شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳

وقتی مسلمانان روس اشک شوق ریختند

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 334712
حضرت امام خمینی (ره) خطاب به گورباچف نوشتند: زمانی که از گلدسته‏های مساجد بعضی از جمهوری های شما پس از ۷۰ سال بانگ الله اکبر و شهادت به رسالت پیامبر اکرم(ص) به گوش رسید، تمامی طرفداران اسلام ناب محمدی (ص) را از شوق به گریه انداخت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، امام خمینی در سال های پایانی عمر حکومت کمونیستی شوروی، این پیش بینی را در زمانی که کسی تصورش را هم نمی کرد طی نامه ای به رئیس این حکومت اعلام کردند.

در بخشی از این نامه آمده است:

امروز دیگر چیزی به نام کمونیسم در جهان نداریم ولی از شما جدا می ‏خواهم که در شکستن دیوارهای خیالات مارکسیسم، گرفتار زندان غرب و شیطان بزرگ (آمریکا) نشوید. امیدوارم افتخار واقعی این مطلب را پیدا کنید که آخرین لایه‏های پوسیده ۷۰ سال کژی جهان کمونیسم را از چهره تاریخ و کشور خود بزدایید.

امروز دیگر دولت های همسو با شما که دلشان برای‏ وطن و مردمشان می‏تپد هر گز حاضر نخواهند شد بیش از این منابع زیرزمینی و رو زمینی کشورشان را برای اثبات موفقیت کمونیسم، که صدای شکستن استخوان هایش هم به گوش فرزندانشان رسیده است، مصرف کنند.

آقای گورباچف وقتی از گلدسته‏های مساجد بعضی از جمهوریهای شما پس از ۷۰ سال بانگ الله اکبر و شهادت به رسالت حضرت ختمی مرتبت- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- به گوش رسید، تمامی طرفداران اسلام ناب محمدی (ص) را از شوق به گریه انداخت.

لذا لازم دانستم این موضوع را به شما گوشزد کنم که بار دیگر به دو جهان‏بینی مادی و الهی بیاندیشید. مادیون معیار شناخت در جهان‏بینی خویش را «حس» دانسته و چیزی را که محسوس نباشد از قلمرو علم بیرون می‏دانند و هستی را همتای ماده دانسته و چیزی را که ماده ندارد موجود نمی‏دانند.

قهرا جهان غیب، مانند وجود خداوند تعالی و وحی و نبوت و قیامت، را یکسره افسانه می‏دانند، در حالی که معیار شناخت در جهان‏بینی الهی اعم از حس و عقل می‏باشد و چیزی که معقول باشد داخل در قلمرو علم می‏باشد گر چه محسوس نباشد.

لذا هستی اعم از غیب و شهادت است، و چیزی که ماده ندارد، می‏تواند موجود باشد و همان طور که موجود مادی به مجرد استناد دارد، شناخت حسی نیز به شناخت عقلی متکی است.

قرآن مجید اساس تفکر مادی را نقد می‏کند و به آنان که بر این پندارند که خدا نیست و گرنه دیده می‏شد «لن نومن لک حتی نری الله جهره» (قوم حضرت موسی به ایشان گفت ما به تو ایمان نمی‏آوریم مگر اینکه خدا را آشکارا ببینیم. سوره بقره، آیه ۵۵)؛ می‏فرماید «لاتدرکه الابصار و هو یدرک الابصار و هو اللطیف الخبیر» (او را هیچ چشمی درک نمی‏کند و او بینندگان را درک می‏کند، و او نامرئی و آگاه است. سوره انعام، آیه ۱۰۳)

* از پیام امام خمینی به میخائیل گورباچف صدر هیات رییسه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی‏ سابق (یازدهم دیماه ۱۳۶۷)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *