سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۷
۷۷
نتیجه تساهل وزارت فخیمه ارشاد؛

توهین وقیحانه روزنامه قانون به احکام مبین اسلام بر خلاف نص صریح قرآن

يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 332776
روزنامه قانون در مطلبی عجیب توهین وقیحانه ای به احکام صریح اسلام روا داشت.
به گزارش جهان، این روزنامه در شماره امروز یکشنبه خود و در آستانه اربعین حسینی در مصاحبه با شخصی که مدعی حقوق دانی بود، آورده است: در قانون آیین دادرسی مدنی به وضوح با تبعیض آشکار جنسیتی در باب شهادت زنان در مراجع قضایی مواجه می‌شویم.

خانم سوده حامده توسلی در گفتگو با این روزنامه با متهم کردن قوانین اسلامی به تبعیض می گوید:  با دقت در ماده 199 قانون مجازات اسلامی جدید تبعیض آشکار جنسیتی میان مردان و زنان در بحث ارزش شهادت و گواهی آنان مجددا آشکار و هویدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه صریحاً خواستار ابطال احکام نورانی قرآن می شود و اظهار می دارد: بحث نصف بودن ارزش شهادت زنان نسبت به شهادت مردان که در صدر اسلام مطرح بود به گفته بسیاری از علمای نواندیش جزو احکام ارشادی است و می‌توان با مقتضای زمان و مکان آن را دستخوش تغییر و تحول كرد.  به عبارتی در شرایط اجتماعی امروز ایران که به حکم هر عقل سلیمی بسیار متفاوت از شرایط صدر اسلام است منطقی به نظر نمی‌رسد که شهادت یک بانوی دندانپزشک، جراح یا وکیل در مراجع قضایی، از شهادت یک کارگر ساده ساختمانی که مذکر است کم اهمیت‌تر تلقی‌شود.


توهین روزنامه حامی یکی از وزرای زرنگ! کابینه یازدهم به احکام نورانی اسلام در حالی است که حکم شهادت زنان برگرفته از آیات قرآن کریم بوده است از جمله آنجا که خداوند سبحان در آیه 282 سوره بقره می فرماید: «وَاسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجَالِكُمْ ۖ فَإِنْ لَمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الْأُخْرَىٰ» (و دو نفر از مردان خود را شاهد بگیرید و اگر دو مرد نبودند، یک مرد و دو زن، از کسانى که مورد رضایت و اطمینان شما هستند، انتخاب کنید! تا اگر یکى از آن دو انحرافى یافت، دیگرى به او یادآورى کند) (ترجمه آیت الله العظمی مکارم شیرازی).

آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع جهان تشیع در تفسیر این آیه شریفه می فرمایند: «در صورتى که شهود مرکب از دو مرد باشند هر کدام مى توانند مستقلا شهادت بدهند، اما در صورتى که یک مرد و دو زن باشند، باید آن دو زن به اتفاق یکدیگر اداء شهادت کنند «تا اگر یکى انحرافى یافت، دیگرى به او یادآورى کند» (أَنْ تَضِلَّ إِحْداهُما فَتُذَکِّرَ إِحْداهُمَا الأُخْرى).  زیرا زنان به خاطر عواطف قوى، ممکن است تحت تأثیر واقع شوند، و به هنگام اداء شهادت به خاطر فراموشى یا جهات دیگر، مسیر صحیح را طى نکنند، و لذا یکى، دیگرى را یادآورى مى کند، البته، این احتمال درباره مردان نیز هست، ولى در حدّى پایین تر و کمتر.» (تفسیر نمونه)

گفتنی است پیش از این بسیاری از دلسوزان نسبت به بازگشت تفکرات غیراسلامی و ضدانقلابی و جهت گیری تساهل محور دولت یازدهم در حوزه فرهنگ ابراز نگرانی کرده بودند که متاسفانه با بی اعتنایی دولتمردان مواجه شد و در نتیجه آن امروز شاهد هجمه صریح مطبوعات سکولار مامور و معذور! و رسانه های بی اخلاق به مقدسات ملت مومن و انقلابی هستیم. جا دارد وزارت ارشاد و شخص وزیر محترم ضمن عذرخواهی، پاسخگوی هتاکی های مطبوعاتی باشند.

چرا شهادت یک مرد با شهادت دو زن مساوی است ؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی دغدغه اصلی وزیر ارشاد ما رفع فیلتر فیسبوک و بازکردن خانه سینما و حذف ممیزی باشه، معلومه که به اینجا میرسیم. تازه اولشه
خدا اصولگرایان تفرقه انداز رو نیامرزه که مسبب اول این حال و روز کشور هستند
حران
Iran, Islamic Republic of
بند میم وصیت نامه امام روح الله رحمة الله علیه:
"
و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است . و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است . و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکورنمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند…"
خدا به دادمون برسه با این اساتید! دانشگامون. این خانم بدون اینکه بفهمه کلام خدای خودشو نقد کرده. با ژست عاقل بودن کسی رو نقد کرده که عقلی که ادعاشو می کنه، اون بهش داده. هر چند که اینها متوجه این حرفا نمی شند.
واقعاً نظر اسلام درباره خانم ها درسته ....
علی
Finland
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
حسین
این شاهکار رو باید به نمایندگان و رئیسشان و حاج محمود تبریک گفت که مسبب روی کار امدن این ها هستند.
این روزنامه از طرف آقای پ... حمایت میشه بهتره که خود ایشون هم با این توهین حمله کنند
آقای جنتی شما آیت الله زاده هستی! تا کی میخواهی با این سیاست ها جلو بروی؟
آقای جنتی خواهشن جوگیر نشو شما فرزند مرد بی بدیل انقلاب هستی. چرا مثل پدر بزرگوارت برخورد نمیکنی تا رضایت خدا و خشنودی اهل بیت (ع) را بدست بیاوری
یادت باشه کسی پیگیر جدی اعدام شیخ فضل الله نوری شد پسر خود شیخ فضل الله بود!
این تساهل نیست. دقیقا اجرای همان چیزی است که آقایان از ابتدا شعار دادند و می خواهند.
به قول دکتر شریعتی اسلام آقایان اسلام آری است! اسلامی از مدل ترکیه ای آن! با تابلوی:
ورود خانم های بی حجاب به دسیکو اکیدا ممنوع!!!
اینهایی که تا یکی به هاشمی انتقاد میکنه رگ گردنشون سرخ میشه کجایند؟
آقای ظریف الان موقع کمردرد گرفتن است
آقایانی که از توهین به اوباما و جان کری برآشفته میشن الن کجایند؟
آقای جنتی شما که حامی روزنامه بهار بودید هنوز هم درس نگرفته اید؟
این ها مورد حمایت آمریکا و اسرائیل اند. مگر یادتان نیست که در ماجرای فتنه وزیر امور خارجه اسرائیل نوار سبز به مچش بست و رسما حمایت کردند.
طبیعی است که از برخورد با آمریکا رگ غیرت شان ورم کند.
سردمداران فکری این ها در غرب منکر وحی بودن قرآن و وجود مبارک امام زمان اند شما چه انتظاری داری؟!!!
مسئله سواد یا بی سواد بودن زنان نیست، ساختار روحی فکری زنان که که پر از لطافت و احساس است آنها را در برخی اوقات به اشتباه می اندازد.
واقعا خیلی خوبه که شما آقایون به لحاظ ساختار روحی و فکریتون اصلا و هیچ وقت به اشتباه نمی افتین.
Iran, Islamic Republic of
در مملكتي كه يك حقوقدان! رئيس باشد بعيد است.
همچین تیتر زدین فکر کردیم قانون چی گفته؟! هیچ توهینی در کار نبود فقط یک اظهار نظر بود. بابا دیگه این حداقل آزادی بیانه
اگر کسی مشکلی دارد یا مسئله ای را متوجه نمی شود می تواند راحت سؤال کند.
ولی جو سازی کردن همراه با شبکه های خارجی و معرفی ایران به عنوان یک کشور اسلامی و به جرم اجرای احکام اسلام به عنوان یک کشور ضد حقوق بشری در حالیکه بحرین و عربستان زیر شدیدتری فشارها قرار دارند و زنان سوریه به بردگی جنسی گرفته شده در بازارهای عربستان به فروش می رسند یک حرکت ضد امنیتی خواهد بود.
کتایون
همین افاضات است که بعدا تبدیل به قانون میکنند اول میگن ازادی بیان و از خط قرمزهای دینی رد میشوند وبعد میشوند طلبکار. من خودم با این که یک زن هستم اما تابع قانون اسلامم و با این جور موارد هیچ مشکلی ندارم
مشکل خانم ها با رعایت اصول اسلامی حل می شود و الا آزادی از نوع من و تو و شبکه BBC و همجنس بازان و فاحشه ها به درد ما نمی خورد. آن روابط آزادی که بعضی ها دنبالش هستند ارزانی خودشان! خواسته زن ایرانی حتی قبل از اسلام، وفاداری و تعهد همسرش نسبت به خانواده است که بهترین و بارزترین نمود آن را در رفتار شهدای بزرگوارمان مشاهده می کنیم.
کسانی که عاشقانه متدین به اسلام ناب بودند و جان شان را هم بر سر آن گذاشتند.
خيرخواه
Iran, Islamic Republic of
آفرين بر شما
سیاستی که ه... در پیش گرفته است سیاست ....است . ایشان می خواهد حکومت کند !حکومت منهای اسلام .
در جریان کربلا امام حسین (ع) با اهل بیت (ع) فدای اسلام عزیز شدند اما الان ه... نه تنها می خواهد از شهدا و سمت خود استفاده ابزاری نماید بلکه اسلام را می خواهد فدای امثال ف... و خاندان خود نماید .
کسی که در انقلاب شهید نداده نمی داند که خانواده شهدای هسته ای و جنگ تحمیلی چه کشیده اند .
محمد
Iran, Islamic Republic of
بخش "... خجالت ندارد" چیه؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
از روزنامه آقای پ... بعید بود...
انتخابات که تموم شد چرا آقای پ... روزنامه اش رو جمع نمیکنه؟
میشه بگین پ ....کیه؟
مهدی ن
شهادت یک بانوی دندانپزشک، جراح یا وکیل در مراجع قضایی، از شهادت یک کارگر ساده ساختمانی که مذکر است کم اهمیت‌تر تلقی‌شود.
-------------------
از دید این خانم دندانپزشکها و جراحها دارای عصمت هستند و کارگرها خطاپذیر!!!
از دیدگاه احساسی این خانم برایم مسجل شد چرا شهادت زن نصف مرد است . والله اعلم
از نظر این خانم اگر یک کارگر ببینه که یک نفر را کشتند شهادتش بی ارزش تر از این است که یک دکتر و مهندس ببیند :)
به قول اقای سریع القلم!!!!!!
به دلیل اینکه زیاد سفر می کنم دو بار شاهد دو صحنه کیف قاپی بودم؛
بار اول در ترمینال ساعت 5 صبح بود که جوانی بلند قامت و چابک کیف مردی مسن که دراز کشیده بود را برداشت و دوید ولی نوجوانی به او پالنگی داد و زمین خورد. مردم به او رسیدند و او را گرفتند.
بار دوم در میدان امام حسین (ع) بودم که دزدی کیف مردی را از دستش قاپید ولی گیر افتاد.

هر وقت آن دو صحنه در نظرم ظاهر می شود به شدت به هم می ریزم. فکر اینکه چرا این جوان دزدی کرد؟ آیا نیاز داشت؟ نیازش چیست؟ مسئولش کیست؟ مگر آن بیچاره که کیفش دزدیده شد چه گناهی داشت و هزاران فکر دیگر!
دوستانی هم دارم که قضاوت می کنند ولی بیشتر آنها به دلیل فشار روحی از دارو استفاده می کنند.
واقعیت این است که این عرصه با لطافت روحی یک خانم تطابق ندارد. ورود در عرصه های سخت و مردانه در شأن زن نیست. نه به این معنا که من پایین ترم، نه!
مطابق لطافت ذاتی من نیست.
به فرموده حضرت علی علیه السلام زن ریحانه است و هیچ کس گلی خوشبو را به واسطه لطافت اش توبیخ نمی کند. از گل مراقبت می کنند ولی او را در شرایط سخت قرار نمی دهند.
ایول حقا که راست گفتی
نظر سایر علما چیست؟
Iran, Islamic Republic of
توهین نکرده. کجاش توهین بود جهان نیوز؟ واقعا این قدر مخاطبانت ساده لوح اند که تو به خودت اجازه میدی بی جهت کلمه ی توهین رو استفاده کنی و هیچ کس هم هیچی نگه؟
کلام خدا رو متعلق به 1400 سال پیش بدونی و امروز اون رو ناکارامد معرفی کنی اگه اسمش توهین نیست شما بگو چیه؟
این یه نظر اشتباهه فقط نه یه توهین. شما بگو فرق نظر اشتباه و توهین چیه. آیا ممکنه یه نفر یه نظر اشتباه در مورد قرآن داشته باشه و شما اون نظر اشتباه رو توهین ندونی؟
خب پس هر کسی میتونه توهینشو به زبان بیاره و بعدش ما به اسم آزادی بیان از کنارش رد بشیم؟
اصلا یه سوال دیگه: توهین بالاخره باید یه جوری ابراز بشه. آیا این درسته که به اسم آزادی بیان به هر توهینی اجازه ابراز داد؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا وزير خودش اسلام شناس هست؟
يقه آخوندي بستن كه ملاك اسلام شناسي نيست
سید
پس با این استدلال شهادت دو زن هم میتونه برابر نباشه مثلا شهادت یک زن پزشک نباید با یک زن بی سواد برابر باشه و این خود نشون میده تفاوت شهادت زن و مرد نه بر اساس ارزش انسانی، بلکه بخاطر مسائل دیگه ای هست
مجتبی
برای دفاع از زنان نیازی به توهین به مردان نیست! متاسفانه چیزی که من را نگران می کند این نیست که برخلاف قرآن صحبت شده است، چرا که باید اینجور مطالب مطرح شود و پاسخ قانع کننده برای آن گفته شود؛ من خودم خیلی دنبال جواب این سوال بودم اما جواب متقنی نیافتم. اما چیزی که من را نگران می کند صحبت هایی شبیه حرف های آقای سریع القلم است که میخواهند در جامعه شهروند درجه ایا2و... داشته باشیم.از نظر من خانوم دندانپزشک وکارگری که نون حلال بدست میاره در یه حد واندازه هستند! اما پیشنهاد من به جهان این هست که پاسخ محکمی در مورد علت این تفاوت ارائه بده تا مخاطبان روشن شوند.
نگاه آقای سریع القلم به مردم از نوع نگاه سلطان به رعیت است!
اینا دارن همون راهی رو میرن که مصدق رفت و البته بازرگان و همفکرانش از کتاب راه طی شده مصدق راهش رو ادامه دادن و دنبال اسلام نوین بودن!!!
اسلامی که امام اون رو اسلام امریکایی میدونست!
در قاموس این ها قوانین اسلام قابلیت اپدیت داره و در هر عصری باید به نسبت اقتضای زمان احکام قران رو عوض کنیم!
به نظر من یکی از دلایل نیاز به دو زن برای شهادت دادن، عدم استقلال زن هست. زن در اسلام تحتو لایت پدر و یا شوهر هست لذا اجبار او به شهادت دروغ راحت تر از مرد هست. شاید (بزعم من) این یک دلیل این قضیه باشه. البته به نظر میاد این حضرات از یه شبهه که به ظاهر طرفدارانه به نفع زن هست می خواهند نهایتا به جامعه طبقاتی از نظر اجتماعی برسن یعنی با سوادا از بی سوادا جدا باشن، پولدارا از فقرا و یا نخبگان از غیر نخبگان و وووو برو تا بالا
Iran, Islamic Republic of
من خودم خانم هستم وکاملا نظر اسلام را صحیح میدانم ...
مصطفی
ما خوش بینانه به این موضوع نگاه می کنیم و می گوییم اظهار نظر، ولی جای این اظهار نظر در روزنامه نیست.این کار فقط درون جامعه شبهه و شک راه می اندازد.
انتشار این مطلب فقط این دستاوردها را دارد:
قانون ستیزی
شک در مبانی اسلام و قرآن و...
تحریک زنان علیه اعتقادشان
فطرت زنانه و مردانه انسان تغییر ناپذیر است.مبانی اسلام بر اساس فطرت انسان است.
کسی بهتر از خداوند این فطرت را نمی شناسد حتی خود فرد.
هر مطلبی که در روزنامه چاپ می شود عواقب دنیوی و اخروی آن گردن شماست. در چاپ این مطالب دقت کنید.
وقتی اشاعه این مطالب را در کنار بیانیه های ضد حقوق بشری که علیه ایران اسلامی در سازمان ملل تصویب می شود و دیگر حرکت ها در مسیر اسلام ستیزی بررسی بفرمایید مشاهده می کنید که یک حرکت مدیریت شده است علیه اسلامیت نظام است.
مینا
Iran, Islamic Republic of
خودتو خسته نکن جهان جان
جواب ابلهان خاموشی است.وقتی کسی در اموری که تخصص نداره نظرمیده ابله حالا میخواد حقوقدان باشه یا هر ... دیگه.
درمورد احکام فقیه باید نظربده نه حقوقدان کسی هم اگر مشکلی داره باید با فقیه مطرح کنه نه تو روزنامه
وقتی کسی میاد یه شبهه ای رو تو روزنامه مطرح میکنه و یک طرفه به قاضی میره یعنی ابله و مریض همین.
جواب شبهه استدلالی محکم و متقن است نه خاموشی
خود این اظهارات نشان می دهد چرا شهادت یک مرد مساوی دو زن است زیرا اگر ایشان که این حرفها رازده عقل کامل بود هیچ گاه درمقابل نص قرآن حرف نمی زد.پس نتیجه می شود زنان مانند ایشان چون احساساتی هستند و بعضا جوگیر می شوند و به بهانه های مختلف گول می خورند حتما باید دو نفر باشند تا با همفکری هم کامل و به اندازه یک مرد کارگر باشند . البته باید به این زن هم گفت نه همین لباس زیبا ست( استاد یا حقوق دان بودن) نشان آدمیت بلکه کارگر با مرام ساختمانی بالا تر است
جایگاه زن در اسلام رفیع است.
با احترام کامل به قرآن و سیره و سنت رسول اکرم و ائمه اطهار خدمت تان عرض می کنم، شما که نمی دانید برای اثبات حقانیت حکمی الهی که توسط چند نفر نادان نقض شده چگونه دلیل بیاورید مجبور به سخن نیستید. و حق ندارید تمام زنان را موجوداتی احساساتی و جوگیر خطاب کنید و از یک برهان غلط، سعی در اثبات صحت حکمی از احکام الهی را بنمایید.
شما با این روش استدلال واقعا قصد دفاع از شریعت را دارید؟!! یا با توهین به تمامی خانم ها قصد اثبات کلام ناقضان حکم خداوند را؟!!
رضایی
این خانم اگر استاد دانشگاه است بگوید چرا پیامبران از بین خانم ها انتخاب نشدند و چرا اائمه از زنان نبودند آیا ایشان علمش از خداوند هم بیشتر است خیلی از مفاهیم قرآنی را نمی توانیم درک کنیم ضمنا شاید انتخاب 2 نفر و یک نفر بخاطر تضمین عمر و سلامتی عقل در نظر گرفته شده عین شبهه ای است که میگویند چرا باید نماز را عربی بخوانبم مشخص است که هر انسانی به وسع خودش کاشف مفاهیم قرآنی بوده و امکا ن جامعیت مفاهیم نزد خود خداست و یا امانتدار زنده خلافت امام عصر که آن هم با بودن چنین اشخاصی ظهورش منجر به درگیریهای قفهی میگردد وخدا مقدرات خود را به اقتضای زمان انجام خواهد داد این خانم فکر میکن با بلغورکردن شبهات دینی روشنفکر میشود اما عین سقوط و انحطاط است توبه توبه
جواب اين خانم رو آقاي سريع القلم داده.
روز نامه زرد ضدقانون توقیف باید گردد

خانم واقای روشنفکر وهابی محکوم بایدگردد

علی جنتی حیف اسم پدرت که داری خرابش میکنی

...
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اين خانم حقوق دان بفرمايند شهادت دادن كه به معناي گواهي دادن براي ديدن يك صحنه واقعي است چه ارتباطي به سطح و نوع تحصيلات دارد؟
و شما بفرمایید چه ربطی به زن یا مرد بودن؟
سفسطه و مغالطه!! دکتر و جراح و وکیل؟!!!! شهادت بیان مشاهدات است نه عقاید و دیدگاه ها و آنچه کمترین تاثیر را در این بیان ندارد البته میزان تحصیلات و بهره مندی از علوم و فنون میباشد قطعا اگر یک خانم دکتر و یک آقای بیسواد و سر یک صحنه تصادف یا نزاع و امثالهم حاضر باشند در رویت یک موضوع واحد مشترک خواهند بود اما زنان به خاطر مسایل عاطفی و دیگر مسایلی که ذکر آن تکرار مکررات است ممکن است در بیان مشاهدات دچار تردید ترحم و یا ... و یا سهو و خطا شوند البته کسانی که این شبهات را مطرح میکنند خود به این موضوعات بهتر واقفند اما یا در جبهه استکبار قرار دارند برای مقابله با اسلام و یا .....
ایرانی
حیف این لباس روحانیت که تن ... است!!!!
آقا این آزادی نیست این شبه انداختن در ذهن جوانان است که آگاهی کامل از فلسفه احکام الهی ندارند اینگونه بحث ها جایش در مراکز علمی وتحقیقی حوزه ودانشگاه است نه روزنامه ای هوشیار
علی
آقای وزیر کجایی؟
احسان
چیزی که توهین باشه رو ندیدم.
عقدهای وار برخورد نکنیدد لطفا !!!
خسته نشدید؟
به به يه حرفم از روشنفكراي غربي.ميشه شما اول توهين رو تعريف كني؟
مجتبی
United States
عقده ای وار یعنی چه چون شما از موضوع سردر میاری خودت توهین میکنی کمی مطالعه کن بعد اظهار نظر کن
افروز
اين نويسنده مسلمان نيست و بايد ممنوع القلم ومحاكمه شود تا در س عبرتي براي ديگران شوددر ثاني مدير مسئول اين روزنامه بايد شديدا توبيخ وروزنامه مذكور تعطيل شود .
به جای جو گیر شدن وحکم دادن باید بریم سوادمون زیاد کنینم تا هر کسی برای ما کارشناسی نکنه
یاسین
Iran, Islamic Republic of
بابا جواب این .... رو یکی باید علمی بده.....
البته اگر .......
امين
به قول آقاي سريع القلم از هم فكران اين خانم بايد گفت كه نبايد اجازه دهيم حرف هاي كوچه بازاري رواج يابه. مگه اين خانم چي از قران مي دونه كه نشسته داره برا ا قران تفسير مي كنه.
رضا
حالم بهم می خوره از اینکه یک نفر دندانپزشک، جراح یا وکیل بودن رو باعث برتری شخصیتی بدونه.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
در اسلام دکتر و مهندس بودن معیار ارزش نیست
ان اکرم ان الله اتقیکم
رضا
آیا به اسلام توهین شده یا نه؟
....
علی
Iran, Islamic Republic of
به نظر ایشان کاندیدای عضویت در هیئت مدیره کانون وکلا شده است . اقدام نامبرده یک نوع ژست تبلیغاتی است .
نوید
عزیزان توجه داشته باشید اسلام توجه زیادی به زنان داشته ودارد....
United States
خاک بر سرشون
متاسفم
حمید
Iran, Islamic Republic of
دادن مهریه و نفقه هم یه نوع تبعیض جنسی هست خانمهای روشنفکر اگه خیلی دنبال تساوی زن ومرد هستن اعلام کنند که نیازی به مهریه ونفقه ندارند و باید قانون رو اصلاح کرد! در ضمن آماده رفتن به سربازی باشند .چرا فقط مردها برند سربازی ؟
چگوارا
آقای جنتی! وزیر محترم ارشاد! بترس از روزی که فمنیستای مزدور -برای رفع تبعیض بین زن و مرد- ما مردها رو هم مجبور کنن که بچه رو خودمون حمل کنیم مثل برخی کشورها! بترس اخوی!
Iran, Islamic Republic of
یه عده ظاهرا توهم می زنن
عباس
اگر منظور از شهادت ان چیزی که شخص به چشم خود دیده دیگر مشاور نمیخواهد.شهادت دروغ هم حکم خودش را دارد.
توهین وقیحانه کدومه ؟
درمقابل حرفشون برهان بیارید ! اگه دارید !
Iran, Islamic Republic of
...