شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شرط‌گذاری ایران برای صادرات گاز به پاکستان

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 342379
منابع آگاه هندی از تمایل مشروط تهران برای تمدید مهلت تکمیل پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان در ازای انجام اقدامات مهم و محسوس از سوی اسلام آباد خبر دادند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از دِ نیشن نوشت: تهران که نسبت به قصد اسلام آباد در مورد تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تردید دارد، اندکی از خود نرمش نشان داد، اما از این کشور خواست، تا در انجام این پروژه به جای اتکا به بیانیه‌های شفاهی، اقدامات مهم و محسوسی انجام دهد.

به گفته منابع آگاه، ایران تمایل مشروط خود برای تمدید مهلت تکمیل این پروژه و صرف نظر کردن از بند جریمه موجود در قرارداد کنونی را اعلام کرده است.

به عنوان توافق مقدماتی حاصله میان دو طرف در مورد بازبینی توافق پیشین، پاکستان باید حداقل جدیت خود برای اجرایی کردن این پروژه از طریق آغاز برخی فعالیت‌های عملی با منابع خود در خاک خود را نشان دهد.

به گفته یک مقام ارشد نفتی هند، به علاوه ارائه برخی شرایط و پیشنهادهایی برای اجرایی کردن این پروژه با سرعت زیاد، برخورد طرف ایرانی مثبت و آماده برای چشم پوشی از بند جریمه ارزیابی شد.

وی افزود: به زودی یک هیئت ایرانی برای ایجاد اصلاحیه‌های مورد نیاز به پاکستان سفر خواهد کرد و بر این اساس مهلت واردات گاز از ایران تمدید و اسلام آباد از بند جریمه معاف خواهد شد.

این مقام ارشد هندی خاطر نشان کرد که دو طرف تاثیر تحریم ها را درک کرده‌اند، همچنان که هر دو کشور اکنون منتظر مشارکت هند در این پروژه هستند.

هفته گذشته یک هیئت پاکستانی با هدف مذاکره برای تمدید مهلت واردات گاز از ایران به تهران سفر کرد.

بر اساس توافق پیشین دو کشور، ایران و پاکستان موظف به تکمیل این پروژه تا پایان دسامبر ۲۰۱۴ و آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان بودند و در صورت تاخیر، طرفین با جریمه‌ای معادل ۳ میلیون دلار در روز مواجه می شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *