دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده :

عملکرد بیمه زنان خانه‌دار در سال ۹۲ صفر بود

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 336422
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: عملکرد بیمه زنان خانه‌دار در سال ۹۲ صفر بوده است ولی اگر ۱۵ میلیارد تومان پیشنهادی دولت برای سال ۹۳ به صورت واقعی محقق شود می‌تواند اتفاق خوبی بیفتد و پایه‌‌ای برای سال‌های بعد باشد.
به گزارش جهان، شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با فارس گفت: در خصوص بیمه زنان خانه‌دار مکاتباتی انجام شد و بر روی تمام مکاتبات نوشته شد: «مساعدت شود» ولی با توجه به اینکه گنجایش افزایش بودجه بیش از این وجود ندارد و با توجه به سیاست انقباضی که بر نحوه تزریق بودجه و برنامه‌های اقتصادی حاکم است قطعا امکان افزایش بودجه وجود نداشته است.

وی ادامه داد: لذا در عین حال وقتی ما متوجه شدیم که اعتبار پیشنهادی ما به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است درخواست کردیم که حتماً مساعدتی شود تا قبل از اینکه لایحه دولت به مجلس برسد تغییراتی بر روی آن اعمال شود.

مولاوردی اظهار داشت: اما ظاهراً امکان افزایش آن وجود نداشته است و استدلال من این است که با اعتبار سال ۹۲ اگر مقایسه کنیم کاهش ۸۵ درصدی اعتبار بیمه زنان خانه‌دار در صورتیکه ۱۰۰ میلیارد تومان کاملاً تخصیص پیدا کرده بود درست است اما عملکرد در سال ۹۲ صفر بوده است و بنابراین اگر این ۱۵ میلیارد تومان به صورت واقعی محقق شود بنابراین می‌تواند اتفاق خوبی بیفتد و پایه‌‌ای برای سال‌های بعد باشد.

وی تصریح کرد: اما مقایسه با سال ۹۲ و اینکه بودجه بیمه زنان خانه‌دار ۸۵ درصد کاهش داشته است درست به نظر نمی‌رسد و اگر واقعا کل ۱۵ میلیارد تومان اختصاص داده شود از آن استقبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا برای سال‌های آینده پله پله اعتبارات آن را افزایش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *