شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

ساعی: به مجامع بین‌المللی شکایت می‌کنم

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 334763
پرافتخارترین ورزشکار ایران در بازی‌های المپیک اعلام کرد پس از جلساتی که با مسئولان وزارت ورزش و جوانان داشت به وی اعلام شد نمی‌تواند در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کند. هادی ساعی تاکید کرد برای گرفتن حقش به مجامع بین المللی شکایت خواهد کرد.
ساعی: به مجامع بین‌المللی شکایت می‌کنم
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حالی که مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو از ساعت ۱۰:۳۰ امروز چهارشنبه آغاز شد، هادی ساعی با دقایقی تاخیر در محل این مجمع حاضر شد و اعلام کرد جلساتش با مسئولان وزارت ورزش و جوانان به نتیجه نرسید و به وی اعلام کردند حق حضور در انتخابات ریاست فدراسیون را ندارد.

هادی ساعی در این مورد گفت: به هر حال با همه تلاشی که انجام دادم به بنده اعلام شد نمی‌توانم در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کنم. به همین خاطر ناچارم از طریق مراجع بین المللی به دنبال گرفتن حقم باشم. بنده را از خانه ام بیرون کردند و اجازه حضور در انتخابات را ندادند.

قهرمان پیشین المپیک در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را کردم تا بتوانم به عنوان عضوی از جامعه تکواندو در خانه ام باشم اما برخی دست های پشت پرده نمی خواستند که قهرمانان و ورزشکاران در خانه خودشان باشند. من به سازمان بازرسی نامه ای داده بودم که هنوز جوابش نیامده است. این اتفاق در حالی برای من رخ داده که در انتخابات فدراسیون هاکی هم چنین اتفاقی افتاده بود اما گفتند رئیس می تواند بعدا مجوز بگیرد.اما به من گفتند نمی توانم برای انتخابات کاندیدا شوم.

ساعی در مورد حضورش در مجمع فدراسیون تکواندو گفت: دعوتنامه ای را روز نهم دیماه به بنده داده بودند که در پایین آن قید شده بود اخذ مجوز از هیات وزارات برای افراد بازنشسته لازم است اما هیچ اشاره ای به موارد دیگر نشده بود. با این حال امروز هم با آقای سجادی صحبت کردم اما به نتیجه ای نرسیدیم و به بنده اجازه حضور در انتخابات را ندادند.

وی با انتقاد از روند غیرقانونی برگزاری مجمع گفت: به دو نماینده دیگر و عضو مجمع هم اجازه حضور در انتخابات داده نشده است. وزیر ورزش می تواند اعضای مجمع را تغییر دهد و نفر دیگری را معرفی کند اما نمی تواند عضو مجمع را حذف کند. این برخلاف مقرارت است. چطور می شود آقای اربابی چند ماه پیش به عنوان بهترین داور جهان انتخاب می شود و کمیته ملی المپیک هم ایشان را به عنوان نماینده داوران انتخاب می کند اما در فدراسیون تکواندو خودمان ایشان را حذف می کنند؟ واقعا این رفتارها جای تعجب دارد.

هادی ساعی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا انتخابات فدراسیون تکواندو مهندسی شده برگزار می شود گفت: کاملا مشخص است و همه چیز واضح است. نیاز به توضیح من نیست. با این شرایط من دیگر به فدراسیون تکواندو ادامه همکاری نخواهم داد. زمانی که تکواندو را کنار گذاشتم همه در فدراسیون دنبال این بودند که به من پست و مقامی بدهند اما خودم تاکید کردم نیاز نیست به این سرعت دنبال پست و مقام باشم. یک سال و نیم دور بودم و بعد آمدم از تیم نوجوانان شروع کردم.

وی افزود: آن زمان فدراسیون می خواست که من با آنها همکاری کنم اما الان دیگر خودم نمی خواهم با این شرایط ادامه بدهم. مطمئن باشید هیچ اتفاقی هم رخ نخواهد داد و من چند سالی دور از تکواندو خواهم بود. البته به دنبال گرفتن حقم از مراجع داخلی و بین المللی هستم. می دانم که شاید از داخل به نتیجه نرسم اما قطعا از طریق مراجع بین المللی این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا ببینیم خدا چه می خواهد.

هادی ساعی در پایان گفت: آقای سجادی گفته بودند برای انتخابات فدراسیون ها طبق قانون عمل خواهند کرد اما من در این مجمع بی قانونی می بینم. همانطور که گفتم از طریق مراجع بین المللی این مشکل را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم به نتیجه برسم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *