها و بارها عليه فلسطيني‌هاي مظلوم اقدامات ناجوانمردانه‌اي انجام داده است و هرباره از قدرت خود استفاده کرده تا عليه مردم ستمديده فلسطين استفاده کند.

محمد عساف نوجواني فلسطيني است که به خاطر صداي گوش نواز و خوبش به چهره‌اي محبوب در دنياي عرب تبديل شده است. اين نوجوان فلسطيني در برنامه تلويزيوني مشهور "محبوب عرب" با کسب ۶۷ ميليون راي به عنوان محبوب‌ترين صداي جهان عرب انتخاب شد. فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) نام اين نوجوان فلسطيني را در ميان خوانندگان مشهوري که قرار است در مراسم افتتاح جام جهاني در برزيل برنامه اجرا کنند قرار دارد اما در آخرين لحظات نام او را از اين فهرست خط زد تا اين شائبه به وجود آيد که بارديگر دست‌هاي پشت پرده پليد اشغالگران قدس وجود دارد.

شکيرا خواننده سرشناس کلمبيايي لبناني‌تبار که نام او هم در ميان خوانندگان مراسم افتتاحيه وجود دارد در اقدامي جالب و تحسين برانگيز اعلام کرد که در اعتراض به خط خوردن نام محمد عساف فلسطيني در اين مراسم شرکت نخواهد کرد.

يورو اسپورت و بسيار از رسانه‌هاي عربي نوشتند: همسر پيکه مدافع آبي-اناريها خط خوردن نام اين نوجوان فلسطيني را دخالت سياست در ورزش دانست و اعلام کرد که در اعتراض به اين تصميم فيفا در مراسم افتتاحيه جام جهاني برزيل برنامه اجرا نخواهد کرد. اين تصميم او جدي است و از آن صرف نظر نخواهد کرد.

بدون شک پيکه همسر اين خواننده کلمبيايي از اقدام تحسين برانگيز همسر خود کاملا آگاه بوده است و اين کار با موافقت او هم همراه شده اما تاکنون اظهار نظري رسمي در اين بار نداشته است. مدافع آبي-اناريها دو سال پيش به همراه همسرش شکيرا به قدس سفر کرد و مقابل ديوار گريه ايستاد. بايد ببينيم که آيا آنها با اين حمايتي که از اين نوجوان فلسطيني داشته‌اند آيا دوباره برابر اين ديوار خواهند ايستاد يا نه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همسر؟! شوخی می کنید؟ رضایت پیکه؟! جوک تعریف می کنید؟
نگید که این چیزارو خودتون هم باورتون میشه!