شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۰
۱۷

خط خوردن نام حداقل ۷،۵ میلیون نفر از فهرست یارانه‌‌بگیران

سناریوهای شناسایی پردرآمدها
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 334563
یک مقام آگاه در دولت از حذف حداقل ۷،۵ میلیون تن از یارانه‌بگیران در سال آینده خبر داد و سناریوهای دولت برای شناسایی اقشار پردرآمد را تشریح کرد.
خط خوردن نام حداقل ۷،۵ میلیون نفر از فهرست یارانه‌‌بگیران
به گزارش جهان، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص برنامه دولت برای حذف دهک‌ها از دریافت یارانه گفت: این که نباید به همه بصورت یکسان یارانه پرداخت شود بحث کاملا به حقی است.

وی افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید باید به دهک‌های پایین جامعه از حد میانگین، یارانه بیشتری پرداخت شود و به ۳ دهک بالای جامعه اصلا نباید یارانه‌ای پرداخت شود و به بقیه دهک‌ها هم در حد میانگین یارانه پرداخت شود.

این منبع آگاه در دولت اظهار داشت: اما بحث شناسایی این دهک‌ها سخت است و دولت چندین راه را برای شناسایی این دهک‌ها انتخاب کرده است.

وی افزود: مثلا در روشی از مردم خواسته که درآمدهایشان را اظهار کنند که البته این روش مطمئنی نیست و ممکن است اطلاعات ارائه شده بر اساس واقعیت نباشد.

این منبع آگاه تصریح کرد: همچنین دولت از طریق اتصال به برخی سامانه‌های اطلاعاتی مانند سامانه مالکین خودرو و یا سامانه ثبت اسناد و املاک درصدد شناسایی پردرامدها است تا از آن طریق بتواند دهک‌های بالا و پایین را شناسایی کند.

وی افزود: از طریق اتصال به این سامانه‌های اطلاعاتی یک دهک جمعیتی که حدود ۷.۵ میلیون نفر هستند قابل شناسایی و حذف است.

این منبع آگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این دهک جمعیتی چه زمانی حذف می‌شود، گفت: سال آینده حذف یک دهک قطعی است، چون مجلس بر آن تأکید دارد ولی در مورد دولت هنوز نمی‌دانم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت می‌خواهد حذف دهک‌ها زودتر انجام شود، اظهار داشت: دولت می‌خواست حذف دهک‌ها همزمان با روی کار آمدنش باشد.

این منبع آگاه در پاسخ به این سؤال که آیا برای حذف دو دهک دیگر هم برنامه‌ای وجود دارد، گفت: بله برنامه داریم و داوطلبانه به سمت حذف آن دو دهک می‌رویم.

وی در پاسخ به این سؤال که داوطلبانه به چه معناست اظهار داشت: ما شاید نتوانیم ۳ دهک بالا را شناسایی کنیم ولی می‌توانیم دهک‌های پایین را شناسایی کنیم بنابراین علاوه بر پرداخت ۴۵۵۰۰ تومان یارانه نقدی به دهک‌های پایین یک سبد کالا هم به آنها می‌دهیم.

وی افزود: به عبارتی غربالگری را از دهک‌های پایین شروع می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با این کار خداحافظ روحانی برای دور بعد انتخابات ریاست جمهوری
حامد مشعوف
حذف یک دهک قطعی است، چون مجلس بر آن تأکید دارد ولی در مورد دولت هنوز نمی‌دانم؟
میخواد بندازه پای مجلس این آقای ناشناش!
احمد علی جهانبین
این کار را نکنید دشمن تراشی می شود چون هر ایرانی در سود و زیان مملکت سهیم است چه پولدار و چه بی پول ، و وقتی می گوئیم بیت المال یعنی همه مردم ایران سهیم هستند
Iran, Islamic Republic of
آنچه که از الان واضح است اینکه چون درآمد کارمندان و کارگران مشخص است اکثریت حذف شده ها هم از این قشر هستند!
احسنت به آدم چیز فهم کاش یارانه مدیران شرکتها رو حذف کنن
نمایندگان مجلس ، وزرا ، اعضاء هیئت علمی ، بنکداران ، کارخانه داران ، شمال تهران نشینان ، .....مستحقان واقعی هستند اینها را مبادا حذف کنید
محمد ابراهیم
بنده هیات علمی هستم 5 سر خانوار هستیم.
درآمد سرانه خانوار بنده 600 هزار تومان است.

درآمد سرانه هر خانوار باید یکی از ملاک ها باشد...

کارمندی که خود و همسرش 2و نیم میلیون حقوق می گیرند وسه نفر هستند سرانه 800 هزار درآمد دارند و بنده هیات علمی 600 هزار سرانه ....
همینطور مدیران کارخانه ها مدیران اداری مالی مدیران عامل روسای بانکها . ان شاالله مال اینا رو کم کنن نه مال بازنشسته ها و ...
کاری به بابک زنجانی ها ، شهرام جزایری ها وپزشکان متعهد زیر میزی بگیر و... نداشته باشید ها!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کار درستیه.
اصلا یارانه نقدی رو باید فقط به اقشار محروم و کم درآمد بدن.
من کارگرم اما با کسی که ویلای 1000 متری در بالاشهر داره یارانه ام یکسانه!!!
این واقعا درسته؟
من ترسم از اینه که یارانه اون ویلا دارها رو حذف نکنن یارانه من و شما رو حذف کنن
متاسفانه سامانه املاک چندان اعتباری ندارد بنده مستاجر هستم وموقع ثبت قرار داد در این سامانه ثبت کردم یک کماه بعد پیامک آمد که قرارداد دشما لغو شده مراجعه کردم املاک که با صاحب خانه دوست بود پاسخ داد صاحب خانه شما خواست و ما هم حذف کردیم

برای فرار از مالیات.....
میثم
خدای نا کرده یارانه بابک زنجانی قطع نشه
اونایی که طلای زنشونو فروختن و رفتن ماشینی ایرانی خریدن باید حذف شوند یا اوناییکه ماشین های خارجیشون جولان میدن تو خیابونا و حاده ها
به نظر من یا باید یارانه کاملا حذف شود یا اصلا حذف نشود. تازه این یارانه اگر بخواهد حذف گردد باید قیمت حامل های انرژی هم به زمان قبل از یارانه ها برگردد و گرنه اگر بخواهیم وارد بحث عدالت بشویم بطور یقین هر ایرانی باید به اندازه مساوی یارانه بگیرد.
عشق یارانه
بابا نکنیداین کارو ....حذف یارانه من یعنی "خداحافظ زندگی.
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم . دفع کردن شرتحریمهای ظالمانه و ستمگرانه ازسر مردم ایران ، بزرگترین خدمت دولت مردمی روحانی است .