دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پشت پرده سفر نمایندگان ایرباس به تهران

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 342399
درحالی ایرباس حضور خود در هیات اعزامی فرانسه به ایران را تکذیب کرده که ۸ تن از متخصصان این شرکت یک روز پس از ورود هیات مذکور به تهران در «همایش عملیات پرواز و آگاهی‌های ایمنی» که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد شرکت کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه اعلام کرده است هیچ نماینده ای از این شرکت در هیات تجاری فرانسوی اعزامی به ایران حضور نداشته است. رینر اوهلر، رئیس بخش ارتباطات گروه ایرباس به رویترز گفت: «هیچ کس از گروه ایرباس در این سفر حضور نداشت.»

این در حالی است که یک منبع نزدیک به هیات تجاری فرانسوی اعلام کرده بود، نماینده شرکت ایرباس در گروه متشکل از مدیران بیش از ۱۰۰ شرکت فرانسوی اعزامی به تهران حضور داشته است.
این هیات در روزهای دوم تا پنجم فوریه با سفر به تهران با رئیس دفتر رئیس جمهور ایران و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد.

یک روز پس از ورود هیات فرانسوی به ایران یعنی چهارم فوریه (۱۵ بهمن) شماری از کارشناسان شرکت هواپیماسازی ایرباس در سمینار عملیات پرواز و آگاهی های ایمنی به منظور ارتقاء سطح ایمنی و افزایش دانش و اطلاعات در مرکز همایش‌های صدا و سیما حضور یافتند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این‌باره گفته بود: «با توجه به گشایش های پیش آمده کمپانی ایرباس از ایران ایر به عنوان یکی از ایرلاین های دارنده هواپیمای ایرباس (قدیمی ترین ایرلاین) درخواست برگزاری این سمینار را در ایران کرد که ما هم با آن موافقت کردیم.در این سمینار یک روزه ۸ تن از متخصصان ایرباس در حوزه عملیات پرواز به ایران آمدند، هما نیز از در این سمینار از همه ایرلاین های دارنده هواپیمای ایرباس دعوت کرد و معاونان عملیات و خلبانان شرکت های هواپیمایی داخلی در سمینار مذکور شرکت کردند.»

به گزارش تسنیم، در همایش مذکور که با حضور مدیران شرکت های هواپیمایی، خلبانان و جمعی از دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور برگزار شد، مسائل و مباحث ایمنی با حضور کارشناسان شرکت ایرباس مورد بررسی قرار گرفت.

به نظر می‌رسد هشدار وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص مجازات شرکت‌های فرانسوی در صورت نقض تحریم‌ها باعث شده تا مسئولان ایرباس حضور نمایندگان خود در ایران را تکذیب کنند.

پس از هشدار آمریکایی‌ها، پیر موسکوینی، وزیر دارایی فرانسه گفته بود این سفر نباید به عنوان «نشانه سستی و تایید تلقی شود،» بلکه باید به عنوان «یک موضوع مربوط به آینده بر مبنای ثبات و مذاکره» ارزیابی شود.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که اتحادیه کارفرمایان فرانسوی به ابتکار خود این سفر را ترتیب داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *