يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

قلب‌های سوخته به حریم رضوی گره خورد

اربعین سرنوشت بندگی و آزادگی را رقم می‌زند
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 332990
حرم امام رضا(ع) در شب اربعین سرور و سالار شهیدان به عزای کاروان کربلا نشست و میلیون ها زائر اشک خون ریختند و قلب های سوخته را دخیل پنجره فولاد کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حرم مطهر امام رضا(ع) در شب اربعین امام حسین(ع) مملو از عزادارانی بود که از گوشه و کنار کشور به پابوسی و عرض تسلیت به ساحت مقدس ایشان مشرف شده بودند.

تلاوت زیارت امین الله، زیارت عاشورا و مرثیه سرایی اهل بیت در مسجد گوهرشاد و رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در مراسم شب اربعین شهید نینوا، حجت الاسلام حسین حائری و حجت الاسلام مرتضی صالحی به بیان سیره و زندگی اهل بیت(ع) پرداختند.

در ادامه همچنین مراسم ویژه برای زائران اردو زبان و عرب زبان در در رواق دارالرحمه برگزار شد.

در شب اربعین سینه های سرخ و سوگوار در ماتم حسین(ع)، همچون اسپند در آتش اشک سوختند.

مشهد الرضا معرکه گردان عزای سرور و سالار شهیدان شده است، عرفه مناجات "یاحسین" طنین انداز گنبد منور آقا می شود و می توانی در این لحظه ها هزاران هزار دست را تماشا کنی که به دست شفاعت و شهادت حسین گره خورده است.

پیشانی بازار، مغازه و گذرگاههای پایتخت معنوی ایران بر تن پارچه ای از ذکر یاحسین کرده است، مشهد در شب اربعین، کربلای اشک و ماتم شده است.

امشب زن ها با چادرهای مشکی به عزای چهلمین شب آمده اند، همه در حرم رضوی آشیان کرده اند تا سرنوشت بندگی و آزادگی را از حسین بخواهند.

سکینه محمدی، که از تبریز به مشهد آمده است به خبرنگار مهر می گوید: حضور در سوزناک ترین روضه محرم و صفر امسال در شب اربعین حسینی آن هم در حرم امام رضا بهترین تحفه ای بود که نصیبم شد و من رو سیاه از جانب تمام خانواده ام نائب الزیاره شدم و اشک و ماتمم را امشب با آقا امام رضا تقسیم کردم.

محمدی که در دستش پارچه سبز رنگی داشت و به سوی پنجره فولاد می رفت بیان می کند: نذر کرده بودم اگر محرم و صفر امسال به پابوس آقای غریب بیایم، همین جا نذری ام که عدس پلو است را بپزم و خدا رh شکر توانستم با یکی از حسینیه های اطراف خیابان سراب صحبت کنم و نذری را در روز اربعین آنجا بین عزاداران پخش کنم.

همچنین در این بین مجاور بارگاه منور رضوی، مریم حسینی می افزاید: اربعین هنگامه کمال خون است و ما مشهدیها مصیبت اهل بیت را در حرم امام رضا(ع) با قلبی آکنده از سوز و مصیبت برگزار می کنیم.

صحن ها، رواق های حرم در حزن و اندوه کاروان افتخار و وارثان خون کربلا غرق اشک و ماتم است، اربعین حدیت خون و پیروزی زینب است که هنوز بعد از چهل روز خاک کربلا مهر نماز نشسته ایشان شده است.

در هلهله زنان نوغان نیز، خطبه ماتم های سرخ و عاشورایی از جنس اشک و سینه بر سر و صورت در چهلمین شب پیروزی حق و باطل برپا شده است.

أَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الَّذی سَمَحَتْ نَفْسُهُ بِمُهْجَتِهِ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *