دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

خاطره گلایه‌آمیز قلعه‌نویی از اشکان دژاگه

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 332997
سرمربی استقلال تهران گفت: منتظری بااخلاق‌ترین بازیکن تاریخ استقلال است. او همواره بی‌حاشیه بوده و با وجود پیشنهادهای خوب در استقلال مانده است. اگر دو، سه هفته‌ زودتر می‌گفت که می‌خواهد برود یک مدافع جذب می‌کردیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، امیر قلعه‌نویی درباره وضعیت پژمان منتظری بیان کرد: کسی نمی‌تواند جای پژمان را برای ما پر کند. ما سه جام روبه‌رویمان داریم و به این راحتی نمی‌توانیم اجازه دهیم منتظری جدا شود. اگر زودتر می‌دانستیم و یک بازیکن جذب می‌کردیم شاید اجازه می‌دادیم از جمع ما برود. شاید او هم دوست نداشته باشد که استقلال را ترک کند اما مشکلات مالی داریم و باید کاری بکنیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: دو بحث وجود دارد. یکی این که دولت تغییر کرده و دوم این که وزیر دیر انتخاب شده است. مشکل اقتصادی در تمام مملکت وجود دارد و البته آقای گودرزی هم حتما اولویت‌هایی دارد. مثلا حقوق کارمندان ورزش که باید به آنها هم رسیدگی کند. با این حال نباید دو تیم بزرگ پایتخت نادیده گرفته شوند. ۳۰ میلیون نفر چشم‌شان به این تیم‌هاست. نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی این تیم‌ها را دست هر کسی داد. قرار بود ۵۰ درصد هزینه‌های باشگاه را خودمان با درآمدزایی به دست بیاوریم و ۵۰ درصد را هم دولت بدهد. الان مشکلاتی وجود دارد و باید بودجه دولت بررسی تا دست وزیر ورزش و جوانان باز شود. امیدوارم این مشکل را که آقای گودرزی فردی دانشگاهی است، حل کند.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره ملی‌پوشان تیمش که شاید در لیگ قهرمانان آسیا نتوانند به طور کامل در کنارش باشند، گفت: کارلوس کی‌روش می‌گفت ما مربیان باید در اتاق مشکلات را حل کنیم اما خودش آمد و در رسانه‌ها برنامه‌هایش را تشریح کرد. به نظرم باید تعاملی صورت بگیرد و منافع باشگاه‌ها و تیم ملی در نظر گرفته شود. برخی کم‌لطفی می‌کنند و ایران و ایرانی‌ را نادیده می‌گیرند. حرف من این است که لیگ در صعود تیم ملی به جام‌جهانی بی‌تاثیر نبوده است. نمی‌شود که تیم‌ها در جام‌جهانی یک جور تصمیم بگیرند و فقط ما جور دیگری تصمیم بگیریم. ما نمی‌توانیم زنگ تفریح تیم‌های عربی شویم. بهتر است یک نظرسنجی بگذاریم و از همه تیم‌ها سوال کنیم که چه برنامه‌ای برای تیم‌های حاضر در آسیا بهتر است. نمی‌توانیم لیگ آسیا را نادیده بگیریم. منافع ما باید در نظر گرفته شود. خصوصا که استقلال بازیکنان زیادی در تیم ملی دارد. شما بایرن‌ مونیخ را نگاه کنید، آنها در همه جام‌ها حضور دارند. ملی‌پوشان شان هم به راحتی به تیم‌های کشورشان کمک می‌کنند.

او ادامه داد: باید با کارلوس کی‌روش به تعامل برسیم و به نظرم کرانچار صحبت خوبی کرده است، کسانی که قلم‌هایشان برای خارجی‌ها است به صحبت‌های کرانچار گوش دهند. او مربی بزرگ و شناخته شده ای در جهان است. اگر با من مشکل دارید و به حرفم اعتنایی نمی‌کنید حرف‌های او را بشنوید. اگر مشکلتان فقط قلعه‌نویی است کرانچار هم حرف‌های خوبی می‌زند.

قلعه‌نویی ادامه داد: بحث دو رگه‌ها لفظ خوبی نیست، آنها هم ایرانی هستند. البته یک گله از دژاگه دارم. وقتی سرمربی تیم ملی بودم با آقای ناظمی به آلمان رفتیم و با پدرش برای حضور در جام ملت‌ها صحبت کردیم. پدرش آن زمان حرف‌هایی را زد که نمی‌توان الان بگویم. اما در کل فوندانسیون آنها ایرانی است. به نظرم هر کسی که بتواند به تیم ملی کمک کند باید بیاید اما نباید قابلیت‌های لیگ را نادیده بگیریم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که شنیده شده برخی از این دو رگه‌ها بعد از جام‌جهانی تیم ملی را ترک می‌کنند، گفت: ما بازیکنان خوبی داریم اما برخی از این دوستان با قلم‌هایشان همه چیز را زیر سوال می‌برند. اگر بودجه به موقع تزریق شود و زیرساخت مناسب داشته باشیم می‌توانیم بین ۲۰ تیم برتر دنیا باشیم. آنهایی که قلم‌شان به سمت دیگر و نگاهشان به آن سمت است، باید همه چیز را ببینند. همان قلم به دستانی که بارها گفته‌ام به دنبال کوبیدن ایران و ایرانی‌اند. ما ساختار و امکانات مناسب نداریم و اگر این دوستان قلم به دست در مورد وضعیت نامناسب ورزشگاه‌ها و شرایط مالی بنویسند پیشرفت زیادی می‌کنیم ‌اما آنها این کار را نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *