شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حق بیمه شخص ثالث کاهش می‌یابد

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 341733
مجلس شورای اسلامی شرکت های بیمه ای را مکلف کرد برای تخفیف ۵ درصدی در حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۳ اقدام کنند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۳ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف کردند بر اعمال این مصوبه نظارت کند.

وجوه واریزی شرکت های بیمه ای موضوع بند هـ تبصره ۱۵ لایحه بودجه و همچنین وجوه واریزی بند ب ماده ۳۷ قانون برنامه ۵ ساله پنجم که از طریق شرکت های بیمه ای حاصل می شود به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی خواهد شد.

همچنین شرکت های بیمه ای را مکلف کردند مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه هر یک از شرکت ها تعیین می شود و به تصویب شورایعالی بیمه می رسد به صورت هفتگی به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

موافقت نمایندگان مجلس باتحصیل رایگان ایثارگران

مجلس شورای اسلامی با تحصیل رایگان ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاهها موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ در تبصره ۱۶ مصوب کردند تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و نیز مشمولان بند ک ماده ۲۰ قانون برنامه پنج ساله توسعه در دانشگاهها،‌مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی رایگان باشد.

همچنین باتصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه وشهرسازی موظف شد برای تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای حداقل ۵۲ هزار نفر از واجدان شرایط بر مبنای زمین به قیمت منطقه ای و سایر هزینه ها به قیمت تمام شده اقدام کند.

براساس بند د تبصره ۱۶ لایحه بودجه مصوب شد وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای این تعداد از افراد اقدام کند.

واجدان شرایط نباید قبلا از زمین و یا مسکن واگذاری دولت استفاده کرده باشند.

معافیت مالیاتی کارگاههای کشاورزی با نیروی کار کمتر از ۵ نفر

مجلس شورای اسلامی با معافیت مالیاتی کارگاههای کشاورزی دارای نیروی کار کمتر از ۵ نفر موافقت کرد.

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ در بند الحاقی تبصره ۱۵ تصویب کردند کارگاههای کشاورزی تحت شمول نظام صنفی کشاورزان مشمول قانون معافیت سهم بیمه کارفرمایانی شوند که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند.

این قانون مصوب ۱۶ اسفند ۱۳۶۱ است.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با واریز عوارض ساخت و ساز بناهای مسکونی خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها به حساب خزانه معین استان مخالفت کردند.

مجلس شورای اسلامی با ارائه تسهیلات ویژه برای خانه دار شدن خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان بالای ۱۵ درصد در لایحه بودجه سال ۹۳ موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ وزارت راه و شهرسازی را موظف کردند برای تامین مسکن یا زمین مسکونی حداقل ۵۲ هزار نفر از واجدان شرایط تسهیلات ویژه داده شود.

واجدان شرایط شامل افرادی هستند که پیشتر از زمین یا مسکن واگذاری دولت استفاده نکرده اند و مسکن یا زمین بر مبنای قیمت منطقه ای و نیز سایر هزینه ها به قیمت تمام شده واگذار خواهد شد.

همچنین براساس بند الحاقی به این مصوبه بانک مرکزی موظف است از طریق بانک های عامل در سال ۹۳ به صد هزار نفر از جانبازان ۱۵ درصد و بالاتر با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا و ایثارگران با حداقل دو و نیم سال حضور در جبهه، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و نیز وراث تحت تکلف آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن طبق قوانین مربوط و قانون الزام بانک ها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی مصوب سال ۸۰ برای خرید یا ساخت مسکن اقدام کند.

مبلغ تسهیلات پرداختی به این افراد به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر ۷۲۰ میلیون ریال در مراکز استانها ۶۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین مبلغ تسهیلات مصوب برای این افراد در روستاها ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت بیست ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین شد.

نمایندگان مجلس همچنین بانک مرکزی را موظف کردند از طریق بانک های عامل به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام هستند و در سالهای گذشته تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال ۹۲ استفاده کرده اند فقط برای یک بار با معرفی بنیاد شهید، مابه التفاوت وام قبلی و یا با فک رهن و تسویه از یک فقره وام مسکن در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید پرداخت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *