دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

مهدی حجت: نجفی برود، من هم می‌روم

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 340768
زمزمه‌های استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی از همیشه جدی‌تر شده است. در همین حال قائم‌مقام و معاون میراث این سازمان گفته است: «اگر نجفی برود و دولت با استعفای او موافقت کند من هم صددرصد از این سازمان خواهم رفت.»
به گزارش جهان به نقل از شرق، انتخاب نجفی برای ریاست سازمان میراث کمی بیشتر از شش‌ماه پیش از سوی حسن روحانی انجام شد، با این حال حالا او قصد کناره‌گیری از این سمت دارد، اگر این موضوع نهایی شود نجفی پنجمین رییس این سازمان در پنج سال گذشته است. این یعنی به‌صورت میانگین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور هر سال یک رییس را در راس خود تجربه کرده است.

بی‌ثباتی مدیران این سازمان در دولت دوم محموداحمدی‌نژاد یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی بود که کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور به‌نحوه مدیریت این دستگاه تخصصی داشته‌اند.

روزی که نجفی برای ریاست سازمان میراث انتخاب شد خیلی‌ها از اینکه مدیری چون او برای این سمت انتخاب شده است ابراز خشنودی کردند. با این حال حضور او در این سازمان تنها شش‌ماه طول کشید. تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز خبر قطعی موافقت رییس دولت با استعفای نجفی منتشر نشده است، اما در رابطه با همین خبر مهدی حجت، قائم‌مقام و معاون میراث این سازمان می‌گوید: «نجفی از ریاست سازمان استعفا داده است و این استعفا قرار است در هیات دولت بررسی شود، من خبری جدیدتر از این ندارم.» این مقام‌مسوول درباره دلایل این اقدام نیز اینگونه توضیح داد: «تا جایی که من می‌دانم بیشترین عاملی که منجر به این درخواست استعفا شده است، وضعیت سلامتی آقای نجفی است.»حجت همچنین به این پرسش مبنی بر اینکه در‌ صورت رفتن نجفی آیا شما در سازمان میراث خواهید ماند یا خیر اینگونه پاسخ داد: «به‌صورت صددرصدی می‌توانم این را بگویم که با این استعفا و رفتن نجفی از سازمان میراث من هم این سازمان را ترک خواهم کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
بهتر