دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

درد کاهش جمعیت باید درکشور درمان شود

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 334180
آیت‌الله نوری همدانی گفت: کاهش جمعیت درد بزگری است که باید از ابعاد فرهنگی، قوه مجریه و قوه مقننه به آن بپردازند و این مسئله را حل کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مسئول شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران منشأ تمام حرکات و انقلاب های مهم در منطقه است که موجب خشم دشنان شده است.

مرجع عالیقدر شیعیان با اشاره به نقشه های دشمن برای تقلیل جمعیت افزود: این یک دشمنی اسرائیلی، اروپایی و آمریکایی است که تصمیم دارند با برنامه ریزی‌های خود جمعیت ایران و شیعیان را کم کنند.

استاد عالی حوزه، با بیان این که تقلیل جمعیت یک درد بزرگ است، تصریح کرد: این دردی است که درمان آن گفتن این مسئله نیست، بلکه باید از ابعاد فرهنگی، قوه مجریه و قوه مقننه به آن پرداخت و این مسئله را حل کرد.

وی با بیان مشکلات تاهل جوانان، عنوان کرد: در حال حاضر اول باید مشکل ازدواج جوانان حل شود و معضل بیکاری و مسکن جوانان حل شود تا به ازدواج رغبت پیدا کنند، اگر مشکلات ازدواج حل شود و ازدواج در سنین پایین صورت بگیرد حتما مسئله فرزند آوری نیز رفع می شود.

آیت الله نوری همدانی گفت: ما باید در جامعه فرهنگ سازی کنیم و مشکل مهریه بالا را رفع کنیم و بعد از آن از طریق حضور در جامعه و گفت و گو با مردم و مسئولان این مسئله را باید برطرف کرد.

مرجع عالیقدر شیعان با اشاره به نقش تلویزیون در فرهنگ سازی مطرح کرد: از صدا و سیما در خواست کردیم که هفته ای یک ساعت را به مراجع اختصاص دهد تا از طریق این رسانه مراجع بتوانند آگاهی مردم را نسبت به مسائل مهم بالا ببرند که در حال حاضر هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

استاد عالی حوزه با تاکید به این که در هر ماه از سوی دشمنان یک کتاب از محتوای سایت‌های داخلی چاپ می شود، اظهار کرد: دشمن از تمام محتوی برنامه‌های سایت‌ها علیه خودمان استفاده می‌کند که این دشمنی و عنادی است، وهابیت و تکفیری‌ها از صحنه کتاب‌ها به عینیت کشانده‌اند و نمونه بارز آن جنگ علیه ملت سوریه است.

وی با اشاره به قانون کنترل جمعیت مجلس، افزود: باید این قانون از مجلس حذف و در کنار شرایط ازدواج آسان فراهم شود و برای بهتر شدن کارها باید ابعاد قانون، دولتی و فرهنگی بررسی شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به فقر فرهنگی در برخی از مناطق، تصریح کرد: بعد از فتنه ۸۸ به ۱۶-۱۷ استان سفر و با مردم به صورت چهره به چهره صحبت کردم متوجه شدم که اکثر مردم از فقر فرهنگی و عدم آگاهی رنج می برند، این مسئله تقلیل نسل هم از همان دست مسائل که باید در آن فرهنگ سازی شود و علم مردم به برکات ازدواج و نسل زیاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *