يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

سرطان سومین عامل مرگ در ایران است

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب: 341250
رئیس شبکه بهداشت شهرستان دهلران با بیان اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است گفت: هفته سرطان فرصتی مناسب برای اصلاح روش زندگی و تغذیه مناسب است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عبدالصاحب شریفی اظهار کرد: همزمان با هفته سرطان برنامه های متنوعی در دهلران اجرا می شود و برگزاری کلاس های آموزشی در سطح مدارس شهرستان از مهمترین این برنامه ها است.

وی گفت: توزیع برشور در مدارس،خانه های بهداشت واطلاع رسانی به شهروندان در این خصوص از دیگر برنامه های هفته سرطان در دهلران می باشد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دهلران تصریح کرد: هفته سرطان فرصتی مناسب برای اصلاح روش زندگی و تغذیه مناسب است.

وی با اشاره به هزینه های سرسام آور این بیماری برای خانواده ها و دولت گفت: مردم باید با اصلاح اصول و روش زندگی در کنترل بیماری تلاش کنند.

شریفی عنوان کرد: سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است و تشخیص به موقع و درمان زود هنگام این بیماری نقش مهمی در کنترل آن دارد.

وی افزود: آلودگی منابع آب و هوا، تماس داشتن با مواد شیمیایی، استفاده مکرر از موبایل و قرار گرفتن در معرض اشعه های زیان بار، استرس، ژنتیک و روش تغذیه ناصحیح در بروز سرطان ها دخیل هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دهلران تصریح کرد: استفاده از میوه و سبزیجات تازه و غذاهای حاوی فیبر در پیشگیری از سرطان نقش دارد.

وی گفت: مهمترین علائم سرطان که مردم باید مراقب آنها بود این است که باید هرگونه وجود توده در هرجایی از بدن مانند پستان یا بیضه ، تغییر در یک خال پوستی زخمی که بهبود نمی یابد، سرفه یا گرفتگی صدا بطور مداوم ،سوء هاضمه یا اختلال در بلع بطور مداوم ، تهوع یا سرفه خون آلود، تغییر در عادات طبیعی روده مانند اسهال یا یبوست به طور دائم ، وجود هرگونه خون در ادرار یا مدفوع و هر خونریزی غیر طبیعی، کاهش وزن غیر قابل توجیه و بی اشتهایی غیر قابل توجیه باید بلافاصله مورد توجه جدی قرار گرفته و به پزشک مراجعه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *