دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

یک زن مسلمان سخنگوی وزارت خارجه آلمان شد +عکس

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 339730
برای نخستین بار یک زن فلسطینی الاصل به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آلمان انتخاب شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روزنامه استار چاپ ترکیه نوشت: وزارت خارجه آلمان "ساوسان چلبی" ۳۵ ساله را به عنوان سخنگوی جدید خود معرفی کرد. این زن فلسطینی الاصل در دوره "گیدو وستروله" دستیار سخنگوی وزارت خارجه بود.


با معرفی این چلبی به عنوان سخنگوی رسمی نهاد تحت نظارت "فرانک والتر اشتاین مایر"، برای نخستین بار یک شهروند با پیشینه مهاجرتی و مسلمان به این سمت گمارده می شود. چلبی که اعضای خانواده اش تنها به عربی صحبت می کنند، زبان آلمانی را طی تحصیل از مقطع ابتدایی در آلمان فراگرفته است.

وی عضو یک خانواده ۱۳ نفری است، پس از پایان دبیرستان به تحصیل رشته علوم سیاسی در دانشگاه پرداخته و سپس به عضویت حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) درآمد. وی طی سالها فعالیت مورد توجه اشتاین مایر قرار گرفت و در سال ۲۰۱۰ به عنوان گزارشگر کمیسیون داخلی سنای ایالت برلین مشغول به کار شد.

اقدام اشتاین مایر در انتخاب یک فلسطینی الاصل به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آلمان، در راستای تلاش وی برای نزدیکی به مسلمانان و احتمالا ایفای نقش میانجیگر در مذاکرات خاورمیانه ارزیابی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمرديم و معني مسلموني رو هم فهميديم!!!