شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

کمبود چادر و قطعی برق در مناطقی از بستک

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 334902
پس از وقوع زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان تیم های امداد و نجات از مرکز استان و شهرستان های همجوار به محل حادثه اعزام شده اند. گزارش ها خبر از کمبود چادر و قطعی برق در برخی از مناطق بستک می دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پس از وقوع زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در ساعات اولیه صبح تیم های امداد و نجات از شهرهای بندرلنگه، پارسیان، بندرخمیر از استان هرمزگان و شهرستان لار در استان فارس به منطقه زلزله زده بستک اعزام شدند. طبق اعلام مسئولان ستاد مدیریت بحران استان براورده های خسارت های زلزله صبح پنجشنبه به منازل مسکونی در بستک بین ۴۰ تا ۶۰ درصد بوده است. محلات خوانین، خوری بیشترین آسیب را دیده اند.

شهر بستک در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد که از شمال و غرب به استان فارس و از شرق و جنوب به استان هرمزگان متصل است. قدمت بالای منازل در ستک موجب شده تا خسارت ها بیش از تصور باشد.

علیرغم وقوع سه زمین لرزه دیگر در این منطقه با حضور به موقع امدادگران وضعیت امدادرسانی به حالت عادی برگشته است. بارش پراکنده باران و سرما لزوم اسکان موقت را از اهمیت خاصی برخوردار کرده است.

شدت زمین لرزه مردم را به کوچه ها کشانده است، نکته قابل تامل کمک و همیاری مردم شهرستان بستک است که همپای سایر تیم های امداد و نجات در محل حضور داشته و سعی در برقراری آرامش و رفع موانع هستند.

ارسلان بهاری میمندی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: پس از وقوع زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در شهرستان بستک تیم های امداد و نجات به محل حادثه اعزام شده اند. تا کنون یک نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شده اند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان عنوان کرد: خسارت وارده به منازل مسکونی بین ۴۰ درصد تا ۱۰۰درصد تخریب شده اند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در مورد اسکان موقت مردم بستک اظهارداشت: با توجه به کمبود چادر در منطقه با هماهنگی های بعمل آمده و تدابیر اندیشیده شده، به زودی این مشکل مرتفع می شود.

به‌دنبال تماس با ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور و همچنین هلال احمر جمهوری اسلامی، قرار است امدادرسانی از کشور هرچه سریع تر انجام شود.

تاکنون یک فروند بالگرد از استان سیستان و بلوچستان و یک فروند بالگرد نیز از استان تهران به این منطقه اعزام شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *