دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

حل اختلافات شيعه و سني در حوزه‌‌انديشه

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 338053
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: شيعه و سني اختلاف نظرات خود را در حوزه و در صندلي هاي انديشه حل مي كنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار محمدرضا نقدي پنجشنبه شب در همايش تجليل از دست اندركاران بازسازي حماسه غدير در يزد اظهار داشت: وحدت این نیست که شیعه، سنی شود و سنی، شیعه؛ بلکه هرکس بايد حجت بر او تمام شود و در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.

وي افزود: مبناي كار ما بر تفرقه و درگیری نیست زیرا اسلام دین وحدت است و حتی سایر ادیان را نیز دعوت به یکی شدن کرده است، نه شیعه به تفرقه دعوت شده و نه سنی، زیرا هر دو به قرآن اعتقاد داریم و سیره بزرگان نیز بر این بوده است.

حركت هاي استكباري در جهان بر اساس ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني است

سردار نقدی تأکید کرد: حرکـت‌هایی که حکومت استکباری در جهان ترویج داده است، بر اساس ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است و آنها تکفیری‌ها و وهابی‌ها را به اسم مسلمان وارد میدان کرده‌اند و با استفاده از آنها بمب‌گذاری‌ها، تخریب‌ها و توهین‌ها را به نام شیعه و سنی می‌نویسند تا این دو را به جان هم بیندازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آنها در ماهواره‌ها بر علیه سنی‌ها سخنرانی و به شخصیت‌های مورد احترام آنها توهین می‌کنند و به اسم شیعه تمام می‌کنند در حالی که این اقدامات از سوی وهابی‌ها و با هدایت پایگاه‌های آنها در آمریکا و انگلستان انجام می‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بازسازي واقعه غدير عنوان كرد: این خطبه بايد در عرصه اجتماع آورده شود و نبايد در بیان مقام ائمه تنها به احساسات اکتفا نکرد و معرفت را در عرصه اجتماع آورد تا همگان آن را فرا گیرند.

بايد براي سرور اهل بيت (ع) نيز وارد ميدان شويم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اقدام شایسته بازسازی واقعه غدیر در استان یزد را مورد تقدیر قرار داد و تأکید کرد: استفاده از هنر نمایش واقعه غدیر را با عمقی بیشتر و ماندگاری بالاتر به عنوان یک حماسه الهی برای همگان به نمایش می‌گذارد.

وی تصریح کرد: فقط قرار نیست بر عزاداری ائمه (ع) پیش ‌قدم شویم و باید برای سرور ایشان نیز در میدان باشیم.

فراگير شدن بازسازي واقعه غدير در سراسر كشور/ بازسازي واقعه غدير در ۱۲۰ شهرستان كشور

سردار نقدی افزود: این حرکت از سال ۸۹ در قم آغاز شد و همه مراجع آن را تأیید کردند و حتی برخی از بزرگان حوزه نیز از این مراسم و بازسازی واقعه غدیر بازدید کردند و امسال بعد از گذشت چهار سال واقعه غدیر در ۱۲۰ شهرستان کشور بازسازی شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده شاهد فراگیر شدن نمایش واقعه غدیر در همه شهرها و روستاهای کشور باشیم، چراکه غدیر مبنای وحدت مسلمانان از شیعه و سنی است و اهل سنت نیز این خطبه را نقل کرده‌اند و فقط تفسیر آن متفاوت است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمن بيان كرد: دشمن پس از آنكه در جنگ مسلحانه، سياست و ... مغلوب ملت ايران شد، اين بار دست به جنگ اقتصادي و فرهنگي زده به همين دليل همگان بايد در اين عرصه به جهاد بپردازند.

سردار نقدي تاكيد كرد: تلاش در راستاي شناساندن واقعه غدير براي نمايش عمق اين واقعه و ماندگاري آن، يك جهاد فرهنگي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *