يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پاي دورگه‌ها به تيم‌ فوتبال‌بانوان هم بازشد

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 335866
نايب رييس بانوان فدراسيون فوتبال مي‌گويد سه بازيکن ايراني در سوئد و آمريکا مد نظر فدراسيون فوتبال هستند که اگر شرايط فراهم باشد براي حضور در تيم ملي با آن‌ها رايزني خواهد شد.
پاي دورگه‌ها به تيم‌ فوتبال‌بانوان هم بازشد
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فريده شجاعي درباره احتمال به کارگيري بازيکنان ايراني شاغل در اروپا و آمريکادر فوتبال بانوان گفت: سه بازيکن ايراني که در کشورهاي سوئد و آمريکا هستند را شناسايي کرده‌ايم. يکي از آن‌ها نازنين واثق‌پناه است که در سوئد زندگي مي‌کند. حدود يک سال و نيم پيش با او صحبتي داشتيم و برادرش نيز پيش من آمد و عنوان کرد که خواهرش دوست دارد براي تيم ملي ايران بازي کند.

وي ادامه داد: واثق‌پناه يکي از بهترين بازيکنان ليگ سوئد است اما در آن زمان چون براي تيم ملي رده هاي پايه سوئد بازي کرده بود، نمي‌توانستيم از او در تيم ملي بزرگسالان استفاده کنيم. سال گذشته که اين موضوع را پيگيري کرديم عنوان شد که بايد ۶ ماه از زمان حضور نداشتن بازيکن در تيم ملي کشوري گذشته باشد تا بتوان از او در تيمي ديگر استفاده کرد. البته هنوز صحبتي با اين بازيکن نداشته‌ايم ولي در نظر داريم رايزني‌هايي را با واثق‌پناه داشته باشيم و اگر مقررات اجازه دهد او را به تيم ملي دعوت مي کنيم.

نايب رييس بانوان فدراسيون فوتبال افزود: شبنم بامکي ديگر بازيکن حدود ۱۹ ساله ايراني است که در سوئد حضور دارد. او پيش از اين زماني که در ايران حضور داشت، براي تيم ملي زير ۱۶ سال تست داده بود.

شجاعي درباره بازيکن ايراني ساکن آمريکا هم گفت: هانيه حيدري بازيکن جوان ديگري است که چند سالي است به آمريکا رفته و در ليگ دانشگاه‌هاي اين کشور حضور دارد. در حال حاضر از وضعيت آمادگي اين بازيکن خبري ندارم اما ليگ دانشگاه‌هاي آمريکا از کيفيت بالايي برخوردار است و بازيکني که در اين ليگ حضور داشته باشد مشخص است که آمادگي جسماني خوبي دارد. تابستان امسال اين بازيکن به همراه مادرش در تهران پيش ما آمد و گفت که در ليگ دانشگاه هاي آمريکا بازي مي کند و اگر فدراسيون بخواهد دوست دارد که براي ايران بازي کند. ما منتظريم تا برنامه و زمان مسابقات تيم ملي مشخص شود تا در اين باره تصميم گيري کنيم.

وي در ادامه درباره پاداش تيم ملي فوتسال بانوان که در رقابت‌هاي قهرماني داخل سالن آسيا مدال نقره را به دست آورد هم گفت: زماني که فوتسال بانوان ايران از اين رقابت‌ها بازگشت به ملي‌پوشان گفتم ۲ سکه طلا پاداشي نيست و قرار است در مراسم تجليل از قهرمانان به آن‌ها پاداش داده شود و اگر اين سکه‌ها را نگيرند آن را به تيم ديگري مي‌دهند.

شجاعي افزود: چند تن از ملي‌پوشان آمدند و دو سکه خود را گرفتند ولي چند بازيکن ديگر نيامدند و سکه‌ها هم از دست رفت. بازيکناني که نيامدند عنوان کرده بودند که مقدار اين پاداش کم است و مقصر خودشان بودند که سکه‌هايشان از دست رفت.

وي اضافه کرد: البته آقاي کفاشيان اعلام کرده بود که از کانال ديگري سکه‌ها را مي‌گيرد اما آن زمان مقارن با تغيير دولت بود و به هر حال گرفتن اين سکه‌ها نيازمند برنامه جديد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *