پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

نتانیاهو: اعراب ما را شریک خود می‌دانند

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 339326
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز پنج‌شنبه بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم کرد و گفت کشورهای عربی اسرائیل را شریک خود برای دور کردن خطرها می‌دانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز پنج‌شنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در شهر «داووس» سوئیس برگزار می‌شود، بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت کشورهای عربی اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند، بلکه معتقدند اسرائیل می‌تواند شریک آن‌ها باشد.

وی که سخنرانی خود را به طور کامل به تمجید از اقتصاد اسرائیل اختصاص داد، در نشست پرسش و پاسخ بعد از سخنرانی در مورد روند مذاکرات سازش و همچنین برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد.

نتانیاهو در بخشی از اظهاراتش گفت: «کشورهای منطقه نسبت به دو چیز نگرانند، یکی دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و دیگر گسترش نفوذ اخوان‌المسلمین در منطقه.»

وی افزود: «کشورهای عربی خاورمیانه اکنون اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند. البته نه به عنوان یک متحد، ولی به عنوان شریکی که به دور نگه داشتن خطرات کمک می‌کند. به همین دلیل ما اکنون از حمایت بیشتری برای رسیدن به صلح با فلسطینی‌ها برخورداریم.»

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که امروز بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور ایران با صدور بیانیه‌ای وی را «فریبکار» توصیف کرد، به دولت «حسن روحانی» هم اشاره کرده و گفت اعراب فهمیده‌اند که ایران هیچ تغییری نکرده است. وی همچنین مطابق معمول ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در سوریه متهم کرد.

وی رئیس‌جمهور ایران را به دروغگویی متهم کرد و گفت روحانی حرف‌های خوبی می‌زند، اما باید بر اساس کرده‌ها قضاوت کرد. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در ادامه به افرادی که به دلیل قتل یا قاچاق مواد مخدر در ایران اعدام می‌شوند اشاره کرد و گفت ایران «صدها بی‌گناه را در میدان‌ها خود اعدام می‌کند.»

نتانیاهو به مسئله مذاکرات سازش هم پرداخت و گفت فردا در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مورد نحوه پیشبرد مذاکرات سازش رایزنی می‌کند. او مدعی شد به دنبال صلح است، اما در این مذاکرات اسرائیل باید به عنوان یک «کشور یهودی» به رسمیت شناخته شده و امنیتش تأمین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *