سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۶
۱۰

جزئیات وام ۳۵ و ۶۰ میلیونی مسکن

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 336468
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با اعلام جزئیات تازه از نحوه اعطای وام مسکن ۳۵ میلیونی تومانی، سقف وام مسکن‌ زوج‌های جوان را ۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی در پی رونق غیرتورمی بخش مسکن است.
جزئیات وام ۳۵ و ۶۰ میلیونی مسکن
به گزارش جهان به نقل از مهر، پیمان قربانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به اینکه میزان معاملات مسکن در پائیز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد کاهش یافته است افزود: می خواهیم با افزایش تسهیلات مسکن قدرت خرید خانوارها و همچنین رونق این بخش را در حد امکان افزایش دهیم.

وی گفت: البته در افزایش تسهیلات مسکن بر اساس تعادل منابع و مصارف حساب این بخش عمل می کنیم چرا که اگر غیر از این باشد تعادل به هم می خورد.

قربانی افزود: بانک مرکزی در ارائه این خدمت به مردم جدی است و هر سه ماه آثار آن را بر بخش مسکن به صورت دقیق بررسی می کند.

وی در تشریح تسهیلات جدید مسکن گفت: برای زوجینی که ۵۰ میلیون تومان وام می گیرند نیز امکان گرفتن وام جعاله ۱۰ میلیون تومانی وجود دارد و این درباره کسانی که از وام ۳۵ میلیون تومانی که با استفاده از اوراق گواهی حق تقدم اقدام به دریافت آن می کنند نیز صدق می کند.

مدیر مرکز برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن نیز در ارائه گزارش از این وام ها گفت:‌ این وام ها در قالب سود ۱۵ درصد و با اقساط پرداختی با دو روش ثابت و پلکانی در طول حداکثر ۱۲ سال پرداخت می شود .

رحیمی انارکی اضافه کرد:‌ متقاضیان برای دریافت وام ها می توانند به بازار سرمایه یا شعب بانک مسکن مراجعه کنند و هر امتیاز گواهی معادل ۵۰۰ هزار تومان است به این معنا که برای دریافت وام ۳۵ میلیون تومانی اخذ ۷۰ امتیاز (گواهی ) نیاز است.

وی نیز بر ضرورت توجه به تعادل مصارف و منابع در پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان تاکید کرد و گفت:‌ تلاش می کنیم از روش های دیگری وام ها را به قشر های بیشتر گسترش دهیم که این نیازمند منابع و همچنین بررسی های دقیق تر کارشناسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کاش الان ازدواج می کردیم
امیر بسام
United States
برادر هیچ وقت دیر نیست!
بابا شما را بخدا یکی توضیح بده تو نظرات.
من الان می خوام وام 35م رو بگیرم چکار باید بکنم؟
سپرده می خواد؟
توضیح دقیق لطفا.
50 هزار نه 500 هزار
بورس باز
500 هزار درسته عزیزم !
70 500000=35000000
هر برگ اوراق ارزش 500 هزار تومان وام روداره
قیمت هربرگ تو فرابورس هم حدود 40 هزار تومانه!
جواد
متقضیان وام 35 ملیونی در مدت 12 سال باید ماهانه 527 هزار بریزند که در این مدت 12 سال میرسه به 76 ملیون یعنی 41 ملیون به بانک مسکن محترم سود بدند!!!!!
کاش مینوشتید ماهی چقدر باید برگردونیم و روی هم چقدر
محمدحسین حدیدی
Iran, Islamic Republic of
امروز همه دفاتر بانک مسکن زنگ زدم همگی گفتند دستورالعمل اجرایی و بخشنامه آن ابلاغ نشده جالب بود دفتر آقای رحیمی انارکی که پنج شنبه در نشست خبری صحبت می کرد زنگ زدم ایشان گفت اینها فعلا در حد حرف هست!!!
ایمان کریمی
میشه شرایط این وامی روکه اعلام کردیدبه هرزوجی25میلیون میدید چطوریه؟سپرده میخواد یانه؟چه ضمانتی میخواد؟
سميرا
با سلام، ميخاستم بدونم اگه قبلا وام مسكن گرفته باشيم ديگه نميتونيم وام بگيريم يا بازم اين تمكان وجود داره؟
با تشكر