چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

فعال شدن شاخه‌هایی از طالبان در اروپا

القاعده "صدامی" دیگر در عراق
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 336695
سفیر سابق ایران در چین گفت: زمانی که تاریخ مصرف دیکتاتور سابق عراق برای غرب به پایان رسید، وی را حذف و به جایش "القاعده" و "طالبان" را به کار گرفتند.
به گزارش جهان، "جواد منصوری"در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، بابیان اینکه عربستان منبع ارسال تروریست‌ها شده است، گفت: اروپا در یک قرن گذشته برای مقابله با جهان اسلام طرح‌های متعددی را به اجرا درآورده که از جمله آن‌ها تشکیل دولت وهابی خاندان سعودی در سرزمین وحی است.

وی ادامه داد: این اقدام اروپا به رهبری انگلیس ضربه سنگینی به جهان اسلام زد، زیرا این دولت در لباس اسلام و با بی‌خبری کامل و با استفاده از امکانات امت مسلمان در این منطقه رخنه کرد.

منصوری با بیان اینکه آل سعود به عنوان حافظ منافع غرب و در راس آن‌ها انگلیس و آمریکا در سرزمین وحی تشکیل شد، اظهارداشت: متاسفانه جهان اسلام در بی‌خبری کامل، از نفوذ و سرمایه‌های ملت اسلام مغفول ماند و در صد سال گذشته ضربه سختی به مسلمانان وارد شد.

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه در چند سال اخیر دولت آمریکا برای تجدید ساختار سیاسی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، عربستان را به عنوان مجری و پشتیبان‌کننده انتخاب کرد، افزود: دولت این کشور از راه صدور تروریست در دو دهه گذشته، مشکلات بزرگی را در این منطقه به وجود آورده است.

منصوری تاکید کرد: در راستای این اقدامات گروه تروریستی طالبان در افغانستان، به تدریج وارد این مجموعه شد که امروزه به صورت تشکیلات سراسری درآمده و شاخه‌هایی از آن در اروپا فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه تداوم این وضعیت، عدم امنیت و اسلام هراسی را در پی دارد، افزود: به دنبال آن تبلیغات فوق‌العاده فنی بر ضد مسلمانان شکل می‌گیرد و غرب این تشکیلات را برای ایجاد یک تفرقه گسترده و جنگ داخلی در جهان اسلام فراهم می‌سازد.

منصوری اظهار داشت: گسترش گروه‌های تروریستی، سلطه کامل غرب در منطقه و از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی آن را فراهم خواهد کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با اشاره به اجرای طرح بکار گرفته "دیکتاتور سابق عراق" برضد منطقه خاطرنشان کرد: آنان توانستند برنامه خود را به نتیجه برسانند، اما به دلایلی این طرح برای غرب صددرصد موفق نبود، لذا زمانی که تاریخ مصرف صدام برای غرب به پایان رسید، او را حذف و به جایش "القاعده" و "طالبان" را به کار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *