يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۲۸

افشای نشست‌ مخفیانه دیگر هیأت اروپایی‌ با یک جدایی‌طلب

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 334238
پس از اقدام ضد امنیتی هیئت اروپایی در دیدار با دو محکوم امنیتی در سفارت یونان اخبار جدید حاکی از نشست مخفیانه این هیئت اروپایی با گروهی از اکراد ضدانقلاب کُردی در تهران است.
افشای نشست‌ مخفیانه دیگر هیأت اروپایی‌ با یک جدایی‌طلب
به گزارش جهان به نقل از "ندای انقلاب"، سفر حدود دو دهفته قبل هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به ایران که در ابتدا هدف اصلی آن تقویت و توسعه روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران عنوان شده بود،با حاشیه‌های چندی همراه بود که هدف اصلی را تحت‌الشعاع قرار داد؛ حاشیه‌هایی که گویا برای هیات اروپایی به عنوان "اهداف اصلی" طراحی شده بود.

مهم‌ترین این حواشی دیدار دزدانه هیات پنج نفره اتحادیه مذکور مرکب از: کورنیلیا ارنست، ماریتیه شاکه، یوزف وایدنهولزر، تاریا کرونبرگ و ایزابل دورانت با جعفر پناهی و نسرین ستوده از محکومان امنیتی در سفارت یونان و اهدای جایزه "ساخاروف" به آنها در روز اول سفرشان به ایران بود، اما این حواشی مهم‌تر از اصل به همین جا ختم نشد و "تاریا کرونبرگ" سرپرست این گروه اروپایی در جریان دیدار با هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برخلاف آداب دیپلماتیک ترجیح داد که بر روی صندلی خود بنشیند و به احترام وی از جای خود بلند نشود!

اهداء جایزه ساخاروف به نسرین ستوده محکوم امنیتی در سفارت یونان

این در حالی است که "تاریا کرونبرگ" یک هفته پیش از سفر به ایران در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز اهداف سفر هیأت اروپایی را اینگونه تشریح می‌کند: «برنامه اصلی این سفر، دیدار با مقامات پارلمان ایران و گفت‌وگوهای بین پارلمانی است. اما پس از آن دیدار با مقامات دولتی و نمایندگان جامعه مدنی ایران نیز جزو برنامه‌های ماست. ما می‌خواهیم با نمایندگان غیردولتی جامعه مدنی دیدار کنیم. همچنین با مقامات و نمایندگان سازمان ملل در اموری از قبیل قاچاق مواد مخدر و سایر نهادها نیز ملاقات خواهیم کرد.فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این است که با دو ایرانی که پارلمان اروپا پارسال جایزه ساخاروف را به آن‌ها اهدا کرد، جعفر پناهی (کارگردان) و نسرین ستوده (وکیل و فعال حقوق بشر)، دیدار کنیم.»

کرونبرگ همچنین یک روز پیش از این سفر در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی دیدار با زندانیان سیاسی و همچنین رهبران معترضان به انتخابات ۸۸ - موسوی و کروبی - را از جمله برنامه‌های سفر به ایران اعلام کرده بود که البته به گفته وی، مقامات ایرانی با این دیدار مخالفت کرده‌اند.

با این اوصاف هنوز دعوا بین مجلسیان و دولت بر سر دیدار دزدانه هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با دو تن از محکومان امنیتی به‌پایان نرسیده است که اخبار رسیده به "ندای انقلاب" حاکی از نشست مخفیانه این هیات با ضدانقلاب کُردی در تهران است.

در این راستا هیات پارلمانی اتحادیه اروپا این بار به سرپرستی "ایزابل دورانت" در مورخه ۲۵/۹/۹۲ با تعدادی از عناصر گروهک‌های ضدانقلاب کُردی که برای مخفی ماندن هویت خود از پوشش "فعالان سیاسی و مدنی کُرد" استفاده می‌کنند در یکی از مناطق شهر تهران دیدار کرده‌اند.

نفر اول از سمت راست خانم "دورانت" رئیس هیئت دیدار کننده با ضد انقلاب کُردی

در جریان این نشست عناصر ضد‌انقلاب کُردی ضمن سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی در گزارشی وارونه از وضعیت اکراد ایرانی مدعی شدند "با وجود اینکه در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، کُردها مشارکت بالایی داشته و اکثریت آنها به حسن روحانی رای داده‌اند اما وی بعد از روی کار آمدن به تعهدات خود در قبال کُردها عمل نکرده و وضعیت حقوق بشر در کردستان وخیم‌تر شده است!

کشتن کولبران کُرد، اوضاع نامطلوب پیروان آیین یارسان (اهل حق)،بیکاری جوانان کُرد و وضعیت ناگوار حقوق بشر از دیگر مشکلات کردستان ایران است که ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم به این مشکلات بیشتر توجه کنند، چرا که کُردهای ایران (ضدانقلاب) جهت رسیدن به مطالبات خود تاکنون به‌دنبال راه حل مبتنی بر دمکراسی و راهکار آشتی‌جویانه بوده‌اند.اما تاکنون از سوی حاکمیت جمهوری اسلامی پاسخی دریافت نکرده‌اند"!

نکته درخور توجه اینکه هیات پارلمانی اتحادیه اروپا که گویا بعد از مخالفت جمهوری اسلامی با سفر احمد شهید به ایران، خود را متولی ماموریت وی می‌داند و درپی پرونده‌سازی حقوق بشری علیه کشورمان برآمده به ضدانقلاب کُردی قول مساعد داده که نسبت به انعکاس گزارش وارونه و مطالبات آنها در اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ظاهرا غربي ها قبلا از بيرون به دامن زدن اختلافات داخلي همت مي كردند الان دست به كار شدند و رسما درصدد برانگيختن احساسات .....
دیگه با کیا دیدار کردن؟!!!
چشم مجلسیان روشن !دیگه چه خبری بوده که گفته نشده ؟
هماهنگی این سفر با وزارت امور خارجه است
مجتبی
هردم از این باغ بری می رسد......
United States
روحانى متشكريم ! شما نميخواد به پاسپورت ها ارزش بدى ، بيا تو مملكت كارى كن....
مرگ بر فتنه گران غربی!
United States
یهو بگن با موسوی و کروبی هم دیدار کردن خلاص دیگه!
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
من سر در نمی آورم، یعنی دولت در کنترل مهمانان خارجی اینقدر عاجز بوده که در پایتخت، یک هیأت اروپایی با مخفی کاری با هرکه دلشان خواسته ملاقات کرده اند؟ نکنه چند روز دیگه خبر ملاقات اینها با موسوی و کروبی هم افشاء بشه ؟؟ جل الخالق !!
Iran, Islamic Republic of
پسرم خود كنترل نكردن هم يه سياسته
ديپلماسي تغافل و ذلت
محسن
United States
واقعا که،با اون دیپلماسی شون کم مونده کاپیتولاسیون قبول کنن
چقدر هم مغرورانه برخورد میکردند. حالا هیئت دیگه شون و جناب استراو هم در راه هستند! چرا اینقدر راحت به اینها اجازه ورود به این مملکت داده میشه با اون وضع افتضاح پوشش و رفتارشون
سرور
دیپلماسی کشور شده در حد تیم ملی یونان.
پس از سفر نخست وزیر مستعفی و وزیر خارجه ایتالیا و تحویل گرفتن های آنچنانی رییس دولت و رییس مجلس از آنها دیروز نخست وزیر ایتالیا کلی بدوبیراه نثار آقایان کرد.
هر دو ایشان هم فرمودند انشاا... گربه است!
سید
هرکس مقدمات سفر این جاسوسان وعوامل استکبار را به جمهوری اسلامی ایران فراهم نموده واجازه داده تا علیه این نظام مقدس دسیسه نمایند قطعا خائن به اسلام و ایران بوده و در دنیا و آخرت رسوا میشود
Iran, Islamic Republic of
ما باید داشته هایمان را خوب نگه داریم که دزد نزنه اقایانی که نگهبان خوبی برای نگهداری داشته هایمان نبودند باید محاکمه شوند
محسن
Iran, Islamic Republic of
مگر دیدار ممنوعه؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
براي اونها نه اما اگه ما تو كشورهاشون از اين كارها بكنيم
تروريستيم!!!
دیدار ممنوع نیست ولی فضولی اکیدا ممنوعه
Iran, Islamic Republic of
اين ملاقات ها و رفت و آمدها هيات هاي پارلماني آغاز زمينه سازي است براي ايجاد فتنه اي جديد.
اينها از الان با استفاده از خواب مسئولين شروع كردن به پختن آشي با چند وجب روغن .
آقاي روحاني خواهش مي كنم پاسپورتو ولش كن وزارت اطلاعات رو بچسب.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات کجا بود؟
احتمالا در شهر ... تشریف داشتند
م
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تا کی باید چوب این فتنه گرا را اسلام و مردم بخورند؟؟؟
تا زمانی که مردم تو انتخابات و رای دادن دقت نکنن
یزدی
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران باید اعدام شوند سران اصلی 4نفر هستند نه 2نفر
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تمامی این دیدارها با هماهنگی وزیر محترم خارجه ، برادران لاریجانی و وزارت اطلاعات انجام شده است و این ژست هایی که این آقایان می گیرند که از هیچ چیز خبر ندارند متاسفانه یک دروغ بزرگ به ملت ایران است . مگر می توان باور کرد سیستمی که ریگی را از میان سیستمهای حفاظتی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و اسراییل بیرون می کشد و شکارش می کند از اتفاقاتی که در بیخ گوشش می افتد بی خبر باشد . این آقایان اگر کار خود را درست می دانند پس چرا اینقدر به ما مردم دروغ می گویند و اگر کار خود را اشتباه می دانند و به دنبال پنهان کردن این اشتباه خود هستند چرا رو راست با ملت سخن نمی گویند و از اشتباهشان ابراز پشیمانی نمی کنند . امیدوارم این گونه رفتار این آقایان به اصطلاح وزیر و وکیل و مسئول موجب ولع دشمنان این آب و خاک برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون ملت است و نه رفتار این آقایان از داخل، نشود . وقتی ما می بینیم که سران کفر به خانه ما می آیند و ادب میهمانی را رعایت نمی کنند و در داخل خانه ما به دنبال خیانت و غارت هستند ، دلمان می گیرد از این همه تسامح و تساهل در برابر دشمنانی که شرافت ما ملت ایران را نشانه رفته است . چرا آقای لاریجانی در مجلس افشا و انتقاد از این خیانت را آب به آسیاب دشمن ریختن و قرار گرفتن در تله آنها عنوان می کند و به زور و لفاظی به دنبال خاموش کردن صدای چند نماینده وطن دوست بر می آید ولی در مقابل لفاظی های شوهر خواهرش که به قول شما اکنون به سوگلی شبکه بی بی سی تبدیل شده سکوت می کند و از او نمی خواهد که آب به آسیاب دشمن نریزد هر چند که ما ملت ایران معتقدیم هوش و عقل این آقا زاده ... به این حرفها نمی خورد
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
ساده نباشید ، کار، کار خود دولت است. اگر نیست پس معلوم می شود مملکت به چنین دولتی نیاز ندارد. در ضمن، گروهکهای کرد ضد انقلاب، هرگز نماینده واقعی مردم شریف و مومن کرد ایران نبوده و نیستند. اینها در زمره طرح حقوق بشری و به عنوان ستون پنجم و خائن تلقی می شوند. فتنه شکست خورده حالا برای جبران آن از در دیگری می خواهند وارد شوند. گروهکهای کرد ضد انقلاب تا دیروز به عنوان بازوی صدام حسین عمل می کردند حالا سوسول شده اند و توی شهر آزادیخواه شده اند.
آشيل
... فقط واسه ماها ادعا دارن. اينا اومدن و هر غلطي دلشون ميخواسته كردن و رفتن اطلاعات ميگه ما نميدونستيم...