يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چین آمریکا را دعوت به صلح کرد

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 342940
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص دریای چین جنوبی تاکید کرد، آمریکا به دنبال ضربه زدن به صلح و تحولات آسیا اقیانوسیه است
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: «هونگ‌لی» سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته ضمن اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی یک مقام آمریکایی در خصوص اقدامات پکن در دریای چین جنوبی گفت، این گونه اقدامات به هیچ وجه سازنده نیست. ما از آمریکا می خواهیم تا رویکردی عاقلانه و منصفانه داشته باشد. آمریکا باید نقشی سازنده در صلح و تحولات منطقه داشته باشد نه اینکه در مسیر مخالف آن حرکت کند.

بر اساس این گزارش "دنی راسل" نماینده ویژه آمریکا در منطقه پیش از این نسبت به اقدام چین برای ایجاد منطقه دفاعی ویژه بر فراز دریای چین جنوبی هشدار داده بود. گرچه چین ادعای مالکیت کل دریای چین جنوبی را مطرح کرده ولی سایر کشورهای منطقه از جمله مالزی، برونئی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز ادعاهایی را در خصوص مالکیت این دریا مطرح کرده اند.

راسل از اقدام فیلیپین برای مطرح کردن این مساله در محاکم بین‌المللی حمایت کرده و خواستار راهکاری مسالمت آمیز برای پایان یافتن تنش های مرزی در منطقه شده است. راسل در نشست کمیته کنگره آمریکا تاکید کرد، ادعاهای چین در خصوص دریای چین جنوبی موجب افزایش نگرانی و نااطمینانی در منطقه شده و دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز با مشارکت کشورهای منطقه را محدود کرده است. اقدام پیشین چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین با انتقاد شدید آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روبرو شده است. هواپیماهای این سه کشور بدون توجه به قوانین ویژه وضع شده از سوی چین به پرواز در این منطقه ادامه می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *