يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بودجه‌صفرکمیته‌ملی‌المپیک‌درسابقات‌غرب‌آسیا

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 334698
کمیته ملی المپیک حدود چهار ماه دیگر برگزار کننده مسابقات غرب آسیا در جزیره کیش خواهد بود. این در حالی است که تاکنون در اعتبارات تخصیص داده شده به این کمیته و در توزیع بودجه دریافتی میان فدراسیون‌ها و بخش‌های مختلف، هیچ بودجه‌ای ویژه این مسابقات کنار گذاشته نشده است.
بودجه‌صفرکمیته‌ملی‌المپیک‌درسابقات‌غرب‌آسیا
به گزارش جهان به نقل از مهر، ۴۲ میلیارد تومان بودجه‌ای بود که از سوی دولت و در قالب لایحه سال ۱۳۹۲ به کمیته ملی المپیک اختصاص داده شد. این کمیته تاکنون حدود ۲۴ میلیارد تومان از بودجه مصوب امسال خود را دریافت کرده که آن را برای بخش‌های مختلف و اعزام‌ها و برنامه‌های مصوب هزینه کرده است.

کمیته ملی المپیک که در نیمه نخست امسال با سه رویداد مهم المپیک آسیایی جوانان (اینچئون کره‌جنوبی)، بازی‌های داخل سالن آسیا (نانجینگ چین) و بازی‌های کشورهای اسلامی (اندونزی) روبرو بود، از مجموع بودجه دریافتی خود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را بات اعزام کاروان‌های ورزشی به این مسابقات هزینه کرد. در این میان ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم میان کمیته ملی پارالمپیک و ۴۲ فدراسیون ورزشی دیگر توزیع شد و بخشی از بودجه دریافتی هم به مسائل پشتیبانی کمیته ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک، دوره‌های آموزشی و ... اختصاص داده شده است.

در کل اینکه کمیته ملی المپیک تا به امروز تمام بودجه دریافتی خود را به کارهای مختلف اختصاص داده و در این میان هیچ بودجه‎ای برای مسابقات غرب آسیا پیش‎بینی نشده است. این درحالی است که این مسابقات تا چهارماه دیگر به میزبانی ایران و در جزیره کیش آغاز خواهد شد و تا کنون هم یازده کشور غرب آسیا برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه باقی مانده سال حداقل ۱۲ - ۱۰ میلیارد تومان دیگر از بودجه مصوب کمیته ملی المپیک در اختیار این کمیته گذاشته شود و به طور حتم مسئولان این کمیته از این بودجه دریافتی برای میزبانی رویداد بزرگی که در پیش دارند، استفاده خواهند کرد. رویدادی که کمیته ملی المپیک پیش‌بینی دقیق مالی برای آن نکرده یا حداقل اینکه نتیجه این پیش‌بینی را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود حداقل ۱۰ میلیارد تومان برای برگزاری این مسابقات لازم است.

به هر حال بعد از مسابقات کشورهای اسلامی که با وجود برنامه‌ریزی‌های بسیار و انجام هزینه‎های زیاد، برگزاری آن در ایران لغو شد، مسابقات غرب آسیا بهترین فرصت است برای نمایش توانایی‌های ورزش ایران؛ البته اگر مسائل بازدارنده مانند مشکلات مالی بر سر راه برگزار کننده آن قرار نگیرد. پس چه خوب می‌شود اگر بودجه باقی مانده کمیته ملی المپیک هرچه زودتر در اختیار این کمیته قرار بگیرد تا مسئولان آن بتوانند عزم جدی خود را برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات غرب آسیا نشان دهند.

چهارمین دوره مسابقات غرب آسیا طی روزهای ۲۹ فروردین‌ماه تا ۶ اردیبهشت‌ماه در کیش برگزار خواهد شد. عربستان، بحرین، امارات، عراق، اردن، کویت، عمان، فلسطین، قطر، سوریه و یمن یازده کشوری هستند که تا به امروز برای سفر به ایران و شرکت در مسابقات غرب آسیا آمادگی خود را به ستاد تدارکاتی این رقابت‌ها در کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌اند. لبنان تنها کشور عضو غرب آسیاست که هنوز در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *