چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

واکنش‌مشاوررئیس‌جمهور به تعدادبی‌سوادان

۱۰ میلیون بی‌سواد در کشور زیاد است
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 337529
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: با وجود همه تلاش‌های دستگاه‌های مرتبط با امر یژسواد آموزی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و قدم‌های اساسی و خوب برداشته شده درباره محو بی سوادی اما هنوز این آمار نیازمند کاهش است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از سمنان، ‌حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی ظهر امروز در مراسم چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان در تالار اجتماعات امیرکبیر این دانشگاه اظهار کرد: امروز از برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیش از ۸۵ درصد جمعیت کشور با سواد هستند اما حتی این آمار ۱۵ درصدی بی‌سوادان در کشور نیز باید کاهش یابد.

وی تعداد بی‌سوادان کشور را بیش از ۱۰ میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: استان سمنان با کمتر از ۲ درصد نرخ بی سوادی از استان‌های پیشتاز در امر سوادآموزی در کشور است.

امروز کشور به تکنسین نیاز دارد/ کشور به تکنسین‌ها بها دهد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری وجود بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو را در استان سمنان، ظرفیتی عظیم و بی‌نظیر برای توسعه این استان عنوان و تصریح کرد: امروز کشور به تکنسین‌های ماهر نیز نیاز دارد.
اکرمی با بیان اینکه باید ضمن پرورش تکنسین‌های ماهر، برای حضور و خدمت آنان به مردم و کشور جاذبه ایجاد کنیم افزود: امروز باید مسئولان کشور و دانشگاه‌ها به تکنسین‌ها نیز بها دهند.

۳ میلیون و ۶۵۰ هزار دانشجو در کشور/ رشد کمی داشته‌ایم، رشد کیفی نیاز است

مشاور فرهنگی وزیر کشور با اشاره به وجود بیش از ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار دانشجو در کشور بیان کرد: در سطح کشور تا کنون افزایش قابل توجی در تعداد و کمیت دانشجویان و جمعیت دانشجوئی کشور داشته‌ایم.

اکرمی افزود: امروز دیگر نوبت رشد کیفیت در دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌های ما باید کیفی شوند.

ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و حوزه‌ برقرار شود/ دانشجویان فارغ‌التحصیل شغل می‌خواهند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ارتباط و پیوند بیشتر دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه می‌تواند در افزایش کیفیت آموزش‌ها و تحصیل دانشجویان مؤثر باشد.

اکرمی گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت ارتباط بیشتر با حوزه‌های علمیه بروند.

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نیازمند اشتغال هستند اظهار کرد: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت می‌تواند به ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کمک کند.

مشاور فرهنگی وزیر کشور گفت: باید برای جوانان، کار بیافرینیم.

آب، جاده، صنعت و دانشگاه ۴ اولویت توسعه در استان سمنان

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از آب، جاده، صنعت و دانشگاه به‌عنوان چهار اولویت اساسی برای توسعه سمنان نام برد و افزود: زمینه‌های توسعه استان سمنان در این چهار بخش وجود دارد.

اکرمی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های استان سمنان در گذشته خاطرنشان کرد: با وجود توسعه‌ راه‌های استان سمنان در سال‌های اخیر اما باید مسیر عبور میلیون‌ها زائر حرم رضوی در استان سمنان مناسب سازی بیشتری شود.

پیگیر انتقال آب به سمنان هستم

مشاور فرهنگی وزیر کشور تأمین منابع آبی را یکی دیگر از نیازهای اساسی استان سمنان برای توسعه و پیشرفت عنوان و تصریح کرد: موضوع انتقال آب به این استان را نیز به همراه دیگر مسئولان این استان پیگیری می‌کنم.
اکرمی با اشاره به اینکه با تأمین آب، صنعت این استان نیز در بخش‌های مختلف رشد می‌کند توسعه بیشتر دانشگاه‌ها و آموزش عالی را در استان سمنان خواستار شد.

در این مراسم از سند چشم‌انداز توسعه دانشگاه سمنان رونمائی شد.

معاونان وزیر کشور و اقتصاد و دارائی، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس و نیز تعدادی از استانداران سابق سمنان از دیگر مهمانان وی‍ه این مراسم بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *