سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

واکنش کفاشیان به اتفاقات اخیر فوتبالی

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 341580
علی کفاشیان در خصوص اتفاقات اخیر تیم ملی و مشکلاتی که بین سرمربی تیم ملی و مربیان لیگ به خاطر برخی بازیکنان پیش آمده ضمن بیان مطلب فوق گفت: هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی بازی کند و امسال که سال جام جهانی است همه دوست دارند کیفیت بالایی از خود ارایه داده تا فرصت حضور در جام جهانی را از دست ندهند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اختلافاتی که بین سرمربی تیم ملی و برخی مربیان باشگاه‌ها بوجود آمده است تاکید کرد موافق نام بردن از فرد خاصی از سوی کی روش در تلویزیون نبوده است. علی کفاشیان همچنین در مورد اظهارات سرمربی تیم ملی گفت: برخی اوقات اطلاعاتی که به کی روش داده می شود اشتباه است و باعث می شود او هم به این مسائل واکنش نشان دهد.

علی کفاشیان در خصوص اتفاقات اخیر تیم ملی و مشکلاتی که بین سرمربی تیم ملی و مربیان لیگ به خاطر برخی بازیکنان پیش آمده ضمن بیان مطلب فوق گفت: هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی بازی کند و امسال که سال جام جهانی است همه دوست دارند کیفیت بالایی از خود ارایه داده تا فرصت حضور در جام جهانی را از دست ندهند.

وی ادامه داد: کارلوس کی‌روش هم همیشه در صحبت هایش می گوید به دو چیز تعصب دارد، ابتدا زمین بازی و دوم بازیکنان و باید مانند چشم از آنها محافظت کند. او وقتی اردویی را می گذارد دوست ندارد به خاطر نیامدن برخی بازیکنان به هم بخورد و همین مساله است که باعث ناراحتی اش می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: گاهی مسایلی پیش می آید و به اشتباه به او گفته شده و باعث تحریکش می شود تا برخی صحبت ها را بیان کند اما من مطمئنم این صحبت ها از روی دلسوزی است. او فشارها را تحمل می کند و تیم ملی را به بهترین شکل حفظ و شرایط را برای پیشرفت آن فراهم می کند.

وی در مورد اینکه آیا کی‌روش برای مصاحبه های اخیرش با شما هماهنگ کرده بود یادآور شد: کی‌روش گفته بود می خواهد برخی صحبت ها را بیان کند و ما توصیه هایی به او کردیم و گفتیم عیبی ندارد، او می گفت نمی تواند وقتی در مورد مسایل تیم ملی سوالی مطرح می شود واقعیت را نگوید. البته من موافق نبودم اسم افراد را بیاورد ولی این گونه شد.

کفاشیان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی تعهدها را نتوانستیم به موقع عمل کنیم و باعث افزایش فشار روی سرمربی تیم ملی شد صحبت هایش را این گونه ادامه داد: همه جا مشکلات و اختلاف نظرها وجود دارد. گاهی این مشکلات به خاطر مسایل مالی پیش می آید و گاهی اتفاقات دیگری دخیل است. ما سعی کردیم همه نوع امکانات را فراهم کنیم تا این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی از همکاری مهدی تاج با تیم ملی هم تشکر کرد و افزود: در این مدت نوع همکاری ها با تیم ملی خیلی خوب بود و در بعضی مواقع کمک های بیشتری به تیم ملی شد اما برخی مواقع اتفاقاتی می افتد که باید برای رفع آن اقدام مناسبی انجام داد. البته کی‌روش می‌خواست در مورد تیم ملی صحبت کند ولی بحث های دیگری پیش آمد که در این شرایط سعی می کنیم از این به بعد جلوی این مشکلات و بحث ها را بگیریم.

مجری برنامه صبح امروز رادیو ورزش در ادامه به این موضوع اشاره کرد که اصلاً قرار نبود کی‌روش به برنامه تلویزیونی برود و بحث آن برنامه پرداختن به مشکلات داوری و مهمانش فریدون اصفهانیان بود که ناگهان کارلوس کی‌روش به این برنامه رفت.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه در جریان این موضع قرار ندارد تصریح کرد: کی‌روش می خواست در خصوص برنامه ای تیم ملی صحبت کند اما این طوری شد و این بحث ها انجام گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار شما در این مقطع از باشگاه ها چیست؟ این گونه اظهار نظر کرد: انتظاری که ما داریم یک بحث است و توانمندی باشگاه ها بحث دیگر. متاسفانه به دلیل مشکلات مالی زیاد آنها در برخی موارد نمی توانند جوابگوی مشکلات باشند. من می‌گویم اگر باشگاه تعهدی می کند حداقل نصف آن را پرداخت کند تا بازیکنانشان به این ور و آن ور نروند.

کفاشیان در این خصوص اضافه کرد: این که باشگاه ها نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند موضوع جالبی نیست آنها باید بر اساس بودجه خود متعهد شوند یعنی اگر بودجه ۱۰ میلیاردی دارند نباید دو برابر آن تعهداتی را ایجاد کنند. در شرایط فعلی کیفیت کار بالاست اما امکانات ضعیف و کم است که باید فکر اساسی برای آن کرد.

وی در پایان گفت: اگر ما می خواهیم فوتبال حرفه ای داشته باشیم و در مسابقات ملی و باشگاهی بتوانیم با تیم های برتر آسیا از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا رقابت کنیم باید قوانین جدیدی برای وسایل سخت افزاری و مالی خود در نظر بگیریم، باید قوانین را اصلاح کنیم تا کارمان پیش رفته و در جا نزیم، همچنین هر روز به جلو برویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *